Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1683 ggr
StillaSinnet
11/24/14, 8:39 PM

S: TAMs har möss till salu :O

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Ja, det är inte vanligt att jag säljer en endaste mus och ännu ovanligare att jag annonserar. Men nu har jag ett gäng trivselmöss där jag inte rekommenderar avel som jag vill få ut i sällskapshem. Stamtavla medföljer men priset är 100.-/mus istället för 150.-. Det beror på att 2 av 16 totalt möss från samma kombination har uppvisat defekten Gremlin, med öron som närmast kan jämföras med råttornas dumbo. Tyvärr är defekten förknippad med sjukdomar eller med fler defekter. En av mina gremlins har jag fått tagit bort vid 3månaders ålder pga avmagring och apati utan andra former av sjukdom. Inga näsljud, inga kladdiga ögon, ingen snuva, inga lungljud. Det verkade bara som om han inte kunde ta upp all näring och växte inte som de övriga.

Den andra är helt ok men har ett skevt skulderblad på vänster sida som sticker upp lite. han verkar inte ömma men det är helt klart en icke önskvärd defekt. han stannar här.

BOKADE MÖSS TILL MINNES HAR FÖRTUR och hämtas på utställningen nu på lördag 29 nov.

Mamma: SE-Svartlings Glittra bl sh, mycket trevlig hona!

Pappa: SE-TAMs Buick bl sh, ursprung ur mina perallinjer och bär på silvrering. Lite stöddig mot andra vuxna hanar men funkar bra som trygg och lugn pappa till sina söner på 3 månader. 

Syskonen består av korthår, korstypade

N-kullen födda 20 aug. 10 ungar i kullen (en defekt bl hi hane avlivad och en defekt blå hane i kullen stannar)

3 helt normala hanar där jag säljer 2. (En stannar som kompis till den defekta blå)

2 helt normala honor blue point himalayan. Säljer båda

1 helt normal hane blue point himalayan, till salu

samma kombination gjordes om för jag ville se om det bara var otur och en ren mutation i den första kullen. 9 ungar födde utan defekter. 

S-kullen Födda 24 sep:

3 helt normala blå hanar. Alla till salu

1 helt normal lilac hane, till salu

2 helt normala honor bl hi, båda till salu

De blå skiftar ganska mycket i färg från ljus som mamma till mörk som pappa. 

De är så trevliga så en av dem följer med upp på Minnesutställningen för att ställas i PC 🙂

100.-/st reggade i SVEMUS och stamtavla på samtliga

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
ariama
11/24/14, 10:02 PM
#1

Dom är så fina! 😘

Skogshumblan
11/27/14, 6:20 AM
#2

Gillar öronen och de var fina alla. Hoppas på nya hem åt dem.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: