Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1184 ggr
Viktor98
2015-03-09 19:49

Möss från zoo

Hej,kan börja med att säga att jag inte visste i vilken kategori så det kan kan vara fel. Iallafal jag vill köpa möss och såg att i min lokala djuraffär hade dem precis fått in möss som var ca 4 vekor från uppfödare, jag är nybörjare och det blir mina första möss men jag har hört att det inte är bra att köpa från zoo då dem inte har lika stor chan att bli tama och kan bära på sjukdomar osv. så därför tänkte jag fråga om de är okej att köpa där ifrån ?

Annons:
Chilizera
2015-03-09 20:38
#1

Okej är det, men har du chans att köpa direkt från uppfödare skulle jag göra det. Var det en privat uppfödare som butiken fått mössen från? I så fall är det i alla fall att föredra framför företagsuppfödda. Sjukdomar och dåliga beteenden kommer oftare med "fabriksmöss", om mössen däremot kommer från privat uppfödare så tror jag inte att det spelar någon stor roll om de tagit vägen via en zoo-butik.

Viktor98
2015-03-10 12:45
#2

jag tror det är en privat uppfödare eftersom det var kanske bara 15 styckna sammanlagt men är inte säker

Lamina
2015-03-10 13:48
#3

Anledningen att man inte bör köpa från djuraffärer är för att man inte bör stödja den typen av djurhållning. Jag skrev ett inlägg om det för några år sen (varning för något hård ton, jag skrev det efter att min egen syster mot bättre vetande köpte en råtta från djuraffär): http://rattor.ifokus.se/discussions/4fb57b92d4ebea71a6003a57-att-kopa-rattor-pa-djuraffar

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Skogshumblan
2015-03-10 19:26
#4