Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Bur, strö, inredning & tillbehör

Plastinredning

2015-09-05 15:51 #0 av: Alwyn

Har sett att många musägare använder plastmaterial som inredning. Hur mycket gnager era möss på plast?

Anmäl
2015-09-05 19:12 #1 av: bozboz

Han gnager ingenting faktiskt!

Anmäl
2015-09-05 19:17 #2 av: isabella93

Har bara haft möss i 3½ vecka, men hittills har de inte gnagt på plastgrejerna i buren överhuvudtaget.

Anmäl
2015-09-05 20:28 #3 av: Alana82

Väldigt olika skulle jag säga, en del gnager som galningar på plast och då åker plasten ut, i andra burar får den vara helt ifred och då behöver jag inte byta mot trä och annat

Anmäl
2015-09-05 21:23 #4 av: Alwyn

Som jag trodde, att det varierar mellan olika individer så det gäller att hålla koll alltså ;-)

Anmäl
2015-09-06 16:24 #5 av: [Transfiguration]

Inget alls, har 7 st möss, de gnager enbart på kartong, aldrig plast :)

Anmäl
2015-09-10 23:08 #6 av: Grodan

Jag har inget i plast till mina. Har fått en dunabur som några ska flytta in i och jag vet inte alls om de stannar kvar i den eller tuggar sig ut...

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2015-09-12 07:17 #7 av: [Transfiguration]

Har bara duna & ingen har tuggat sig ut, klart smidigaste buren :)

Anmäl
2015-09-15 19:30 #8 av: KickiG

Plastlådor till bur (samla-lådor) och förr hade jag plastinredning också. Några små tandmärken finns i buren, men inget som ens stör. Tror det var förra omgången möss som var och provsmakade.

Orsaken att jag slutat med plastinredning är att jag i dag främst använder sådant som jag slänger när det blivit smutsigt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.