Annons:
Etiketterföreningutställningträff
Läst 2028 ggr
StillaSinnet
11/16/14, 8:11 PM

Minnesutställningen 2014

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

1986 grundade Gunvor Lundblad SVEMUS och varje år efter hennes bortgång har SVEMUS hållit en speciell utställning till hennes minne. Gunvor brann för sällskapsmusen och för att alla utställare skulle känna sig sedda och speciella. Pet Class är därför i centrum och priser av allehanda slag med extra många HP är vanligt förekommande på Minnesutställningen.

Minnesutställningen döms av Therese Arnqvist
(max 80 djur)

Sista anmälningsdag och betalningsdag för Minnesutställningen är 20 november torsdag.

Anmälan görs via nätet till Frida Carlsson, f.carlsson86@gmail.com, 
Skriv in mössen enligt exemplet nedan
Musens namn, färg/hårlag, ålder i månader och dagar, reg.nr, äg/uppf
SE-TAMs Tårtbit hona bl sh, 3m8d, 14-0499, L Rohdén/L Aronsson 
Anmälningsavgift: 40.- för de tre första mössen i varje klass och fr.om 4:e musen 30.-/st.
Ex. Du vill ställa 5 möss: 3x40+(2x30)=180.-
MÄRK betalningen med utställarens namn och utställnings klass ST eller PC
i PC får man ställa utan att vara medlem men man får inte plocka några meriter, enbart få en bedömning. 

***********************************************************************************

DRIVE-IN PC+ST  SAMMA DAG

Vi har valt att lägga till en extra PC för att ge fler chanser till titlar, samt på allmän begäran en standardklass. Båda dessa döms av Elin Mattsson och är Drive In. Anmälan lämnas in senast kl 10.00 i dessa klasser. Standard döms först, sen PC, och finalerna till dessa hålls innan den stora finalen. 

I standard måste mössen vara registrerade i SVEMUS och utställaren måste vara medlem i SVEMUS.

I PC behöver inte mössen vara registrerade i SVEMUS och utställaren behöver inte vara medlem i SVEMUS för att få en bedömning. Däremot ges inga placeringar/meriter osv till dessa. Ta chansen att få din mus bedömd av utbildad och erfaren domare!

***********************************************************************************

Incheckning kl 9.00-9.45 för minnesutställningen, 9-10 för Drive In klasserna.

Adressen är Bergsrådsvägen 106 i Bagarmossen. Lokalen är ett hunddagis och tyvärr råder det hundförbud pga smittorisk. Om ni åker efter gps så visar den tyvärr fel och vill ta dig till fel sida. Efter bensinmacken och en liten "bro" ska du första höger.

V Ä L K O M M E N

🏆

Vandringspokalen i Minnesutställningen med vinnaren 2011 Foto: Liselott Aronsson

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
KickiG
11/17/14, 6:03 AM
#1

Kanske det bara är jag som inte har vaknat än, men vilket datum är utställningen? 🤔

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ariama
11/17/14, 8:42 AM
#2

Datum: Lördagen den 29 november.

StillaSinnet
11/17/14, 8:26 PM
#3

Tack ariama! Tappade datumet helt! Jag bara kopierade annonsen från FB och datumet stod inte i texten där. De har ju andra små damurutor att fylla i när man skapar event där 😛

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Vattnadal
11/18/14, 5:03 PM
#4

Ändrade planer. Therese kan inte döma av privata skäl, så Maya Andersson dömer minnespetten istället.

Jag dömer som planerat Drive in Standard och petclass.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Emouse
11/18/14, 7:00 PM
#5

Äsch vad dumt datum, skulle vara kul att träffa mer mus-folk🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Vattnadal
11/19/14, 2:51 PM
#6

Det är ju ett strålande datum!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Emouse
11/19/14, 7:22 PM
#7

Strålande datum för dom som inte har andra planer😉

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lamina
11/20/14, 4:42 PM
#8

Hmm… Undra om man skulle orka släpa sig dit, bara för att titta…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Vattnadal
11/20/14, 6:14 PM
#9

Titta på snälla, friska och vackra möss, kramas, prata mus, köpa möss, kom vettja!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
11/25/14, 5:26 PM
#10

Och så fick vi en domarändring till. Bästaste Grodan dömer minnes ändå, Så Maya får ställa hon med.  🏆

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Emmaslindh
11/25/14, 6:15 PM
#11

Har inte lyckats bestämma mig för om jag kan eller inte, men vore så himla kul att få se lite fler möss och träffa lite musfolk! Men dels är jag rädd för att komma hem med ännu fler små raringar och så är jag osäker på om jag behövde vara i stallet den dagen 😕

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Vattnadal
11/26/14, 10:53 AM
#12

Du hinner väl med både stall och utställning.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Emmaslindh
11/26/14, 11:56 AM
#13

#12 Njah, det brukar ta en 4-5 timmar i stallet och sen är man helt slut 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Vattnadal
11/26/14, 6:01 PM
#14

Just därför börjar du hos oss. Tänk på mig som måste åka hemifrån senast 6 på lördag morgon!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
11/26/14, 6:26 PM
#15

Jag ska döma! Weee!!! Kom o krama på mig! Om lörda!❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
11/27/14, 11:19 PM
#16

I dag har jag handlat och fixat med priser så TAMs skänker 8 priser per klass!!! mest ätbart till mössen men även en liten specialare ála Lottiz 😎

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
11/28/14, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#17

Japp! Nu är jag på G!🤪

Idag ringde klockan 04:45 men när man börjar jobba tidigt så slutar man också tidigt. Hemma 13:30 och hann diska alla utställningsboxar, preparera med obligatorisk toarulle, märka upp priserna, ordna med protokoll och jag hann sova en timme! Sedan har jag tjuvstartat med att fylla i bedömningssedlarna för drive-inklasserna. De jag tänker ställa, så har vi lite försprång i morgon bitti när jag med samma penna och samma handstil fyller i alla besökares bedömningssedlar på plats.

Nu blir det mat här, Idol och sedan ska jag ta natten.

02:45 ringer klockan. 15min snooz innan det är dags att hoppa i trasorna, äta frulle, brygga en termos kaffe, fixa och packa och en timme till att placera rätt möss i rätt utställningsburar. 

05:00 rullar bilden härifrån mot Bagarmossen. Sommartid utan felkörning 2:45. Nu räknar jag med 3:15 i körtid eftersom jag hatar mörker, blöta vägbanor och aldrig har varit i Bagarmossen. Framme mellan 8-8:15

Bävar mest för att köra hem, helt slut efter en så tidig uppstigning, hårt jobb hela dagen och mörkret, kvällströttheten och 3 timmars bilfärd hemåt…😴

Visst är det lite galet när jag kunde ha haft en lååååång lat lördag? Men är man musbiten så är man! 😃

Vi ses snart!!! 

(Och kameran är på laddning 😉)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ariama
11/28/14, 7:50 PM
#18

Heja Lottiz! Vilken inspirerande eldsjäl du är!! ❤️ och Grodan, jag ska krama på dig. 😃 Hinner det innan jag måste åka därifrån igen. Ser fram emot att se er alla!! och några till. 😘

StillaSinnet
11/29/14, 3:48 AM
#19

#18 vad kul att du tycker det!!! Hur många möss har jag lyckats inspirera dig att ställa nu då 😉

Nu surfar jag medan jag sväljer frukosten. har redan varit uppe en timme och ska sedan packa mössen och få ut allt i bilen.

Vi ses snart ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Grodan
11/30/14, 2:37 PM
#20

#18 Synd att du inte stannade lite längre amaira. Och synd att du inte ställde. Men en Björndalare var sjukt underbar, perfekt. I alla fall i grundomgången. I finalen visade hon upp en lite sämre sida och kom inte med… Men hon var sjukt nära.

Jag hade mycket roligt under min bedömning. Jag älskar att döma Pet Class. Och jag älskar att jag kan få göra det i min takt och som jag vill.

Det bästa var att när jag hade landat lite så kände jag mig så nöjd med min prestation. Inte en uns tveksamhet. Inte alls som när jag dömer Standard - då känner jag en stress och press och måste fuska med BIS-finalen och summan av det är att jag aldrig har en riktig BIS-final utan låter de med högst poäng vinna… Här hade jag eg skrivit massa massa mer, men för att inte skapa en diskussion så raderar jag det och lämnar Standardbedömning åt andra.

Jag känner mig stark och glad och tycker mycket om de möss som fick A-pris igår. Vinnaren och jag blev så jäkla kära i varandra. Mitt hjärta är fyllt med kärlek. Tänk vad en liten liten varelse kan göra i ett stort grodhjärta. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ariama
12/1/14, 6:54 AM
#21

#20. Haha, tröttnade hon på att vara "väluppfostrad"? 😃

Jag avlar ju inte utställningsmöss, jag avlar sällskapsmöss! Inte ens petclass funkar de för, fullt ut.

Mina möss (de bästa av dem, det är ett avelsmål) har (även) en egen vilja, och får uttrycka den! De är kommunikativa, de kan kommunicera!

Kommunicera för mig, betyder inte att de tittar mig i ögonen och går med på allt jag säger, utan att de också "säger" vad de själva har för önskemål. Det handlar om ömsesidighet. 

Vad sa hon?  *vansinnigt nyfiken*

(dvs vad gjorde hon för att "straffa ut sig"? 😃 )

Honey My är en utmärkt sällskapsmus i hemma-sammanhang!! ❤️Och ja, jag har sett (fått foton) på bedömningssedlarna för "mina" möss. Blev alldelels VARM i hjärtat av dina bedömningsord, Grodan!  😘

StillaSinnet
12/1/14, 8:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#22

Här är vinnaren av vandringspokalen!

SE-TAMs Magnolia ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
12/1/14, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#23

Överlycklig Lottiz tar emot priset!!! (jag)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
12/1/14, 9:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#24

Fler blandade bilder från utställningen i stort. Vi hade ju två Drive-In samma dag. En i stadard och en i PC som Elin Mattsson dömde

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ariama
12/2/14, 8:46 AM
#25

Varmt GRATTIS Lottiz!! ❤️❤️❤️ Det är både du och dina möss värda!! 😃

Och vet du vad? Du inspirerande människa 😘 nu tänker jag betala medlemsavgiften för 2015! 😃 Bara för att det finns ett sådant härligt gäng inspirerande svemusmänniskor!!! 🎈

Emouse
12/2/14, 8:53 AM
#26

Grattis Lottiz!🎈❤️

#25 Vad kul Ariama!😃❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
12/5/14, 6:31 PM
#27

#21 Ja, hon tröttnade nog.

#25 HÄrligt! ❤️Du passar bra i det gänget tycker jag.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
StillaSinnet
12/17/14, 6:17 PM
#28

#25 Välkommen tillbaka Ariama!!!!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: