Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Genetik, färger, hårlag och teckningar

Färghjälp

2015-09-21 15:00 #0 av: isabella93

I helgen har två nya honor flyttat in till Ella och Mira, så flocken består nu av fyra möss :)

Jag är inte helt säker på den ena av de nyas färg. Jag vet att hon är fox, men vad är basfärgen? 

Tesla:

Anmäl
2015-09-21 15:05 #1 av: isabella93

Och en bild på den andra nya, Nova:

Hon är engelsktypad och blue, och riktigt trevlig. Väldigt avslappnad att hantera och sitter gärna på axeln och knastrar :)

Anmäl
2015-09-21 21:38 #2 av: Grodan

Beige Fox. Får hon pointer senare så Burmese Fox.

Beige är aac(e)c(e). En variant som är aac(e)c(ch) kallas Coffee... Den är också mörkare...

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2015-09-21 22:49 #3 av: isabella93

Tack :)
Jo, jag tänkte att hon nog var beige, men var inte helt säker.

Anmäl
2015-09-22 08:15 #4 av: ariama

Vad fina de är, grattis!  Tesla är ursöt!! Pussar

Anmäl
2015-09-22 09:19 #5 av: Lamina

Åh, jag bara älskar namnen! (Särskilt Tesla, som är min favorituppfinnare genom alla tider.) Och riktigt fina möss till dom fina namnen. <3

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Anmäl
2015-10-02 15:52 #6 av: isabella93

Nu är Tesla ca 2 månader och har blivit lite mörkare, men inga pointer, så det måste vara beige fox hon är :)

Anmäl
2016-02-06 17:30 #7 av: Grodan

#6 ja. söt

Anmäl
2016-02-06 18:15 #8 av: isabella93

Så här ser hon ut nu :) Mycket energi och fart på henne, framförallt på rastplatsen (hon är i princip den enda av mössen som använder hjulet jag ställt fram där), men när man plockar upp henne är hon lugn och avslappnad.

Anmäl
2016-02-06 18:18 #9 av: Grodan

#8 Livsbejakande och glad mus låter det som.

Hon ser mörk ut. Skulle nu säga Coffee om hennes färg...

Anmäl
2016-02-06 18:18 #10 av: isabella93

#9 Ja, hon har mörknat mer och mer med tiden, Coffee låter rimligt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.