Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 703 ggr
[Emma870]
2014-12-25 10:22

Uppfödare av möss i Sthlm?

Hej o god jul allihop! Är ny på forumet. Har helt snöat in på möss! Jag har pysslat med en finfin stor bur men har ännu inga möss som kan flytta in =( Närmaste uppfödare jag funnit är i Örebro.. Finns det ingen i Sthlm som föder upp möss? Ska ha dem som husdjur, inte utställning. 3 st honor med svarta ögon och bra temperament/handtama..? Teckning/färg är inte det viktigaste för mig. Vill inte köpa från ngn grossist. Bästa  hälsningar Emma

Annons:
ariama
2014-12-26 09:39
#1

Hej  Emma och välkommen hit. Det där med att köpa handtama sällskapsmöss som VILL komma upp i handen, är inte så lätt över huvud taget, oavsett var du bor i Sverige. 

Jag finns i västra Stockholm (eg. på Mälaröarna) och jag föder upp fina och rara sällskapsmöss som är tama och gillar att vara med människor.  Men - jag är ingen "grossist", min uppfödning är liten,  jag föder inte upp för att sälja, utan säljer av "överskottet" och det är inte många. 

Just nu har jag inte en enda mus jag kan tänka mig att släppa. Förutom fyra stycken som redan är tingade och på uppväxt.

Kanske får du svar från någon annan här.

Transporter brukar inte heller vara så svårt att orda, från övriga landet.

Om ett par tre månader har jag kanske några salumöss igen, men det är lång tid att vänta när man har en tom bur och längtan är stor. 😃

Jag PM:ar dig en mailadress till någon som kanske har tama salumöss.

Fornuddens
2014-12-26 13:18
#2

Jag finns i stockholm och har ev några honor över, föder ej heller upp i stor skala, och främst för egen del. Men skicka mig ett PM så kan vi ju prata lite :)

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



[hejhejhej!]
2014-12-27 14:14
#3

Kents mousery är jättebra, har själv fått två fina flickor därifrån, blev tama väldigt snabbt och även lugna.

kent
2014-12-28 13:36
#4

jag har möss som kanske vill flytta…finns i stockholm,tyresö

Upp till toppen
Annons: