Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 552 ggr
bozboz
2015-09-15 12:01

Läskigt?

Hejsan jag har två möss en tjejmus som bor i en dunabur och en killemus som bor i en gallerbur, för bara några dagar sen så rymde hon mitt inatten o tack gud att jag hittade henne (hon bodde då i gallerburen) vet fortfarande inte hur hon kom ut ur buren men iaf, Min killmus va lite busig inatt så satte ner han på golvet brevid min säng och tjejmusen står på ett litet bort framför min säng, och jag vaknade precis och gissa vad? Tjejmusen är i killmusensbur? och jag är 10309203% säker på att dom inte var med varandra igår eftersom jag vill undvika bebisar(hon är bara 7 veckor)!! Så tror ni att hon kan vara gravid nu? Har verkligen panik hur det hände och om hon är gravid nu? Dethär är ganska läskigt tycker jag 🤔 Men antagligen då har hon rymt från sin bur hoppat ner på min säng sen hoppat in i hans bur?? hur är det ens möjligt 😮

Annons:
hund_katt
2015-09-15 12:06
#1

Kanske inte svar på din fråga direkt, men jag vaknade en gång av att en mus nöp mig i fingret… Hittade ingenstans där den kunde tagit sig ut från buren… Möss är läskiga ibland..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

bozboz
2015-09-15 12:09
#2

jaaa väldigt läskiga, Min tjejmus måste nog känna sig ensam eftersom hon hela tiden rymmer till sällskap, tur kommer hennes nya vän på fredag!

Lamina
2015-09-15 14:08
#3

Hur ser buren hon bor i ut? Bild?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emouse
2015-09-15 15:32
#4

Känns svårt att försöka gissa utan en bild men det första jag tänkte på var att hon är liten och galleravståndet är för stort för henne (hon kom ju dessutom in i killens bur). Det finns en chans att hon har blivit dräktig under tiden hon varit med hanen. Om hon blivit det så bör du snart se att hon får en "päronform" dvs. En liten bula på vardera sida om magen. Då måste du läsa på ordenkligt om hur man tar hand om musbebisar och om du inte känner dig redo kan det vara en idee att låna bort henne till en erfaren som tar hand om henne och bebisarna tills ungarna är stora nog att klara sig själva. Du kan få mycket bra råd och tips om det! Ett tips är att läsa våra Artiklar, där får du läsa om nästan allt om att få bebisar om hon nu skulle visa sig vara dräktig.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Upp till toppen
Annons: