Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1044 ggr
ariama
2014-12-09 09:36

SE-Tsunami´s Presidente

Nu är Presidente en mushane i sin allra bästa ålder - och JÖSSES så snygg han är!!!

Presidente är den vackraste mushane jag någonsin haft. Ja, till och med sett. Typmässigt.

Om tre dagar fyller han 7 månader, och har nu "fyllt ut sig" slutgiltigt, dvs han är full- och färdigvuxen på alla ledder och bredder, och är helt fullvuxet musklad.

Det är lite lustigt att möss, som ju är könsmogna runt 6 veckor (4 i extremfall) ändå tar sådan tid på sig att växa klart.

Eftersom den perfekte musen inte finns, har han givetvis ett "men". Han har "små rödkantade grisögon" 😃. "Rödkantade" är de inte, ger bara det intrycket ibland för att han har mörk rubinfärgade ögon, vilket ger honom denna lite lustiga bi-effekt. Jag kommer inte avla vidare på småögd avkomma, utan försöka avla bort detta.

Tids nog ska jag ta foton.

Temperaments- och beteendemässigt är han helt okej. Orädd och modig - vilket gör mig en liten smula försiktig, han har en liten "vakt-tendens" i buren, men har aldrig försökt bita mig. I övrigt är han öppen och frimodig och nyfiken och "med". Han är snäll med sina damer.

Han är ju pappa även hos andra uppfödare - och så "jäkla" SNYGG, så han får en egen tråd. Foton kommer som sagt. Nån gång när anda, tid och lust sammanfaller.

Annons:
Emouse
2014-12-09 13:55
#1

Utifrån dom bilderna på honom som finns på MIF redan, Vilken prins, verkligen!😍

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Tsunamis
2014-12-11 13:43
#2

Kul att höra att du trivs med honom! Gillade många av killarna i P-kullen men inte kan man ju behålla alla. Presidente söner och döttrar har jag kvar härhemma likaså bror Peroni och systrar Pacena och Piraat :)

MvH  Tsunamis

ariama
2014-12-12 07:16
#3

#2. Jag är nyfiken på hanen du behöll.  Skulle bli jätteglad om du ville visa ett foto på honom, gärna i den här tråden (eller en egen).

Tsunamis
2014-12-13 18:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Lite äldre bild på Peroni, han hade en smal period innan han fick fruar men har nu växt mera till ungefär samma som pappa Amaro, runt 80g. Peroni har större ögon än Presidente och ungefär samma temperament och han var Svart vilket jag inte ville tappa helt bland allt tickat.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
2014-12-13 18:35
#5

*dubbel

MvH  Tsunamis

ariama
2014-12-13 19:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ah, härligt! Tack! Snygg grabb! ❤️

Har fotat Presidente idag. Han har ett underbart brett och vackert huvud - bland allt annat som är vackert. 😘

Annons:
ariama
2014-12-13 19:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#7

…och några bilder till …

ariama
2014-12-28 07:35
#8

Presidentes färggenkod:

A/a b/b C/c(e) D/*  E/E P/* s/s

Han bär på extreme dilution som blekgen. (törs jag säga med 99% säkerhet, med tanke på olika avkommor med några olika honor).

Eftersom jag inte har några blågener alls i mina möss, vet jag inte om han kan vara blåbärare. Hur skrivs Black respektive Blue i svemus stamtavlor? Vad är "Bl"? 

Inte heller vet jag om han bär på rödögt.

Det är alltid kul att kunna ha full färggenkoll. 😃 Och så väger han 60 gram.

Alana82
2014-12-28 22:15
#9

en Presidente och en Peroni bäbis hade inte varit dumt :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Tsunamis
2014-12-28 22:51
#10

Svart är Sv och Blå är Bl i SVEMUS. Blått har jag själv länge väntat på ur de här linjerna men även vid linjeavel har inget dykt up än vilket jag är lite besviken av men det är ju inte helt omöjligt att det kan dyka upp än. Peroni är i alla fall bärare av rödögt då han gett Dove ungar.

MvH  Tsunamis

ariama
2014-12-30 09:49
#11

#10. Din besvikelse är min glädje 😉, så kan det vara. (blågenen)

Rödögt bryr jag mig inte så mycket om ifall det finns, fast jag är gladast utan.

#9. Alana82. Du får hålla till godo med endast Presidente-"bebisar".  Bägge dina tjejer har Presidente till far. 😃

Alana82
2014-12-30 21:28
#12

Jaaaaa! å vad ledsen jag är för det 😃

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Upp till toppen
Annons: