Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 593 ggr
Katti
2015-03-18 08:32

Bara en mus kvar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi köpte fyra mushonor samtidigt, med tanken att ingen ska bli ensam kvar för länge på slutet. Det funkade dock tyvärr inte så eftersom tre av dem fick knölar och måste avlivas när de var i ettårsåldern. Skulle den kvarvarande honan kunna acceptera en ny kompis? Eller måste hon leva ensam resten av livet?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
nadinemachines
2015-03-18 12:27
#1

Jag tror absolut hon skulle uppskatta nytt sällskap :) Mina möss fick nya flockmedlemmar när de var 22 och 15 månader gamla (just för att den ena inte skulle bli ensam när den andra dog) och det gick bra. 

Jag har dock aldrig introducerat ensamma möss, men det borde inte vara något problem bara man har koll?

KickiG
2015-03-18 15:38
#2

Jag har i min flock en "gammeltant" som är ett drygt år. Hon kom som ungefär ettåring och det gick jättebra att få in henne. Pyttelite tjafs var det första dagen, men sedan gick det hur bra som helst. 

Nämnas bör att alla var från samma uppfödare, så det var bara att sätta ihop dem utan att behöva fundera på karantän och annat.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Tasti02]
2015-03-18 17:11
#3

Ja, jag har satt ihop två möss för bara några få månader sedan för att en av mina(dåvarande)två möss dog av cancer. Förutom att det låter lite från buren ibland, som antagligen beror på att den "gamla" musen är väldigt undergiven så är det inte något problem tycker jag.

Galenidjur
2015-03-19 00:11
#4

Jag adopterade precis en nästan tvåårig mus eftersom hennes burkamrat dött och det har inte varit några problem att introducera henne till min flock där alla är över ett och ett halvt år :) Det man får tänka på är att det kan bli revirbråk så det är viktigt att låta gamla och nya möss träffas på ett neutrat ställe så ingen känner att de måste försvara "sitt" område. Men det kan du läsa mer om i andra trådar här på sajten.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

ariama
2015-03-19 06:43
#5

En sådan otroligt gullig bild! ❤️

Upp till toppen
Annons: