Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 767 ggr
Lamina
12/21/14, 1:40 AM

OT - Nyårslöften?

Ganska mycket ot, men jag är nyfiken. Har ni tänkt avge några nyårslöften i år? Själv är jag trött på att ge löften om att jag ska bättra mig på det ena eller andra sättet. Gud vet hur många gånger jag skulle ha slutat dricka Cola t.ex. Så i år blir det annorlunda. I år är mina löften att jag ska få pinnen ur och donera mitt hår. Och jag ska se till att alltid ha småpengar i jackfickan och alltid ge en liten slant till alla som behöver det. Som boendes i Stockholm och daglig pendlare så lär det nog tära lite på ekonomin… Men inte mer än vad jag borde klara av. Och då blir det ju dessutom mindre pengar över till Cola. ;) Jag borde kunna klar av det tycker jag, då det ju knappast handlar om att ändra några vanor. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Liz85
12/21/14, 1:49 AM
#1

Inte ens ett litet nyårslöfte här inte. Har märkt att det är väldigt smidigt. Det finns inget jag behöver gräma mig över att ha brutit. 😃

Emouse
12/21/14, 12:19 PM
#2

Nu ska jag gå ner i vikt, så här kan det inte fortsätta. Iförsig så har det nog varit mitt löfte sedan många år tillbaka, fast nu har jag inte mycket till val.. 

Och mössen, såklart! Jag måste ju ha en kull också innan året är slut!😉

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

LisaR
12/21/14, 9:11 PM
#3

Mitt eller mina löften i år kommer handla mycket om träning och tävling med hunden. Ska bland annat; starta bruks (appellspår) och söka hjälp för vidareträning i lydnaden för att stärka Hugos (min hund) självförtroende då det förstörts pga oro i platsliggningen. Så vi ska gå kurser och matte ska läsa på, vara konsekvent och super positiv 2015 :-) Sen så ska jag även bli bättre på att ta hand om mig själv, stressa ned och försöka finna lugn samt inte slarva med måltider… Unna mig tiden att göra vad jag vill ibland! Det blir mina löften -15

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Grodan
12/22/14, 6:09 PM
#4

jag lovar mig själv saker varje dag eller när jag märker att jag behöver uppgraderas… idag lovade jag att jag ska släppa fram andra människor mer (i a f människor som jag vill ska få ta plats i mitt liv!) och vara tyst med vad jag tycker, tänker osv… om jag behöver säga något kan jag säga "bra för dig", "kul för dig" o annat… men inte "usch det tycker inte jag" eller nåt sånt… det ska jag vara tyst med… om någon ber om min åsikt ska jag ev säga den på ett fint sätt


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alana82
12/22/14, 10:08 PM
#5

Jag bruka inte avge några löften till nyår, mer så att jag tar tag i saker när det behövs, och positiva löften brukar fungera bättre än negativa ;)

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

KickiG
12/23/14, 12:15 PM
#6

Jag har inte bestämt om jag ska ge nyårslöften eller  inte. Om jag kommer på något som jag kanske rentav kan klara av att hålla så kanske.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Grodan
12/23/14, 5:14 PM
#7

Jag tycker det räcker med att man ska lova att vara snäll mot sig själv och andra. Är man det så betyder det ju att man behäver äta nyttigt, röra sig, träffa folk och vara social (det påverkar hälsa o mående) mm…❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
12/26/14, 9:00 PM
#8

Jag ska ge ett nyårslöfte har jag kommit fram till. Varje gång jag handlar skall det finnas minst en ekologisk/Fair trade/Krav-märkt eller motsvarande produkt i min korg. Blir lite så luddig eftersom min lilla näraffär inte alltid har så stort utbud av motsvarande varor, och det känns lite oekologiskt och oekonomiskt att köra till en större affär när jag kan gå till den som är närmast.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: