Annons:
Etiketttävlingar
Läst 982 ggr
ajanki
5/30/15, 4:46 PM

Rösta på månadens mus juni 2015!

På bilden ser ni min fina Memory som kommer från ariama. En helt underbar liten mus som blir härligare o härligare. I början var hon väldigt blyg och försiktig. men nu så sitter hon där i buren o väntar på att jag ska ta ut henne och något roligt ska hända. när jag hade henne ute en varm dag så var hon väldigt mammig och skulle springa upp och sitta i mitt knä och inte vara i gräset <3

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Det här är min lilla minsta mus, Essie. Hon är snart 7  månader ung.

Hon är en nyfiken, orädd och väldigt social tjej. Minsta lilla hon hör att man är i närheten ser man henne stå vid dunans lock och titta på en. Ungefär som hon vill säga "mäh? Stå inte där, kom hit och öppna så jag får komma ut och upp !"

  Det bästa hon vet är att få klättra, helst i växter som är lite högre som blomman på bilden eller upp och ner i ens tröjärmar då man har långärmade tröjor som är vida nog att knöla sig in i. 

Essie är en skön typ som sällan är annat än glad, nyfiken och väldigt mysig. Man behöver inte fundera på vad hon tycker om mat eller annat hon möter, hon visar det med hela sin kropp vad som går hem och inte. Kort  sagt en skön personlighet som jag fäst mig vid extra mycket vid.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

En helt vanlig dag tog jag kameran och Snövit och skulle gå ut och ta lite naturbilder med henne i fokus. Egentligen skulle jag bidra till tävlingen med en utav hennes fina bilder, men jag tycker denna bild beskriver henne bäst.

Nyfiken mus med stort hjärta, som hellre vill vara med mig än  fotomodell. Hon är en utav de första möss vi har haft, och hon är cirka 8 månader.  Snövit är väldigt lugn och har aldrig bitit.  Det bästa hon vet är pasta. Jag kunde inte önskat en finare förstamus än henne.  Jag litar på henne och hon litar på mig, ett av det finaste i en relation mellan människa och djur. 

------------------------------------------------------------------------------------------

Annons:
KickiG
5/31/15, 4:10 PM
#1

Jag gick in och korrigerade texten i bidrag 3, alltså Snövit. Essies text hade råkat komma in två gånger.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ariama
6/1/15, 7:50 AM
#2

Så söta bilder, och framför allt, vilka härliga texter och berättelser!! Möss är väl ändå helt ljuvliga sällskapsdjur!! (när de är av den sociala sorten som gillar människor). Tänk att små möss kan vara sådana underbara husdjur!! Det slutar aldrig att förundra mig!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: