Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner

Afrikanska pygmémöss till salu

2015-09-12 10:20 #0 av: MissEmmis

Jag har nu en grupp med unga Afrikanska pygmémöss (mus minutoides) till salu. Hanar av denna art kan leva med sina söner och bröder hela livet. 

Gruppen består av:

Pigge, blå, som är pappa till...

Amyris, agouti

Brasilien, blå

Barbados, agouti och

Bahamas, agouti

Fördelar med dessa möss:

• De är i stort sett luktfria, även hanarna.
  • De är lättskötta. Man behöver väldigt sällan rengöra terrariet/akvariet/plastlådan, så det enda man behöver göra annars är att byta vatten varje dag och fylla på mat ibland. Dessa möss ska ha vattenskål, inte flaska.
  • De är vakna på kvällarna, och det är väldigt kul att se dem springa omkring och hoppa högt och klättra. De är små akrobater!
  • Man behöver aldrig ha dåligt samvete för att man inte hanterar mössen regelbundet (eftersom dessa möss inte ska hanteras).
  • Man kan inreda terrariet med vackra trädetaljer så att terrariet blir en fin del av heminredningen.
  • De är väldigt ovanliga, så vill man vara originell passar dessa möss bra.

Information och skötselråd finns här:

http://emmisibirier.bloggagratis.se/2015/05/31/11109691-skotselrad-for-afrikanska-pygmmoss-mus-minutoides/

Jag bor i Göteborg och priset för hela gruppen är 500 kr. Kontakta mig enklast på saga_emelie@hotmail.com.

Den som köper mössen får med stamtavlor, övergångsfoder och skötselråd, samt kontaktuppgifter till mig.

Anmäl
2015-09-12 13:29 #1 av: ariama

Vad söta de är! Pussar

Anmäl
2015-09-12 15:23 #2 av: MissEmmis

Tack Ariama! Kan bara hålla med. Är så svag för riktigt små söta djur. När Minoth hade sina så sov de i en stor hög i en liten kartong som hon hade tejpat mot terrariets glas, man kunde alltså kolla på dem när de sov. Tyvärr har jag inte lyckats återkapa detta.

Anmäl
2015-09-12 15:53 #3 av: Emouse

Så vackra! Riktigt söta små filurer❤

Emma, Medarbetare på Cocker Spaniel, Mus & Problemhundar iFokusBallong

Anmäl
2015-09-12 16:12 #4 av: Bellie

Kär

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Anmäl
2015-09-12 16:33 #5 av: Grodan

Vad kul att det finns en annons om dessa små varelser. Det är inte för ofta nuförtiden.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2015-09-13 09:45 #6 av: MissEmmis

Emouse: kul att du tycker det!

Grodan:  nej, det är alltför sällan tycker jag också. Jag tror att om fler fick upp ögonen för dem så skulle de precis som jag älska dessa pyttisar.

Anmäl
2015-09-13 18:12 #7 av: Alwyn

Jättefina! Kul att det gär bra!

Anmäl
2015-09-15 14:26 #8 av: MissEmmis

Ja det går jättebra! Svårt bara att få tag på avelsdjur.

Anmäl
2015-09-15 15:55 #9 av: Emouse

#8 Det är ju lite strypt tillgång på pyggisar i Sverige tyvärr, det behövs fler!

Anmäl
2015-09-15 16:13 #10 av: Alwyn

Ja, fast de går ju helt klart att få tag på från reptilmässorna så det som saknas är väl fler uppfödare som vill köpa in och börja avla ;-)
Jag fick erbjudandet nyss om att få från Hamm i Tyskland.

Anmäl
2015-09-19 12:06 #11 av: MissEmmis

Alwyn: vilka färger var det på mössen från Hamm?

Anmäl
2015-09-19 12:22 #12 av: Alwyn

#11 ingen aning!

Anmäl
2015-10-04 17:55 #13 av: MissEmmis

Pygmeerna finns fortfarande kvar.

Anmäl
2015-10-04 19:35 #14 av: Alwyn

Oj, så svåra att sälja? Har du någon annons ute?

Anmäl
2015-10-04 20:35 #15 av: Emouse

Testat på exotiskadjur ifokus?

Anmäl
2015-10-04 21:47 #16 av: MaaariaS

Jättefina Hjärta

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.