Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 831 ggr
Emilia2002
6/27/15, 8:01 PM

Bland eget foder

Hej Jag skulle jätte gärna vilja testa att blanda ett eget foder år mina 6 mös. Det är 2 hanar och 4 honor 🙂 Honorna bor i en bur och hanarna i en annan bur. Men vad ska jag ha i fodret om jag blandar själv och hur mycket av varje? 

Skriv gärna hur mycket av varje för tex 1 kg m.m.

Och ni får jätte gärna skriva vars man kan köpa ingredienserna till fodret.

Annons:
ariama
6/27/15, 9:10 PM
#1

Också för den här frågan kan du använda sökfunktionen och finna åtskilliga trådar om egenblandat foder. 😃

https://www.google.se/search?hl=sv&q=eget%20foder%20site:mus.ifokus.se&gws_rd=ssl

Emilia2002
6/27/15, 10:33 PM
#2

Okej tack #1

KickiG
7/3/15, 11:00 AM
#3

Jag blandar enligt det recept som finns på svemus hemsida http://www.svemus.com/se/musen/mat-och-godis/. Ingredienserna köper jag i en lokal ekologisk affär, och i vanliga mataffären eftersom jag bara har 5 möss och därmed räcker de förpackningsstorlekarna utmärkt. I ekologiska affären kan jag även köpa frön i lösvikt vilket är jättesmidigt.

Hundmat lägger jag inte i blandningen, utan de får färskt kött och färska fruker och grönsaker som tillägg. Eftersom de lite lagt på hullet så får de solrosfröna som godis, så kan jag hålla koll på vem som äter hur många.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emilia2002
7/3/15, 11:17 AM
#4

Tack så jätte mycket #3 Vet du om man man ge blöt katt mat till möss? Eller ska man bara ge torrfoder för hund/katt?

ajanki
7/4/15, 8:27 AM
#5

#4 Man kan  ge blöt kattmat till mössen men det är enklare (tycker jag) att ge köttfärs, lever, hjärta eller lax till dom när dom ska få i sig protein :)

Emilia2002
7/4/15, 9:29 AM
#6

Okej tack då ska jag ge mina möss lite katt mat idag #5

Annons:
ajanki
7/4/15, 9:47 AM
#7

#6 Ska bli spännande och höra om dom gillade det :)

Emilia2002
7/4/15, 11:54 AM
#8

Jag har nu testat att ge det till dem och dem älskade det 🙂

ajanki
7/4/15, 12:05 PM
Upp till toppen
Annons: