Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Avel & Uppfödning

Svensktypade?

2014-10-22 20:13 #0 av: kigon

Hur svårt är det att få tag i svensktypade möss från uppfödare...? Om man bor i Skåne men är villig att åka en bit upp, då...

Om ca. 1½-2 år hade jag tänkt skaffa en hane, men känns som jag letat runt överallt och allt är engelsktypat/korsningar, är det verkligen så svårt att få tag på dem? :/

Tack för svar!

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Anmäl
2014-10-22 20:15 #1 av: Whippet

Finns ju en del ''annonser'' här på forumet :) Lycka till!

I'm out Vilar huvudet i handen

Anmäl
2014-10-22 20:27 #2 av: kigon

#1 Kan dock inte hitta några som är svensktypade och kommer fortsätta avla (är som sagt om 1½-2år)

Vad jag har lyckas söka på genom sökfunktionen verkar i princip ingen seriöst avla på dem längre, vilket är synd då avelstänket och utseendet tilltalar mig väldigt mycket Ledsen

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Anmäl
2014-10-23 19:20 #3 av: Artlink

Rent svensktypade finns inte längre tror jag. De gamla med fina linjer har förmodligen korsats ut.

Små möss med kort svans och små öron kan man hitta bland fodermöss och djuraffärer, men jag vill inte påstå att de är bra sällskapsmöss. De är varesig avlade på hälsa, livslängd eller bra temperament

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2014-10-23 19:37 #4 av: Emouse

#3 inte finns de många rena iallafall. 

Emma, Medarbetare på Cocker Spaniel, Mus & Problemhundar iFokusBallong

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.