Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Avel & Uppfödning

Musuppfödare i Övik?

2015-09-07 22:06 #0 av: tötenöten

Jag ägde för många år sedan en mus som hade en uppfödare som bodde i Övik. Jag var väldigt ung och brydde mig inte så mycket om uppfödaren och så, men nu är det så att jag undrar om nån möjligtvis vet vad denna uppfödare kan heta? Tror honan jag köpte från henne var RY eller liknande färg. Hon la då alltså ner sin uppfödning när jag köpte min hona, men tänker att nån som hängt med länge kanske vet ändå :)

Anmäl
2015-09-08 19:41 #1 av: Grodan

Övik som i Örnsköldsvik?

Tyvärr vet jag inte... Det är så många år sedan och mitt minne säger att fanns det någon uppfödare där så hann denna person knappt börja förrän hen slutade... eller så var inte uppfödaren aktiv här... vilket år pratar vi om?

Pratar vi om Sundsvall, Gävle eller andra orter norröver finns dock flera uppfödare som varit aktiva här.

RY har mig veterligen inte funnits hos så många som inte varit aktiva här. DY däremot finns överallt.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2015-09-08 21:15 #2 av: tötenöten

Tror jag hittat åt namnet, nämligen Rosenknoppens.. Är dock inte säker.. :)

Anmäl
2015-09-09 06:25 #3 av: ariama

En googlesökning gav faktiskt svar!

https://www.google.se/#q=rosenknoppens+m%C3%B6ss

Anmäl
2015-09-10 22:49 #4 av: Grodan

Ah, Osmellos... Duktig detektivamaira Hjärta

http://osmellos.weebly.com/

Kramfors 2013

Anmäl
2015-09-10 22:53 #5 av: tötenöten

Åh, hon är det. Tack så mycket :)

Anmäl
2015-09-10 22:54 #6 av: Grodan

Hon var aktiv här under nick Osmello

Anmäl
2015-09-10 23:16 #7 av: tötenöten

Då kanske det ar en liten RY jag hade ändå :D

Anmäl
2015-09-10 23:24 #8 av: Grodan

Vet inte om du kan hitta info om hennes kullar. Jag hittar bara info om en kull: A-kullen... Black och  Black Tan

Anmäl
2015-09-10 23:34 #9 av: tötenöten

Det var en vuxen hona, så hon kan ha kommit från en annan uppfödare. Men jag vet inte alls :) Allt jag vet är att hon hette Flora

Anmäl
2015-09-10 23:41 #10 av: Grodan

Ah, gul mus som hette Flora... det var bra!

Hon kan ha fött upp flera kullar, för det finns många musbilder på hennes sida, men hon kanske inte orkade göra sidor för dem alla.

Fick du inte med något härstamningsbevis?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.