Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 643 ggr
Zamwyn
4/26/15, 4:54 PM

Längesen

Jag har inte varit aktiv på nätet i sociala sammanhang på åratal, men en gång i tiden hängde jag här en hel del. Har numer varken möss eller andra djur, men vill åtminstone beundra andras fina små och jag har saknat de "musmänniskor" jag en gång kände både i verkliga livet och endast här på sajten. Hoppas ni alla mår gott, vare sig ni minns mig eller inte.

Annons:
KickiG
4/26/15, 8:35 PM
#1

För mig är du en ny bekantskap, men önskar dig ändå varmt välkommen tillbaka. Hoppas du vill fortsätta hänga med oss här 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Vattnadal
4/27/15, 4:33 PM
#2

Vinkar glatt!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Zamwyn
4/27/15, 8:41 PM
#3

Tack så mkt, Kicki! Chanserna är goda att jag vill det, om det är ens hälften så trevligt som det brukade vara här. 🙂

*vinkar tillbaka* Hej Elin! Åh, det var inte igår!

ariama
4/28/15, 4:48 AM
#4

Här kommer ett hej från amaira också! 😃

ajanki
4/28/15, 8:05 AM
#5

Hejsan och välkommen tillbaks!😃

Zamwyn
4/28/15, 10:40 AM
#6

Hej amaira! Av din Avatar att döma gissar jag att kärleken till rödingarna inte avtagit med åren. 😉

Hej ajanki, och tack så mkt!

Annons:
Vattnadal
4/28/15, 4:32 PM
#7

Du får hälsa på nån gång, och kanske skaffa nya möss igen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ariama
4/28/15, 4:40 PM
#8

#6. Nä, rödingarna är min passion, haha. ❤️

Zamwyn
4/28/15, 4:49 PM
#9

Det gör jag mer än gärna! Flytta tillbaka "hem" är det absolut dummaste jag någonsin gjort, så det är inte helt omöjligt att jag drar mig någonstans uppåt igen och flyttar norrut till hösten eller så. 

Någon gång blir det möss igen, även om jag inte vet när eller hur eller vad. Det är första gången sedan jag var 4-5 år som jag är helt utan djur och det är fruktansvärt tomt. 

Hur har det gått med gården? Har det kommit ytterligare arter till djursamlingen måhända..? 😉

Vattnadal
4/28/15, 4:53 PM
#10

Sen vi flyttade till Odlingen har vi ökat på lite grann med djurbeståndet. Först ökade vi på med hundarna, sakta men säkert. Nu har vi en golden (inte surtanten), 2 gamlingar sen vi bodde i Norrsundet, 8 vuxna siberians, 4 valpar (1-2 av dem flyttar troligen) och en dräktig grönlandstik, där en dotter ska stanna. Sen har vi får, gestrikefår, 10 tackor och 10 lamm på nån vecka, hedemorahöns, mellerudskaniner, annars ungefär samma menageri inomhus. 
4 av hundarna bor inne för tillfället, resten i hundgårdar.

Har du inte ens hund längre?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Zamwyn
4/28/15, 4:55 PM
#11

#8 Har suttit och kikat i lite trådar idag, bl.a. på dina musar. Så fina! Är det uteslutande recessive yellow du har nu? Sist jag hade en gnutta koll så vet jag knappt om det fanns i Sverige, och de utländska var väldigt bleka i färgen, så det har hänt en hel del tydligen.

Zamwyn
4/28/15, 5:02 PM
#12

#10 Wow, det var inte illa! 

Nej, jag förlorade vovven för bara några veckor sedan faktiskt. Är fortfarande i chocktillstånd, fast det egentligen inte var oväntat, för jag trodde vi skulle få sommaren ut åtminstone. De sista smådjuren trillade av pinn för några år sedan, och mina sista två  katter tog jag bort för två år sedan då de var 17. Så det helt djurlösa tillståndet är mest pga sorg. Jag vill inte kasta mig in i nånting, särskilt inte om jag ska flytta.

Grodan
4/28/15, 5:07 PM
#13

Hej Zamwyn! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Zamwyn
4/28/15, 6:21 PM
#14

Åh  hej Grodan!!!

Emouse
5/1/15, 9:57 PM
#15

Välkommen tillbaka, även om vi kanske aldrig talats vid men det är alltid kul med ny-gammalt folk här!:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
5/3/15, 9:15 PM
#16

Det finns måååååååååånga intressanta trådar, som har en del år på nacken, där Zamwyn är mkt skrivglad… 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MissEmmis
5/4/15, 4:08 PM
#17

Hej Zamwyn! Jag är ganska ny härinne, så vi har nog inte pratats vid.

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

ariama
5/4/15, 10:59 PM
#18

#11. Ja, det är uteslutande RY som jag avlar. Själv är jag jättenöjd med dem! Söta som socker och goa som gull! 😘 Färgen är definitivt bra på mina RY, i mina ögon!

Jag har några DY också, sedan nåt år tillbaka, men de kommer att utgå igen.

DY är sååå vackra som bebisar och unga, och det är inte ett enda dugg "kul" när fetman lägger sig över dem och förstör utseendet. Jag gillar mössen långa och slanka, och något sånär vacker typ.

RY har aldrig samma rena guld-ton som bebisar, som DY kan ha. Hos RY utvecklas färgen fullt ut först efter några månader.

Sedan avlar jag även chocolate/tan, och har även några cinnamon, men cinnamon är inte heller riktigt min färg.

Lite kul har jag med svartögd vit i satin långhår, de är så söta, (creme). Men det är nog mest ett "infall", som inte blir långsiktigt. Lutar också lite åt att ta in mer vittecknat i RY-aveln, för att få lite omväxling.

Zamwyn
5/5/15, 3:34 AM
#19

¤17 Hej MissEmmis! Nej, det har vi inte, men trevligt att träffas ändå. :)

#18 Jag har haft en bunt DY, och jag håller med till fullo, det är så tråkigt när de inte kan hållas smala och hälsosamma när de är så vackra! 

Vad roligt med de svö vita! I min enda överlevande kull fick jag ett par såna, alla texel och minst en satin och de såg ut som små lamm. Blev alldeles förälskad i dem.

Zamwyn
5/6/15, 12:11 PM
#20

#16 Ja, skrivgladheten förr kan jag inte förneka, när det finns bevis och allt. 😇 Apropå gamla trådar, vad är det  för regler nuförtiden gällande att gräva upp sådana, Grodan? 

Har tillbringat ett antal dagar med att "nostalgitrippa" och kika igenom inlägg från 06-07 och framåt.

Annons:
Grodan
5/8/15, 5:20 PM
#21

#20 Inga regler. Öppna trådar är öppna…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: