Annons:
Etikettfotografier
Läst 1241 ggr
CupcakeGod
5/8/15, 3:18 PM

Mina nataler (bildtråd)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Så i lördags fick jag hem 4 underbara natalpojkar. I början var de lite skygga och vilda men nu kommer de gärna fram och hälsar på, två av dem hoppar upp i handen direkt när man stoppar in den i akvariet. De andra två kan jag klappa och pyssla med utan problem så länge  jag inte försöker plocka upp dem. 

Alla fyra ser likadant ut men är olika stora så det är inte svårt att skilja dem åt. Har dock inte döpt dem än. 

Ni som haft nataler får gärna komma med lite tips och råd.

Annons:
Alana82
5/8/15, 7:28 PM
#1

Men så söta man kan vara då, är lite nyfiken på detta med nataler, luktar tydligen mindre än möss, är lite större också men mer än så kan jag inte om dem, verkar vara en riktiga små hjärtegryn ❤️

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Zamwyn
5/8/15, 8:04 PM
#2

Men då, såna små tussar ❤️

CupcakeGod
5/9/15, 1:17 AM
#3

#1 Dessa fyra är fortfarande ungar. Unga djur brukar sällan vara några miljöfarliga stinkbomber. Så länge efter en vecka luktar buren inte ett dugg.  Det luktar lite som skog på en tidig sommarmorgon, lite som en guldhamster fast inte lika starkt.

Ju, det blir större än tammöss. Hanarna blir oftast större än honorna. De växer även under en stor del av sina liv.  

#2 Hehe, visst?! 😉

CupcakeGod
5/9/15, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

MUSAR!

Alana82
5/9/15, 3:14 PM
#5

Helt bedårande!

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Skogshumblan
5/9/15, 9:30 PM
#6

Men så söta! Var tvungen att snoka reda på sorten och läsa på lite här inne.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
CupcakeGod
5/15/15, 11:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Alright, skillnaden mellan bilderna är 10 dagar. De är redan lika stora, om inte större än den engelska typen av tammöss.

Ladybug6
3/19/16, 2:19 AM
#8

Var kommer de ifrån? :)

Thowas
3/20/16, 6:51 PM
#9

Jag har själv funderat på natalmöss men många säger att de är svåra att få tama och ofta är bitiga

enbartmalin
3/20/16, 7:22 PM
#10

Att Natalmöss luktar betydligt mindre än vanliga möss stämmer väldigt bra.

Att Nataler är svåra att få tama och är bitiga stämmer också väldigt bra.
Oftast är dom lugna och hanterbara som bebisar men när dom börjar bli vuxna vänder det fort även om du kämpar.
Vissa kan till och med bli så rabiata att dom går till attack, och dom är mästare på att tugga sig ur burar!

Hälsningar Malin

Grodan
3/22/16, 7:38 PM
#11

Jag kommer ihåg när natalerna var snälla… på nittiotalet… och "cinnamon"-färgade… Finns det bara tecknade nuförtiden?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

enbartmalin
3/23/16, 9:29 PM
#12

Nej då grodan, dom finns i mängder av färger, med eller utan teckning. Kommer du inte ihåg mina cinnamon? ;)

Hälsningar Malin

CupcakeGod
5/23/16, 6:09 PM
#13

Jag köpte dem från en kille som födde upp nataler som ormmat. Han skulle avliva alla hans nataler så jag passade på och bad honom att välja ut några snälla hanar åt mig. Jag sålde dem för ett tag sedan pga att jag började jobba samtidigt som jag pluggade. Dessa 4 nataler var de gosigaste lilla mössen jag haft. Ibland hände det att jag glömde att de sov i min luva. De var som råttor, fast lite försiktigare. Vad jag vet så har de aldrig blivit aggressiva eller bitska. Tammöss har ursprungligen varit bitska, så det gäller nog att välja ut rätt avelsdjur. 

Jag kan tillägga att jag spenderade mycket tid för att få dem tama.

Annons:
Upp till toppen
Annons: