Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Avel & Uppfödning

möss/råttor

2015-01-06 22:36 #0 av: olli-möss

vilken/vilka färg/färger tycker ni mest om på möss/råttor?

Anmäl
2015-01-06 22:38 #1 av: [VampireGirlElvira]1

Jag tycker att råttor i allmänhet är söta, så jag tycker att alla raser och färger på råttor är söta.
Men om jag skulle ta en favorit, så är himalayan den sötaste rått rasen som finns. ^_^

Anmäl
2015-01-06 22:43 #2 av: Emouse

#1 det finns inga raser på råttor.

TS, Råttor och möss har helt olika färger så föreslår att du frågar om råttor på rattor.ifokus.se:)
På möss gillar jag allt:)

Emma, Medarbetare på Cocker Spaniel, Mus & Problemhundar iFokusBallong

Anmäl
2015-01-06 22:45 #3 av: [VampireGirlElvira]1

Ööööh, vad dillar du om #2?
TS frågar ju om vilka färger man tycker om hos möss och råttor.
Så jag svarade bara.

Anmäl
2015-01-06 22:48 #4 av: Emmaslindh

#3 men du nämnde raser, att du gillade alla raser på råttor :) och råttor har inga raser :)

Anmäl
2015-01-06 22:49 #5 av: Emouse

#3 det sa jag inte att du inte fick:) Sa bara att råttor inte har några raser för att undvika missförstånd.

Anmäl
2015-01-06 22:49 #6 av: [VampireGirlElvira]1

Oj.
Hehe....... Jag är liiiiiiite trött av mig just nu. ^_^
Men det har du rätt i! :D
Okej, för att ta det här rätt, så tycker jag om himalayan.

Anmäl
2015-01-06 22:53 #7 av: Emouse

#6 alla är vi lite trötta ibland;)
Himalayan och siames är så fina också! Jag gillar visserligen alla färger och teckningar men black, blue och siames är nog finast endå enligt mig:)

Anmäl
2015-01-06 23:33 #8 av: Alana82

Är såld på Merle på mus sidan, på råttsidan saknar jag insyn så där har jag ingen aning, sedan så är jag ruskigt förtjust i Fox, Tan, Blå, Silver agouti tror jag det heter, Burmese, Choklad med flera vad gäller möss :D

Anmäl
2015-01-07 09:15 #9 av: ariama

Alla gula/röda färger/toner: Gul, röd, golden agouti, cinnamon, tan.

PS. Med "golden agouti" menas en helt vanlig agouti som är färgavlad till standardfärg/utställningsfärg. 

Sedan har jag en "motsatt" favorit som är vackrast i världen: Blue stone i satin.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.