Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 793 ggr
Emouse
2014-11-04 16:28

Tumör?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mitzy har fått en konstig knöl som är ganska hård på höften. Vad är det? Förmodar att den är en tumör. Observera att hon blir 2 år så det kanske inte är konstigt.(?)

Tips önskas här. (förstår att om hon blir störd av den så tar jag såklart bort henne.)

Bilderna är extremt dålga men hoppas ni ser.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
KickiG
2014-11-04 21:00
#1

Syns inte så bra på bilden, men tyvärr låter det som tumör. 😕

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Tsunamis
2014-11-04 21:17
#2

Jo jag ser den lite gnagda pälsen på knölen, ofta orsakar tumörer obehag särskilt när de börjat bli stora. Håll koll så hon inte börjar bli för obekväm bara.

MvH  Tsunamis

ariama
2014-11-05 08:09
#3

Jag är ledsen Emouse, visst är det en tumör. Och du önskade tips. Jag har bara ett. Med tanke på storlek och den "avskavda" pälsen: det är dags för henne att få vandra vidare, nu. Beklagar.  Och tröstekram.

Emouse
2014-11-05 09:55
#4

#1 #2 Absolut

#3 Mina gammeltanter är mitt allt😢 Det måste bli så. Deras bästa kommer först. Får boka en tid. Dessvärre bor hon ju med sin syster. Dom är ju gamla. Ska jag ta bort henne också? Eller ska hon få yngre kompisar? (Iof så kanske hon inte vill det, men är det värt ett försök?)

Tack för att ni svarade allesammans❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ariama
2014-11-07 09:10
#5

Om du ska ta bort systern också? Åh en sådan svår fråga. Den kan du bara svara på själv.

Det enda jag kan säga, är att du behöver verkligen inte ha dåligt samvete OM du tar bort henne också!!  Två år är en ansenlig ålder på en mus, och hon lär inte bli yngre…

Det kanske är det bästa för henne. En massa omställningar på ålderns höst, kanske är tufft, samtidigt som hon hela tiden "förlorar kraft och smidighet" som gamla möss gör? Det beror så mycket på musen också. Vem hon är som individ. Och på dig. Hur svårt du tycker att det är att förlora dem båda samtidigt.

Emouse
2014-11-07 11:35
#6

Eftersom jag inte fått några erbjudande på möss blir det svårt att ha henne kvar. Det skulle nog också bara bli onödig stress tyvärr.

Mitzy mår som en påse gamla potatisar, hon har fått en till bakom frambenet också och nu är det dags att vandra vidare😢

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
[TeczMex]
2014-11-07 11:50
#7

Det är andra gången jag läser ditt inlägg nu och det är lika hemskt varje gång :( Jag hoppas att det går snabbt för dom små tjejerna :'( jag hade kunnat erbjuda mig att adoptera systern om föräldrarna går med på det men det kanske inte är värt det och du vill säkert vara med dom men mitt erbjudande finns ändå <3

Upp till toppen
Annons: