Annons:
Etikettlänkar-links
Läst 6333 ggr
Grodan
2015-10-01 05:16

Handlat från zoofast?

Jag hittade en ny webbutik och undrar om någon känner till den.

http://www.zoofast.se/

Jag såg att den är polsk och att det är någon direktöversättning eller så som gör att det ser lite skumt ut och inte känns riktigt säkert. Hur kollar man sånt? Hur vet man att det är säkert att handla?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Emouse
2015-10-01 07:54
#1

såg sidan för inte så länge sen men jag skulle inte köpa något. Kollade inte hur man betalade. Men ja, det verkar skumt!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Tsunamis
2015-10-01 08:58
#2

Direktöverföring från bank, nejtack den skulle inte jag handla ifrån 😛

Paypal brukar jag kolla efter om en butik erbjuder då är det ju genast säkert att handla ifrån. I alla fal lpengamässigt att kunna få tillbaka pengarna.

MvH  Tsunamis

Minoth
2015-10-01 09:23
#3

Det såg alldeles för billigt ut för att vara sant ju :P

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Grodan
2015-10-01 22:11
#4

#3 jaaaaaaa… därför jag ville handla där ju…

hundmaten var nära 200 kr billigare…

men tycker det ser skumt ut så jag vågar nog inte


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

isabella93
2015-10-01 23:24
#5

Här är några recensioner: https://www.trustpilot.com/review/www.zoofast.be

Verkar vara lite blandade åsikter.

Minoth
2015-10-02 00:09
#6

#5 verkar ju ändå funka rätt bra enligt de flesta

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Grodan
2016-02-06 17:33
#7

Haha, jag läste en rolig

"I know it's cheaper, but save your blood pressure, time and money and go to a reputable firm. Zoofast should be called zootake-a-risk, but it is not funny. They take your money and leave you without a clue."


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hittehund
2017-06-01 01:14
#8

En varning utfärdas för företaget Zoofast.se som säljer husdjurstillbehör och foder i sin webbutik. De är en ny aktör på marknaden och vi fick ett tips ifrån en hundägare att de hade rekordlåga priser.
Så vi lade en beställning den 12 maj på foder och ben för ett belopp av 2127,54 kr. Vår hundägare beställde samtidigt för 1495 kronor.

I reklamen på hemsidan utlovades att det var en snabb leverans, 2-5 vardagar och att om det skulle ske någon försening skulle Zoofast kontakta omedelbart.

Dagarna gick, veckorna gick, och inne på hemsidan som jag som ny kund fick tillgång till såg jag att paketen aldrig sändes iväg. Jag mailade företaget som sade sig invänta en vara som inte funnits i lager. Jag ifrågasatte detta eftersom jag hade betalt frakt för tre olika paket då jag hade beställt för så många kg att det blev uppdelat i tre försändelser. Jag frågade varför de inte hade skickat de försändelser som var i lager och varför de inte hört av sig, men fick då inget svar.

Paketen kom inte och jag fick maila igen och fick svar att de skulle skickas samma dag. Inne på sidan såg jag att de inte skickades och tre till mail senare blev jag tvungen att skicka och det tredje bad jag om att få annullera hela beställningen. Inget svar, men sedan skickades paketen.

Det här kändes inte rimligt någonstans. En beställning som gjordes och betalades den 12 maj kom slutligen fram den 30 maj. Ja kom fram gjorde den inte, utan slutleveransen var med Schenker och det visade sig att Zoofast inte hade betalt dem för en hemleverans ens. Det hade tagit 18 dagar för dem att leverera utan en ursäkt. Tvärtom var mailkontakten torftig och snudd på otrevlig.

Just för att jag hade beställt alla paket till mitt lantställe mitt ute i skogen var ju mitt val att beställa varor på nätet gjort enbart för att jag behövde få det hemlevererat. Jag var på mitt lantställe utan bil och det var 2 mil till den ICAbutik som paketen hade strandat hos. Lantbrevbäraren kör bara ut Postnords paket och kan inte befatta sig med Schenkers. Och här satt jag 2 mil bort. Då ringde jag till Schenkers som informerade mig om att Zoofast.se inte beställt en utkörning men att jag skulle kontakta företaget så kunde de ändra i ordern så paketen levererades hit. Det var den informationen som även stod i alla leveransbekräftelser, att paketen skulle levereras till min hemadress. Jag kunde som kund inte betala Schenkers direkt för en utkörning utan det kunde bara Zoofast.se göra.

Jag försöker ringa Zoofast flertal gånger. Aldrig svar. Jag lämnar meddelanden dag efter dag. Ingen återkoppling då jag bett om telefonkontakt. Jag mailar dem dag efter dag. Inget svar. Jag skriver till depå deras Facebook. Inget svar. Jag gör inlägg på deras fbsida. Inget svar. Jag kontaktar dem med pm på Facebook flera dagar i rad. Inget svar. Jag mailar igen, jag fyller i kontaktformuläret på deras hemsida. Ingen återkopplar.

Till saken hör att jag har lämnat mitt idkort i Stockholm för att min man ska kunna hämta ut försändelser i mitt namn. Så även om jag kom till ICA med taxi för att hämta paketen skulle de inte lämna ut dem till mig.

Så nu har jag betalt 2127.54 kronor förgäves till ett företag som helt enkelt blåser sina kunder. Nu när jag googlar dem i efterhand så är jag inte ensam om att uppleva samma sak. Min hundägare som beställde för 1495 kronor samma datum hon har inte ens fått sina produkter.

Så en stor varning utfärdas för det här företaget som absolut inte lever upp till reklamen. Beställ aldrig härifrån, och gör om samma misstag som vi, och många många andra.

Grodan
2017-06-01 20:52
#9

#8 Fasiken vad jobbigt. Förutom  att det verkligen är uselt av företaget att inte skicka iväg utan att du ska skicka massa mail.

Att bo på landet har tyvärr, vad jag märkt, den nackdelen att man får åka och hämta sina paket. Om man inte känner brevbäraren eller schenker chauffören personligen lämnas de inte på trappan alls… jag har haft så mkt mer problem med att få mina paket hem än när  jag bodde i 08 - där lämnas paket glatt utanför dörrar i trapphus UTAN ens krav på någon lapp om att man godkänner det…

Jag kommer inte att beställa från detta företag. Idag ser hemsidan bättre ut, men priserna är faktiskt inte så mycket bättre att det är värt att byta. Jag handlar från zooplus och bitiba och det är jag rätt nöjd med - saknar en del saker i deras sortiment, men idag när jag är pank gör det ju inget…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hittehund
2017-06-05 23:45
#10

Ja de ljuger så de tror sig själva. Det senaste var att Schenkers hade varit hemma hos mig men ingen öppnade och det var därför de lämnade det på ICA. Men jag har ju själv talat med Schenkers och de sa direkt att företaget inte har betalt för hemkörning utan det är en tilläggstjänst som de måste lägga till.

Och då jag har kontor hemma och två hundar som skulle garanterat ha skällt bara en bil stannade utanför huset så är det helt uteslutet med.

Jag lade ut den här texten tidigare idag på min fbsida med över 10 000 gillade varav flera delade.. så nu börjar det hända lite hos Zoofast. De börjar att vingla och skrev att de väntade på svar ifrån Schenkers…

Upp till toppen
Annons: