Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 890 ggr
Niji
3/21/15, 11:25 AM

Färskfoder

Hejsan!

Vad brukar ni ge era små sötisar för färskfoder? :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Annons:
Grodan
3/21/15, 3:46 PM
#1

Rått kött från kyckling o nöt, rå lax, sallad, avocado, ärtor, majs, olika bönor o linser (kokta), rå röd paprika, rå broccoli, babyspenat, röror, bröd mm


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Niji
3/21/15, 3:46 PM
#2

Okej :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Grodan
3/21/15, 3:59 PM
#3

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Niji
3/21/15, 4:02 PM
#4

Ah! :D Tack! :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Grodan
3/21/15, 4:03 PM
#5

Finns säkert flera diskussioner i trådar med random topic.

Men faktiskt så diskuteras mest torrfoder av någon anledning…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Niji
3/21/15, 4:05 PM
#6

Jo, jag har sett det. Tänkte försöka samla på så många tips ang färskfoder som möjligt och ge alla gnagarna :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Annons:
KickiG
3/22/15, 7:28 PM
#7

Tja, jag brukar faktiskt slänga ner det mesta som blir över vid matlagning och lite av det jag äter. Det betyder att det åker ner äppelbitar, bröd, tomat, sallad, pasta, ris, potatis, banan, rått kött och rå fisk av olika slag, lite hundmat ibland, ärter, majs, olika bär, keso, yoghurt…

Sedan allt eftersom jag märker vad de gillar och inte gillar så lägger jag mera/mindre av saker. 

Havregrynsgröt gillar de skarpt, morot blir alltid oäten. Men moroten brukar de alltid flytta på av någon anledning, så de brukar få det för att ha något att jobba lite med. 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Niji
3/22/15, 7:48 PM
#8

Okej :D

Mind of a queen, heart of a warrior

KickiG
3/22/15, 9:31 PM
#9

Alltså, för att klargöra för säkerhets skull. Mössen får ju inget som är kryddat eller saltat. Utan det är endera råvaror före de blir tillagade, eller så "musvänlig" mat. Jag har t ex själv inget salt i min gröt jag kokar.

Och även om de inte äter äppelskruttet jag lägger in till dem, så har de något att fundera över och undersöka en stund. Sedan lyfter jag ut det efter en halv dag eller så.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Niji
3/23/15, 1:32 AM
#10

Aha :)

Mind of a queen, heart of a warrior

ariama
3/23/15, 7:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

När jag köper fläskkött tittar jag extra efter ben: revbensspjäll, fläskkotlett, och annat med ben. När jag tillrett och gnagt färdigt, ger jag benen till mössen. De älskar det!

Först gnager de rent allt kött från benen, sedan gnager de på benen också.

Jag behöver inte ta bort benen efteråt, de torkar och används som gnagben. Antar att de får i sig kalcium och annat nyttigt också då.

Så här ser benen ut efter några dagar (satta i fönsterkarmen för visning).

Niji
3/23/15, 8:50 AM
#12

Åh :D

Mind of a queen, heart of a warrior

Alana82
3/23/15, 11:52 AM
#13

De ska jag lägga på minnet :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Annons:
Vattnadal
3/23/15, 3:34 PM
#14

Mina möss får alltid de tillagade ben som blir av alla djur hemma, fisk, kanin, kyckling, gris, får. Hundarna får inte tillagade ben, bara råa, och nån måste ju tugga i sig de "förstörda" benen oxå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Skogshumblan
3/24/15, 4:48 PM
#15

Tack för era tips. Blomkål och vitkål, rått, är det för skarpt för musmagar? Mina möss älskar turkisk yoghurt. Få saker får dem alla fem så lyckliga.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Grodan
3/24/15, 5:37 PM
#16

Här äts inte kött så några ben blir aldrig över och jag har inte några grannar som slänger in benbitar heller här där jag bor nu. Men det händer absolut att mina djur får ben att gnaga på. Allt slags ben. Och rått. Jag tillagar inget kött i mitt hem.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: