Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 5246 ggr
Lindb
2015-03-13 14:22

Surprise-bebisar på g

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blir oplanerad födsel här om ett tag, från början blev det panik vid upptäckten, men kort därefter kom beslutsamhet och förväntan. har suttit och försökt plugga in "se skillnad på könen"-trådar här nu. Eventuella hanar kommer antingen kullas eller säljas. Detta blir verkligen en ny upplevelse att bevittna.. På bilden syns hennes tillväxt på 13 dagar!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
Skogshumblan
2015-03-13 16:49
#1

Oj! Hoppas allt går bra och att vi får se bilder på småttingarna och såk klart att de små får bra hem senare.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Lindb
2015-03-13 17:57
#2

Tack, jag håller också tummarna för det! Kommer troligtvis behålla eventuella honor, kommer bli så häftigt att få möjlighet att uppfostra möss från start! 😄

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-03-13 20:02
#3

Och observera, hon var dräktig när jag fick henne. Valt att behålla och låta henne föda ungarna här, istället för att lämna tillbaka till uppfödare, för att inte utsätta musen för stress vid en andra flytt och transport. Men jag tycker själv att tjuvparningar verkar väldigt märkliga, om man har säkra burar..? Mänskliga faktorn där.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Skogshumblan
2015-03-13 20:05
#4

Har du pratat med uppfödaren om det här?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Lindb
2015-03-13 21:05
#5

Jeeepp, men jag har inte riktigt fått svar på exakt hur det gick till och när. Först ville jag att uppfödaren direkt skulle ta tillbaka den dräktiga musen, vilket hen gick med på, men sedan kände jag att eftersom musen troligtvis föder om ett par dagar, så låter jag henne stanna här i lugn och ro. Jag insåg att jag kan ta det ansvaret, även om det blir en plötslig omställning och snabba efterforskningar.. 

Har någon av dina möss fått ungar någon gång?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Skogshumblan
2015-03-13 21:13
#6

Men så klok du är. Hoppas som sagt det  går bra och att alla ungar får bra hem.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Lindb
2015-03-13 21:19
#7

Tack så mycket! Tids nog dyker det upp bilder på de små och/eller uppdatering!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-03-14 19:54
#8

Det verkar som att det är på gång nu! Kanske att ungarna kommer inatt!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Skogshumblan
2015-03-14 21:35
#9

Spännande!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Emouse
2015-03-15 16:14
#10

Oj vad spännande🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
2015-03-15 16:55
#11

Grattis till tillökningen! 😃

Planerad eller ej, men musbebispip i hemmet är så hemtrevligt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2015-03-15 17:44
#12

Update är att ungarna inte kommit ännu, jag väntar spänt.. Hon verkade dock bli lite trygg när burkamraten fick komma och hålla henne sällskap. Men man vill ju inte heller att den andre ska stressa upp mamman. #11 Tack! :D Det går ju inte att förneka att det är väldigt spännande! Fast jag är orolig över både musmamman och ungarna. Har ju inte kunnat kontrollera hennes kost så länge.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2015-03-15 17:50
#13

Fördelen med möss är att det går så fort, bara på någon vecka kan du ha fixat till balansen i kroppen genom bra utfodring.

Men… om hon kommer från uppfödare har hon väl fått en bra kost från start…?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lindb
2015-03-15 18:09
#14

Bra! 😃

Jo då, det har hon nog fått. Men det har fortfarande varit "utom min kontroll" så att säga. Tänker på extra kalcium, protein och vitaminer.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2015-03-15 18:21
#15

#14 Ja, där är ju också en stor fördel med att möss är så små. Har du bara en bra torrfoderblandning med exempelvis sesamfrö med skal så har hon kunnat äta några sådana för att få i sig kalk.

En annan sak man inte ska glömma när det gäller dräktiga djur är motion. De behöver röra på sig.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2015-03-15 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#16

Tack för motionspåminnelsen! Hon springer nu runt nyfiket på sängen. Någon som vill gissa hur många ungar det kan bli? ;) Den som vinner får rätt, hehe! :-D Utan någon sådan erfarenhet gissar (hoppas) jag på.. 5.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2015-03-15 19:38
#17

Hon ser i a f fullvuxen ut. Så hon lär nog klara en kull galant. Eller har hon haft kull tidigare?

Gissar på 10. Men hon kan nog bli ännu lite mer rund tror jag… hehe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2015-03-15 19:46
#18

Yes! Har inte fått full information, men hon verkar ha fått ett par kullar tidigare. Hur många kullar bör en mus som max få i "fångenskap"? Jösses amalia.. Vad spännande. Ja jag vet inte vad hon sysslade med igår när det verkade som att hennes värkar satt igång. Men det kan säkert dröja några dagar ännu! Nu blidde jag nervös :-D

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2015-03-15 19:50
#19

Hur länge har du ägt henne då? En mushona går 19-21 dagar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2015-03-15 20:03
#20

Jag trodde det var 2 dagar! ;) Nej då, jag har ägt henne i snart 7 dagar, bilden längst upp till vänster togs för 20 dagar sedan, och den till höger tog jag i onsdags. Jag har räknat med att hon hade blivit befruktad på vänstra bilden, troligtvis för att förbereda mig så tidigt som möjligt. Men bättre går inte att räkna då befruktningsdag inte går att peka ut :(

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
Grodan
2015-03-15 20:21
#21

😛

ok, men några dagar till kan du nog stå ut…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2015-03-15 21:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Ja, det är okej :) Hon får egentligen gärna skjuta upp det lite, då jag är på dag 5 i sängliggandes magsjuka.. Vill hinna repa mig lite! Har nu flyttat henne till en större bur där det känns som att jag har mer koll på henne :)

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Minoth
2015-03-16 10:41
#23

Vad är det för något i skålen?? mjölk? Isåfall bör du ta bort de.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Lindb
2015-03-16 13:38
#24

#23 Lugn ba lugn, det är vatten med lite havredryck :)

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2015-03-16 21:47
#25

😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2015-03-16 22:07
#26

Ni vet klippet i 101 dalmatinerna när Perdy ska föda, och Pongo och Rodger sitter utanför och väntar helt otåligt? Så känns det nu😃 Och nej, dom har inte kommit ännu..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

ariama
2015-03-17 09:06
#27

Dom kommer den 19:de eller den 18:de kanske, och hon blev troligen parad samma dag, eller dagen innan, du köpte henne.

Kanske tog uppfödaren "fram" möss som skulle säljas och var ovarsam med könen, så en hane tog tillfället i akt.

By the way, hon får 12 ungar!

Något mer du vill veta? 😃

(jag skojar förskräckligt, inte vet jag, jag bara gissar)

Annons:
Lindb
2015-03-17 13:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Bra gissat ariama, nästan rätt! ;-) DOM KOM INATT!!!! Fick syn på en väldigt smal mamma, och tog då ut henne och kollade i boet. Jag har räknat till 13 små minibebisar! Burkamraten får vara kvar, då hon så gulligt låg därinne med ungarna medan jag synade dom!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-03-17 13:54
#29

Då har jag en fråga, kan någon beskriva lite i detalj hur jag ska gå tillväga när jag ska ta upp dom och kolla kön idag? Ska jag ta ut hela boet, eller bara lyfta upp en och en snabbt?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Minoth
2015-03-17 15:10
#30

Du kan ju vänta tills imorgon innan du kollar könen. Jag brukar ta ut mamman och kompisen och sätta i en transportburk. Sen ta upp ungarna antingen en och en eller allihopa och lägga i en bytta och försöka förstöra boet så lite som möjligt. 

Lägg sedan tillbaka dom där dom var, och sist mamman med kompis

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

ariama
2015-03-17 15:15
#31

Grattis! Precis som Minoth säger, så vänta lite.  Låt dom vara ifred första och kanske även andra och tredje dagen. Sen kan du "sätta igång".

Och precis som Minoth säger, ta först bort mamman och kompisen, så dom inte vet vad du gör, så behöver dom inte vara oroliga. Så fortsätter jag göra de första veckorna! Mamma Mus får komma ut och göra annat en stund, och behöver inte undra vad som händer med ungarna under tiden, för det vet hon inget om.

Lindb
2015-03-17 15:50
#32

Av skäl som jag redan nämnt vill jag rätt snabbt identifiera kön, i alla fall till dag 3, och eftersom jag är nybörjare - som grodan tipsat om - tyckte jag att det lät smart att kolla kön dag 1, 2 och 3. Men ja, det kan ju vara rimligt att vänta till imorgon. :) Tack för era tips!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Hells Angel
2015-03-17 16:49
#33

#28 åhhh så söta!

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Lindb
2015-03-17 17:17
#34

Jag tog upp två ungar för att titta hur det ser ut där nere på dom, och vad jag skulle gissa så fick jag upp två hanar. För de hade en liten kiss-sak som stack ut därnere. På honor är det inte en sådan som sticker ut på ungarna, vad jag har förstått?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
Skogshumblan
2015-03-18 07:48
#35

Grattis!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Yukionna15
2015-03-18 10:46
#36

Grattis!! 🥳 Så söta!

Tsunamis
2015-03-18 10:59
#37

#34 Honor har en men den är mycket mindre. När du får upp en hona och en hane i vardera hand och jämför så kommer du se stor skillnad. Här ser du bilder på vänstersidan: http://www.fancymice.info/sexing-mice.html

MvH  Tsunamis

Lindb
2015-03-18 13:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

#37 Tack för länken! :) Jag tog upp ett par och kollade, och lyckades ta en bild. Vad jag ser är det en hane till vänster och hona till höger. Bilden blev vriden, så hanen har hamnat längst ner då. Vad säger ni?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Minoth
2015-03-18 18:56
#39

#38 två hanar :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Lindb
2015-03-18 19:12
#40

#39 Men i så fall är alla hanar, eftersom alla hade sådana pillevinkar som syns på bilden..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Minoth
2015-03-18 19:28
#41

#40 Det kan vara så illa ibland :) Men lägg ut bilder på alla om du kan :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
KickiG
2015-03-18 19:35
#42

http://mus.ifokus.se/articles/4d7168c8b9cb462244077455-se-skillnad-pa-mushona-och-mushane  Här är en artikel där det är förklarat hur man ser skillnad på könen, med lite bilder. Kanske den är till hjälp?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Minoth
2015-03-18 19:37
#43

#40 honorna har ju också en "plupp" men den är inte lika utstickande och det är lite mindre mellanrum mellan könet och anus.  Har du ingen som ser ut så? snacka om osis om de bara är hanar :P

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Lindb
2015-03-18 19:42
#44

#41 Ska göra det, ska kolla lite varje dag för att träna ögat.. Men du menar att när jag får upp en hona, så har hon inte alls en lika utstickande pillevink, ens som den till höger? För när jag tittade på avståndet mellan kissgrej och anus var det längre på den jag tyckte såg ut som en hane, och mindre på den jag tyckte såg ut som en hona. 

#42 Tack! :) Jag har läst alla "se kön"trådar- och hemsidor flera gånger, även tittat på youtube, men det är tydligen en helt annan sak i praktiken än på bilder…. >_<

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-03-18 20:14
#45

Jag blir mer allmänt orolig över ungarna, mamma mus är nästan konstant ute i buren och äter/gnager/dricker/sitter och putsar sig..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Minoth
2015-03-18 20:33
#46

De ungarna på bilden har ju inte mjölk i magen, har dom andra mjölkband?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Lindb
2015-03-18 20:36
#47

Ett par stycken bara har haft det :/

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-03-18 20:52
#48

Kan "extramamman" börja producera mjölk? Hon är inne hos ungarna hela tiden.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
ariama
2015-03-19 06:21
#49

Jag tror det kan hända, men det är inget att räkna med.

Extramammor brukar vara mycket bra på att vara "mammiga", och ibland vara mer med ungarna än mamma mus. Till en del därför att de inte sliter på hennes bröstvårtor på samma vis, även om de snuttar emellanåt även på extramamman (som på en napp). 

Det ser inte så bra ut, utan mjölkband. vi får hoppas att mamma mus får igång mjölkproduktionen.

Vad gäller könen så kan det vara knepigt. Vissa ungar ser man tydligt vilket kön de är, medan några mest mest kan se ut som mellanting. Det finns utrymme för misstag.

Det blir lättare ju större de blir, i slutänden (hahahah) har hanarna pung som inte går att missa. Och honorna har en slidöppning, tids nog. Förutom att bröstvårtorna börjar visa sig "som små nålstick" redan innan ögonen öppnas på dem.

ariama
2015-03-19 06:35
#50

Nu vill jag inte ge dig dåligt samvete, men det låter som om din mamma mus är lite nervös. Förstagångsföderskor brukar kunna vara det! Det har hänt dem något övergripande, och de förstår det inte riktigt, och de kan ibland vara lite "skärrade". Eller möss som inte är så tama och bekväma med människor, kan också bli störda i sitt beteende efter att de har fött, och innan de har knutit an ordentligt till kullen, om man är där och petar.

Det är därför jag säger att de bör få vara ifred de första dagarna, för inte störa mamma mus i processen att bli mamma, och få moderskänslorna och modersinstinkterna att kicka igång.

Men orsakerna kan vara många. Det kan också vara något fel på mamma mus (mentalt), eller på själva mjölkproduktionen, eller något annat fysiskt fel.

Eller så kommer allt igång igen, får vi hoppas.

Tsunamis
2015-03-19 09:54
#51

#38 tycker också det är 2 hanar på bilden. Honornas plopp är mindre och mer rundad i sin form. Svårt att förklara, jag hade gärna hjälpt till på plats om jag bodde närmare!

Om det är så att du helst vill kulla bort hanar så bör du inte vänta för länge heller, de är girigare och tar mer mjölk än honor och om man har en hona som inte har så mycket mjölk så kommer hanarna ha konkurrerat ut honorna efter en tid. Ta bort de 4-5 hanar du absolut är säker på och ta bort fler allteftersom du tittat och är säker på din sak. Hon kommer klara av 7-8 ungar mycket bättre än 14.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
2015-03-19 09:58
#52

i länken på #42 fanns en bra bild på 3-dagars bebisar. Honors plupp *kan* vara lite mer framträdande än så här, då vinkeln inte riktigt är likadan då hanen till höger är vriden till höger och honan till vänster ligger helt platt på rygg. Ser du att hanens plupp inte är rundad på samma sätt?

MvH  Tsunamis

Lindb
2015-03-19 11:19
#53

#50 Det är ju svårt att både låta henne vara, men samtidigt få ut hanarna så att det finns chans att några överlever. :/ Och det är hennes andra kull, inte första. 

#51 Tack för det, du hade gärna fått hjälpa till. Tsunami, nu lyssnar jag på dig. Ska jag störa boet - och stressa mamman - idag och ta ut de ungar som jag tycker ser ut som hanar?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-03-19 15:07
#54

Har tagit bort 4 tydliga hanar nu, en del av alla ungarna hade mjölk i magen. Lite mjölk producerar mamman i alla fall!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2015-03-19 18:03
#55

Det här är ju en av farorna med att ha flera honor i buren med ungar, att en hona "tar över ungarna" och modern med mjölken inte får vara där hon skall vara - med sina ungar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lindb
2015-03-19 18:07
#56

#55 Alltså, hon verkar mer inte vilja vara där. Det verkar mer vara så att extramamman har tagit över just för att mamman inte är där. Jag tog nämligen bort burkamraten, då gjorde hon samma sak. Det var inte som att hon förstod sitt ansvar och gick in till ungarna. Till slut satte jag tillbaka kamraten för att hon i alla fall ligger och håller dom varma.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2015-03-19 18:08
#57

Hur länge var burkamraten från buren då?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2015-03-19 18:11
#58

Tja, 12 timmar kanske. Efter det blev jag så frustrerad/arg över att höra ungarna tjuta och se mamman sitta vid vattenskålen och chilla.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2015-03-21 14:27
#59

Ok, men det var rätt länge… så mamma musa kollade inte till ungarna alls under den tiden? Såg du någon mjölk i deras magar?

Det är ju det viktigaste. Går modern in och ger sina ungar di?

Kullen född 17/3 - 4 dagar… Hur många är det nu?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emouse
2015-03-21 16:44
#60

Grattis!

Hur många ungar är det? Låter som att din mus är lite "chockad" över det hela, det vill säga lite nervös och inte riktigt vet vad hon ska göra med dom som första föderska. Det allra viktigaste är att du ser mjölkbanden, så att mamman ger ordentligt med di!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lindb
2015-03-21 19:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#61

Det är nu 8 ungar kvar, alla lever. Blir lite varierande färger! Ett par rödögda. Den här snutten låg och drömde i min hand för en stund sedan!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

ajanki
2015-03-21 19:17
Annons:
Lindb
2015-03-21 19:45
#63

#62 Ellerhur, så häftigt att se dom växa! 

I övrigt: Mamman är andragångs-föderska, men att hon är lite stressad är inte konstigt.. Först och främst är hon i ett helt nytt hem, och så ungar på det. Stackarn. Har låtit mössen vara ensamma i ett rum i två dagar, i hopp om att mamman kanske lugnar ner sig lite. Blev verkligen positivt överraskad när jag tittade till ungarna idag och såg att alla levde och hade växt till sig lite. Förhoppningsvis kan jag få syn på fler kön under dagarna. Fick idag upp en mörk tjej med ett ordentligt mjölkband i alla fall! 😃

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

ariama
2015-03-21 20:36
#64

Åh, vad skönt och glädjefullt att höra!! Grattis!! ❤️😃

Lindb
2015-03-21 21:01
#65

#64 Yeey, tack! 😃 Och tack för alla tips och råd hittills! Så länge ett par överlever blir jag mer än nöjd, med tanke på omständigheterna.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-03-22 17:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#66

Rengjorde buren idag, nu är det ungarnas femte dag! Jag tror att det är jämnt uppdelat gällande könen nu, men vågar inte ta beslut förrän jag är helt säker. Kommer ta bilder sen så att ni kan hjälpa till lite :) Om någon skulle vara intresserad av en pojke är det bra att säga det nu på en gång! Kommer inte kunna föda upp pojkarna en längre tid pga min allergi som big time känner av hanar. Ungarna är pigga och så fina!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

KickiG
2015-03-22 19:32
#67

Vad roligt att höra att ungarna mår bra!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Minoth
2015-03-22 21:36
#68

Skickar PM

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Hells Angel
2015-03-23 08:06
#69

Guuuuud vad söta! Man får verkligen lust att köpa en mus nu!

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Annons:
Lindb
2015-03-23 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#70

#67 Ellerhur! Tack :) 

 #69 Jag veeet, man är såå körd när man väl haft en sån liten bebis i handen! 

 Dag 6 nu, tycker att de är lite sena i utvecklingen om man jämför med tråden "från nyfödd pinkis till 4 veckors bebis". Men de är mer livliga i handen, tills de somnar där <3  På bilden är det två ungar vars kön inte går att fastställa under mina ögon än, den vita är den som är udda i gruppen. De börjar kännas mjuka på huden, och är fjälliga. Pälsen är på g!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-03-24 12:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#71

Dag 7 nu, allihopa har hunnit få fjun över natten. Liten bildbomb!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Galenidjur
2015-03-24 13:11
#72

nej men så söööta 😍

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Yukionna15
2015-03-24 15:49
#73

Så söta!!! Älskar värkligen splash färgen!!

Lindb
2015-03-24 16:08
#74

#72 Jag veet ❤️ Det går inte att förneka, bebisar är beroendeframkallande. 

#73 Jag med!! Så häftigt när det blir så olika färger, de lär bli skitfina när pälsen kommit helt och hållet. Tror dock att det bara är en hona som är splash. :/

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2015-03-24 17:39
#75

Du ser ut att ha en riktigt mörk Splash där. Hoppas det inte är en hane…

HÄr kommer problemet med att spara hanarna tills de nått en ålder då de får tecken o färg…

oj vilket dumt inlägg.. sårri😕


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2015-03-24 18:27
#76

#75 Åh tro mig, jag vet…… Samtidigt vågar jag nu inte längre ta några snabba beslut utan att vara helt säker, vill inte råka kulla en hona.. Stackars pojkar. Den mörka splash är nästan halvt definitivt en hane. :(

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
Lindb
2015-03-24 18:32
#77

Fast ja, när dom är äldre än 3 dagar heter det ju inte kulla, men oja. Där är problemet. Man fäster sig direkt när de börjar få identiteter.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

ariama
2015-03-24 18:38
#78

Den mörka splashen får du nog såld ska du se. Var bor du någonstans?

Lindb
2015-03-24 18:48
#79

#78 Uppsala! Ja, vi får se om det blir några till salu sen när de är lite äldre.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-03-25 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#80

Dag 8, alla har nu kort päls! Jag kan nu se att alla tre som är mörka är tjejer! De andra syns juvren inte riktigt än på. Den mörka splashen däremot, är högst definitivt en pojk, och en riktigt fin en! Funderar på att behålla honom..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Yukionna15
2015-03-26 09:55
#81

Så söta!! Kul att se hur de utvecklas 🙂

Lindb
2015-03-26 15:44
#82

#81 Ja sånt brukar vara så roligt att se! Jag blir typ chockad varje dag när jag kollar till dom, dom växer så fort! 

Goda nyheter, enligt mig då.. Det är mest troligt 6 tjejer och 2 killar! 😃

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Skogshumblan
2015-03-26 16:36
#83

De där mörka var ju hur fina som helst!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Klarar_Hogberg
2015-03-26 16:50
#84

Kommer du att sälja dem, och isf vart i landet bor du??

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Lindb
2015-03-28 13:09
#85

#83 Jag vet! Så fint med svart/mörk färg! 

#84 Vet ännu inte om eller vilka jag kommer sälja :)

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-03-28 13:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#86

Dag 11 nu! De är mer livliga både i boet och i handen, men har redan nu koll på vart handen tar slut, trots att dom inte ser ännu. Med juvermetoden ser jag nu att det faktiskt är 6 honor och 2 hanar. Om någon tycker att den metoden är felaktig/dålig får personen gärna säga det! :) Det första dessa tre på bilden gjorde var att putsa sig i min hand.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Yukionna15
2015-03-28 15:21
#87

Nyfikna små liv 🙂

Lindb
2015-03-30 16:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#88

Dag 13! Två tjejer har öppnat ögonen nu! Det är nu lite svårt att ta snygga bilder då de nu börjat upptäcka världen! Vattenskålen är utbytt mot vattenflaska, vi vill inte ha några drunkningsolyckor. Känner att det börjar bli lämpligt att döpa bunten! Dvs att det kommer ett presentationsinlägg inom kort :-D Om jag säljer får dessa namn naturligtvis ändras :)

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Skogshumblan
2015-03-30 20:07
#89

Så fina. Blir ju jättekär i de svarta som sagt…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Lindb
2015-04-03 14:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Här är senaste bilden på ungarna… Oh wait. På två nätter har ungarna blivit rädda för mig och skygga. Dom har svikit människan för djurens naturliga instinkter. Vad jag har förstått så går den här fasen över, men usch vad trist det är..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
Lindb
2015-04-04 22:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#91

På bilderna ser ni uppväxten av min "favoritmus" som fått namnet Vanilj. Jag har döpt ungarna efter örter/kryddor. Hon har varit mest skygg som unge tills nu då jag behövt badda hennes öga några gånger per dag, hon blir mer van, tittar ut först, och älskar att krypa innanför tröjan. Må hennes ögonproblem gå över snart.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Yukionna15
2015-04-04 23:34
#92

Så söt hon e, namnet passar värkligen 😃 Hoppas att ögonproblemet går över snart! 🙂

KickiG
2015-04-06 20:11
#93

#91 Vilken sötnos. Roligt att följa med utvecklingen så här i ett bildspel.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lindb
2015-04-11 16:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#94

#92 Tack snälla! Ögonproblemen har faktiskt gått över nu, det var nog bara virus som gick över när ungarna började äta ordentlig mat! :-D #93 Ellerhur! Fler borde göra det, är jättekul att följa! Ungarna är nu snart fyra veckor, och det blev inga popcorn! På tisdag blir det omstrukturering i flocken. Ungarna är nyfikna och på g att bli tama. Lägger ner tid på att endast sitta med handen i buren så att de får komma själva. Vanilj hänger dock på gallret så fort jag stänger det

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-04-11 16:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#95

Det här är Meja, eller Schack som hon även benämns som, ni kan se på hennes päls att det liknar ett schackbräde! Hon har varit min färgfavorit från början. Hon är fortfarande lite rädd av sig i buren, men är trygg i handen och satt och putsade sig första gången min mamma höll henne.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Yukionna15
2015-04-11 20:13
#96

Så vackra de är! 😍 Kul att höra att det gick över, och vanilj ser helfestlig ut, hängandes i gallret 🙂Hon vill nog att du ska stanna haha 😃

Skogshumblan
2015-04-11 20:17
#97

Sådär hänger mina små tjejer, upp och ner och springer fram och tillbaka supersnabbt. Likaså när buren är öppen, de rinner upp och ner för locket då.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Lindb
2015-04-11 21:11
#98

#93 Ellerhur! Splash är nog den teckningen jag tycker om mest. Och vit, som vanilj! Haha ja, förresten hur går det för dig med musletandet yukionna? :D

#97 Visst är det så underbart att se? Exakt så vill man att ens möss ska vara, de ska vilja komma ut så gärna att de hänger på gallret! Även om det är lite hjärtekrossande när man inte har möjlighet att släppa ut dom igen..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Nadja_Wiklund
2015-04-12 19:55
#99

Jättefina

[0djur]3
2015-04-12 19:55
#100

Så otroligt fina :)

ariama
2015-04-13 06:52
#101

Att ha en gallerbur där de kan klättra på gallret, är även bra gymnastik för dem, och bra berikning faktiskt! 😃

Som även andra sagt, är det rolligt att följa din tråd med de växande ungarna.

Mejas schackmönstrade färg är verkligen fin!! ❤️

Yukionna15
2015-04-13 12:59
#102

#98 Letar fortfarand, men hoppas hitta de perfekta mössen snart 😉

Och älskar splash färgen, samt vita även jag då 😂

Grodan
2015-04-13 20:04
#103

Hm… alltså… blev det ingen SIAMESE???😭


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Yukionna15
2015-04-13 21:43
#104

#103 Tyvär inte, men är hoppfull, mina möss kommer till mig när tiden är rätt 😉

Annons:
Lindb
2015-04-17 20:19
#105

Tack alla ni som kommenterar! ❤️ Om mössen kunde prata skulle de troligtvis säga tack åt alla komplimanger! 

Och jag måste säga… Jag är så fruktansvärt lycklig över hur ungarna vid det här laget är. Dom är så tama som jag alltid har önskat att alla mina möss ska vara, vid 4 ½ veckor sitter dom och väntar vid gallret för att få komma ut, och de söker sig till min hand. Jag jobbar varje dag med att få dom att förknippa min hand med något positivt, och det har definitivt funkat. Trots att en del springer undan rent instinktivt, kommer dom tillbaka inom ett par sekunder. Jag är så glad att jag valde att låta mamman föda hemma hos mig, utan det hade jag aldrig upplevt detta! Jag måste erkänna nu, att jag är fast.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-04-17 20:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Två sekunder efter att jag har stoppat ner handen.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Alana82
2015-04-17 20:25
#107

Vilken underbar hög med muslingar ❤️

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Lindb
2015-04-17 21:26
#108

#107 Ellerhur?! Så fantastiskt fina! ❤️ Alla möss går att göra väldigt trevliga, utifrån hur man hanterar dom från ung ålder.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

ariama
2015-04-19 08:20
#109

Underbart! Näpnare djur än tama och tillitsfulla MÖSS som man har en social interaktion med, finns inte!

Rmk02
2015-04-19 08:53
#110

Tass

Lindb
2015-04-24 13:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#111

#109 Ellerhur! Seriously misunderstood creatures mice are ;) Ja, ungarna är nu alltså snart 6 veckor! Tiden går så fort! Det är sprutt i tjejerna, som börjar klättra på gardinerna för att få vara ute längre, medan killarna är lite dämpade och mer skygga fortfarande, faktiskt. Kan inte vara lätt att flytta ifrån familjen. Lite bilder!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
Grodan
2015-07-05 22:15
#112

Hur mår mössen idag? Hur många har du kvar?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2015-07-06 00:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#113

Dom mår bra hittills! Just nu är dom lite mer skygga då de fått resa under sommaren. Men dom har klarat det bra! Meja (aka Schack) är väldigt lik sin mamma i handen, otroligt lugn, ligger som en bulle stilla i handen haha. Jag har 7 honor kvar, 6 stycken ungar från kullen och mamman.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2015-07-06 00:36
#114

Jättefina ser de ut. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2015-09-21 11:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#115

Ungarna är nu sex månader gamla! Mamma mus lever och är frisk så totalt är det fortfarande 7 möss som härjar här hemma! Lite bilder.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Emouse
2015-09-21 11:56
#116

Vad kul att det har gått bra! De har blivit riktigt fina!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
2015-09-21 21:23
#117

Så bra det blev ändå! Du verkar trivas med dina möss, trots en surprise-kull…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2015-09-21 22:10
#118

Tack <3 #117 Jag veet! Det är nog faktiskt det bästa som hänt mig sedan jag riktade in mig på möss som husdjur! Så fantastiskt att få uppleva mössens utveckling från dag 1. Och få chans att påverka deras hälsa och beteende. Tänk om jag hade skickat tillbaka mamman… Hemska tanke!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
ariama
2015-09-22 08:11
#119

Tänk om du skickat tillbaka mamman, ja hemska tanke! Då hade inte jag haft Timjan, och honom vill jag verkligen ha! 😃 Det finns något "väldigt trevligt" med de där mössen! ( i alla fall Timjan, som är den enda jag träffat).

Lindb
2015-09-22 14:36
#120

#119 Vad roligt ariama att du fortfarande är nöjd med honom! Jag är väldigt glad över att en hane hittade ett hem i alla fall, och fick chans att yngla av sig till och med 😃 Tjejerna är härliga! Timjan var faktiskt den som höll sig på sin kant mest av alla från att han var bebis! 

Jag har ju varit iväg mycket i sommar med mössen, och det märktes på dom när vi väl var borta. De blev tyvärr lite mer skygga. Men så fort jag kom hem och klev innanför dörren verkade dom känna igen hemma-lukten direkt, det blev en stor skillnad i deras beteende. Häftigt att se! Borta bra men hemma bäst, hehe

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2015-11-17 13:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#121

Hittade seriöst den bästa muskartongen någonsin nyligt.. Kartonger för glas/vinglas är av erfarenhet det bästa man kan få tag på.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2016-02-01 18:59
#122

#118 ❤️Mmm… jag tror att denna "tjuvparning" är en av de mest välkomna och älskade.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2016-02-02 08:23
#123

Mmm, och jag har just nu ett gäng härliga  3-veckors-bebisar som är barnbarn till Timjan, och gläder mig mycket. 😘

Lindb
2016-02-03 22:50
#124

#122 Aw ❤️ Tack! Deras liv har verkligen förgyllt mina dagar, fina tjejerna blir snart ett år gamla! 

#123 Det är så roligt att veta att deras gener har förts vidare på något sätt! Mina damer har ju inte fått avla, så det är fint att Timjan fick chans till det hos dig! Och jag älskar att du börjat med splash och tricolor… 😍

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2016-02-26 19:14
#125

Det sista man vill ska hända har hänt en av mina mest älskade möss, Lakrits, en av mina svarta möss med en halvljus svans. De senaste månaderna förändrades hon, helt plötsligt fångade hon min uppmärksamhet ordentligt, hon blev extremt tam och satt och väntade på mig högst uppe i buren varje morgon då hon hörde mig, hon satt sedan där och väntade trots att hon fått vara uppe länge. Hon fick aldrig nog av sällskap, och satt och åt i min famn varje kväll. Hon stod ut från hela gruppen med den slags personligheten. Den senaste tiden tappade hon lite i vikt, och hade lite problem med ögat, men i övrigt var hon pigg och åt. Senast igår hade jag henne uppe. Idag, nyss, tänkte jag på att hon inte varit uppe och väntat på mig som vanligt, och hon kom inte när jag ropade. Då såg jag henne. Lakrits hade somnat in i ett hörn. Och jag sitter kvar med chocken och sorgen över att inte ha fått säga adjö. Jag fick inte pussa henne hejdå medan hon levde och vara med henne medan hon somnade in. Hon var ensam, kanske att hennes systrar fanns nära, men ändå. 

Jag kommer sakna dig oerhört extremt mycket, Lakrits. Varje gång jag går förbi buren kommer jag titta efter dig, och jag kommer glömma bort mig och tro att du lever, varje kväll kommer jag sakna ditt sällskap. Jag kommer aldrig att glömma dig.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
Lindb
2016-02-26 19:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

❤️

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2016-02-26 19:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Vila i frid, fantastiska mus.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

ariama
2016-02-27 07:50
#128

Åh så tråkigt!  Hon ser så gullig ut på fotona!! Just den där teckningen med vita fötter och halva svansen vit (berkshire)  på en annars svart mus, tycker jag är så läckert!

Zamwyn
2016-02-27 13:06
#129

Nämen vad himla synd! Lilla hjärtat då…

Grodan
2016-03-01 19:34
#130

#125 ❤️ Jag får känslan av att hon hann säga hejdå faktiskt. Hon visste nog, tyvärr. Djur vet mer om sina kroppar än vad vi människor vet om våra samt deras…

Jag vet precis hur det är att vara ägd av en sådan mus. Det är helt underbart. Och det är inte så ofta som de är sådär "översociala" nästan krävande på uppmärksamhet. Det krävs ofta att de är födda hemma hos en… ❤️

Kram


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2016-03-02 21:23
#131

#128 Tack Ariama! Hon var verkligen fin! 

#129 Tack för din kommentar <3 

#130 Det känns bra att höra Grodan, att hon troligtvis visste och gjorde det mesta av sitt lilla liv. Tack! Det är verkligen helt underbart att faktiskt få uppleva en sådan mus. ❤️ Kram! 

Det värsta nu är att jag har ont om kärlek till de andra mössen medan jag sörjer Lakrits (och jag känner mig som en tönt som fortfarande mår dåligt över det). Jag går förbi buren, och ingen sitter där och väntar och fan vad tomt det är. Tomt tomt tomt. Det är märkligt, har man tur lever mössen 1-2 år, vilket egentligen är en rätt lång tid att spendera tid med någon. Men när en sådan slags familjemedlem avlider förväntar sig "husdjursfria" människor att man bara ska skaka av sig det. Hur mycket kan en liten mus betyda, tänker dom. Vi som har fått chans att bli vänner med dessa djur vet svaret..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2016-03-02 21:37
#132

#131 åh… det gör ont i mitt hjärta när jag läser "Tomt tomt tomt."

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ariama
2016-03-03 09:36
#133

#130. "Det krävs ofta att de är födda hemma hos en… Hjärta"

Eller, uttryckt på ett annat vis: Den som får en sådan unge i en kull, säljer den knappast!! I alla fall har aldrig jag gjort det. 😃

Grodan
2016-03-04 00:02
#134

#133 du förstår


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2016-04-09 16:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Den här bruden alltså.. mirakelmusen, wondermouse, musen med nio liv. Vanilj har tagit sig igenom ögonproblem, Rossel, kraftig viktnedgång, tre smitningar, karantänensamhet och en grov förvildning som skedde efter hennes smitningar. Allt har hon tillfrisknat från med hjälp av nyttig kost och myyyycket kärlek. Jag har nästan sett henne som friskt levande död med tanke på allt hon har kommit tillbaka ifrån. Ett naturfenomen, ett mirakel, en liten ängel. Snacka om en mus med kämpaglöd. 

Det hon dock inte kunde kämpa sig ur var en tumör. Igårkväll fick Vanilj somna in. Den här gången var det mitt beslut att hjälpa henne på det jobbigaste sätt en djurägare måste göra, men jag kunde ta farväl av henne både innan och efter. Just nu är jag bara glad att jag har fått ha henne hos mig i ett år, och att det blev mycket längre än vad jag först befarade. Nu får Vanilj leka med Lakrits i mushimlen ❤️

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2016-04-09 21:53
#136

#135 Tänk vad mat och kärlek kan göra!

RIP Vanilj the mirakelmus! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2017-02-15 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Så märkligt när tiden stått still härinne bara för att jag inte uppdaterat något! Här kommer den. 5 av mina tjejer har kastat in handduken lite hullerombuller över året och fått somna in. Två tappra krigare återstår efter att jag i helgen fick avliva Schack/Meja; Kanel och Peppar! Fin kryddblandning, de är nu två år gamla. De är fullt fungerande fortfarande men börjar såklart bli lite gaggiga. Kul att mina möss levt så pass länge dock!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2017-02-16 17:13
#138

#137 Grattis till gammeltanterna. 2 år är inte alla honor som får bli!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nadinemachines
2017-02-17 23:07
#139

Grattis Kanel och Peppar! Jag har förresten fortfarande kvar Lillen/Myosotis från dig, hon är över två år gammal nu och märkbart gammal och seg, men ändå. :)

Annons:
Lindb
2017-05-14 15:01
#140

Ursäkta jättesena svar! #138 <3 Tack! #139 Så roligt att hon fick leva så länge med dig!! :)

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2017-05-14 15:21
#141

Ja mina fd muskollegor.. för ett par dagar sedan tog jag farväl av Peppar, och Kanel ett par dagar innan det. Jag spelade "Jag ger dig min morgon" i bakgrunden. En liten musunge så ensam var, hon blev en ängel - och så var de inga kvar. ♥️ 2 år och nästan 2 månader blev Peppar som alltså blev sist att somna in bland alla 7 möss jag från början hade. Nu är även jag muslös för första gången på flera år. Jag tar nog en paus ett tag, och ser hur det går. Det går bara inte att toppa dessa fina tjejer jag hade uppfött ännu. Ska jag ha fler möss i framtiden vill jag säkert föda upp bebisar själv igen. Allt fokus nu ligger dock på att skapa balans inför juridikstudier. Men jag har inte mentalt släppt sorgen för mina små insomnade vänner än. Mynta, Lakrits, Vanilj, Peppar, Kanel, Fläder och Meja (aka schack). Mina finaste musungar. Jag har fixat en liten minneshylla för dem här hemma som jag ska pynta till! Visar bild!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2017-05-14 15:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

På fotoramen är också grabbarna med! Kummin och Timjan. <3

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2017-05-14 15:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

-

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2017-05-27 10:54
#144

"Åh jag beklagar sorgen lindb, de hade det nog jättebra hemma hos dig! Fin minneshylla du gjort för dom också <3"

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
2017-05-27 10:54
#145
Grodan
2017-05-27 18:19
#146

❤️ beklagar sorgen

bra idée med en liten minnesplats

kram ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: