Annons:
Etiketttävlingar
Läst 533 ggr
ajanki
2014-11-16 12:52

Månadens veteran december

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/11

Varje månad har vi tävlingen månadens veteran. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, som får vara som yngst 14 månader, samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Endast tammöss 14 månader och äldre
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens veteran avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/11

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
ajanki
2014-11-16 13:08
#1

Det här är Chatsworth Crash Bandicoot. Han är 1 år 2 månader & 22 dagar. 

Han var ganska precis 1 år när han kom till mig från Patricia, så  vi känner ju inte varandra så där superbra än men han är en helt orädd kille så han har ingenting emot att komma upp en stund till mig varje dag. Tanken är att han ska få flytta ihop med några av mina champagne/tan flickor och göra fina bebisar:)

Jag hoppas att få ha kvar Crash länge till!

Vattnadal
2014-11-17 17:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag tänkte passa på att anmäla Vattnadals Östberg. Han är silver agouti långhår, troligen äkta silver agouti, och hans bror Öberg är falsk silver agouti, oxå han lånhår. De är i skrivande stund 1 år 5 mån och 22 dagar. De har bott tillsammans hela livet, i en safaribur. Aldrig ens en tanke på bråk. Delade dem nu efter SM, och gav dem fruar.

Öberg fick en texelfru, och 4 ljuvliga krulliga barn. Östberg som både är snyggare i färg, har bättre typ och färg, fick 2 fruar. Morakullan´s Zand, si-ag sh som flyttade till egen villa och födde en kull med underbara små klängapor, alla si-ag så klart. Andra frun, Vattnadals Pontiac, argente creme långhår, en av Joars döttrar, fick en ljuvlig hög med långhår i silver agouti och argente creme. De bor tillsammans hela familjen, och Östberg hjälper till att värma de små, och putsar dem fina. Han uppskattar verkligen att ha storfamilj, särskilt med tanke på all den goda extramaten de får. Sönerna kommer att stanna med sin pappa, och jag får nog svårt att slita mig från dessa små, då kullen påminner starkt om min C-kull, en av de bästa jag hart (där Vattnadals Citronpaj så klart finns med i stamtavlan på dessa små). 

Östberg är en riktigt härlig gubbe, helt enkelt!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Emmaslindh
2014-11-19 10:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tänkte passa på och anmäla min lilla kompis Matilda, som är 14 månader och 12 dagar! Hon är som majoriteten av mina 5 möss agouti och ser ut som en liten skogsmus hehe 🙂

Matilda är en väldigt försiktig liten tjej! Hon är den som sist kommer fram till handen i buren, men som sedan längst vill stanna uppe och bli pussad på! Hon är den där musen som man nästan kan glömma bort att man har liggandes i fickan eller luvan på tjocktröjan, eftersom hon lägger sig där och somnar. Sen får man en överraskning när ett par tassar eller en svans plötsligt kittlar en i nacken!  

Kort och gott, mammas försiktiga lilla gostösa 😍

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: