Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 897 ggr
CaptainBunchie
2015-01-11 15:51

Bottentrö?

Påsen med alspån börjar ta slut och jag är nyfiken på att testa något nytt strö då alspånet är ganska "platt" och jag skulle vilja att mössen hade lite mer grävmöjligheter.

Blandar just nu med toa-lätt vilket jag upplever ha fått det att minska odör och göra det mjukare.

Funderar skarpt på att köpa hampströ då det är ganska ekonomiskt och fortfarande håller kriterierna för bottenmaterial, samt verkar betydligt mer grävvänligt än al.
Eftersom jag har några burar här hemma vill jag gärna köpa en stor bale åt gången, vilket verkar vara ganska svårt att hitta för ett okej pris.*

Vad använder ni och vart köper ni det? :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
KickiG
2015-01-11 17:12
#1

Jag köper allt strö på zooplus. Oftast har jag halmpellets i botten, fast mössen bökar runt och blandar om det rätt fort. Sedan lägger jag på vad jag råkar ha hemma, blandar ofta strön med varandra.

Hampaströ gillade jag, men kan inte använda det eftersom jag själv nyser så förskräckligt av det.

Chipsi har strö av bra kvalitet tycker jag. Sedan brukar jag köpa alspån. Tja, det är väl närmast plånboken som bestämmer. Ibland har jag råd med dyrare strö, ibland har jag bara råd med billigaste kutterspånen. Men jag försöker alltid blanda ett billigt spån med ett lite dyrare, så att jag aldrig har bara kutterspån.

Ibland får de en hel tidning i buren, äggkartonger får de alltid. Får från jobbet ibland såna stora äggplattor, de är superpopulära och mössen gnagar de till små bitar fort och blandar ut det med bottenströt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2015-01-12 22:16
#2

Jag provar allt i dessa dagar då jag bor långt bort från granngården, scanbur, CRT osv. I några av de värsta stinkburarna har jag kattsand i botten. Över det toalätt, halmpellets och hampa. Sedan över det rivet papper o kartong - river allt papper (även kartong) i små bitar/strimlor.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
2015-01-13 13:47
#3

Jag kör chipsi super helst, annars hampa från granngården, som heter Lättströ.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: