Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 461 ggr
Klarar_Hogberg
3/26/15, 10:33 PM

(K) mus/möss

Hejsan, jag tänker nog skaffa mig en mus/möss och ja, jag har koll på hållningreglern och hur jag ska ta hand om de små liven.

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Annons:
Klarar_Hogberg
3/26/15, 10:34 PM
#1

Oj, dem choppade av hälften av mitt inlägg… :/ Men iaf jag söker mus/möss i Sthlm som inte är gulliknande i färger utan mer svart, brun eller andra färg/teckningskombinationer. Mvh

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

ariama
3/27/15, 8:49 AM
#2

Hej Klarar! Och välkommen hit! 😘(har jag visst inte sagt förut)

Såg din ålder i din presentaton. Flertalet av oss som säljer möss, vill ha en förälders tillåtelse innan vi säljer till minderåriga. Vill bara säga det, så du vet. 🙂.

Jag säljer möss, bor utanför Stockholm, men har inga till salu förrän i maj eller juni.

Det viktigaste jag tycker du ska tänka på, när du köper möss, är att du får möss som inte är livrädda och som gillar att vara med människor!

Möss kan vara så olika, och de är också uppfödda på olika vis vilket avspeglar hur de senare beter sig med människor.

Tama och goa sällskapsmöss är bland de näpnaste små vänner man kan tänka sig att ha!! Rädda möss som snabbt springer och gömmer sig, och inte alls blir glada när du kommer, är bara sorgligt att ha som sällskapsdjur.

ariama
3/27/15, 8:56 AM
#3

Vill också säga, att jag tycker du bör köpa ett par honor.

Två stycken, för att honmöss inte ska vara ensamma. Och inte en hane (som man kan ha ensam) därför att de luktar på ett annat vis än honor, och du bor troligtvis med flera människor som kanske inte uppskattar doften. 🙂

Klarar_Hogberg
3/27/15, 11:43 AM
#4

Ja, jag vet hur man ska hålla och ta hand om mössen. Och jag tror att jag kommer att skaffa två honor, fokuserat på temperamentet. Men jag tror tyvärr att maj/juni blir lite sent för mig, vill helst ha de så snart som möjligt. :)

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Anne.K
3/27/15, 12:45 PM
#5

#4 Väntar man på något gott så väntar man aldrig för länge, brukar det ju heta ;)

Ha inte för bråttom med valet av djur. Det viktigaste är att du finner möss som du trivs med. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Klarar_Hogberg
3/27/15, 1:00 PM
#6

Tack #5 men det vet jag redan. Men vad är det egentligen för fel med att hitta en mus man trivs med nu? Förstår hur du tänker, men jag känner mig redo att ta på mig detta ansvar. Känner bara att jag vill ha möss så snart som möjligt för att jag har varit utan djur ett tag nu så jag längtar och vi då ha dem så tidigast som möjligt.

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Annons:
ariama
3/27/15, 1:06 PM
#7

Det är ingen som säger emot dig på något vis. Och det är bra att du vet.

Jag var inte heller ute efter att sälja möss åt dig, utan att ge dig några goda råd, som du tydligen inte behövde, men det kunde ju inte jag veta.

Råden du får beror på att många ANDRA gjort just de misstagen som vi ger dig råd om att inte göra. Givetvis är det inget fel i att köpa möss precis när du vill (med föräldrars tillåtelse)!!

Det är ingen som ifrågasätter dig. 😘

Klarar_Hogberg
3/27/15, 1:12 PM
#8

#7 Ja men självklart, jag ville heller inte vara otrevlig utan bara visa att jag har koll och är just det, seriös. Men vi får väl du hur det löser sig. :) Om jag inte hittar några kan du ju alltid skriva upp mig som intresserad iaf.

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

ariama
3/27/15, 1:13 PM
#9

😃

Upp till toppen
Annons: