Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Bur, strö, inredning & tillbehör

Vilket Bottenmaterial?

2015-05-11 19:06 #0 av: [[Mellebelle]]

Vilket strö skulle ni rekommendera till möss? Använder alspån till mina råttor men har hört att det ska vara för vasst för möss? Vad använder ni?:)

Anmäl
2015-05-11 19:41 #1 av: Twili

Har Easy strö till mina, hade ströpellets tidigare som jag blött upp.. men det blev så dammigt. Är mycket nöjd med easy ströet 

Anmäl
2015-05-11 19:49 #2 av: [[Mellebelle]]

Berätta gärna vart ni köper erat strö, hur mycket det är samt pris:)

Anmäl
2015-05-11 19:52 #3 av: Minoth

chipsi super. 

Finns på zooplus. Mjukt, högabsorberande och jättebra. Funkar kanon till råttor också 

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Anmäl
2015-05-13 15:47 #4 av: [[Mellebelle]]

#3 har sett ett spån som heter chipsi på djuraffären, står typ chipisi strawberry, chipsi apple osv.. är det samma typ? är det dammfritt?

Anmäl
2015-05-13 19:43 #5 av: Minoth

#4 nej det är spån :) Detta heter chipsi SUPER och är granulatform, men det är samma märke ja :) 

Anmäl
2015-05-13 22:36 #6 av: [[Mellebelle]]

#5 jahaa, så de jag såg på djuraffären är inget att rekommendera för jag antar att de isåfall dammar? 

finns det i stora förpackningar man kan köpa chipsi super? hampaströ bör väl också funka för möss det är ju mjukt och dammfritt? :) 

Anmäl
2015-05-13 22:38 #7 av: [[Mellebelle]]

#1 vart köper du ditt strö? :) 

Anmäl
2015-05-13 23:20 #8 av: Alana82

Hampaströ torde fungera utmärkt det med

Anmäl
2015-05-14 01:13 #9 av: Minoth

Det finns stroa förpackningar av chipsi super och små. Jag köper 24 kilo chipsi super för 189 kr på hornbach i göteborg. men finns på zooplus.dk för runt 200kr.

Hampa funkar också, men chipsi super är bäst, och billigast

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.