Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Fotografier

Välkommen till Sebramössen

2015-10-01 17:35 #0 av: Alwyn

Igår kom de! HjärtaHjärtaSkrattar

De efterlängtade "Se-bra"-mössen som får heta Linsen och Brillan. Kan inte sluta titta på dem! Så galen gulliga, hjärtat fladdrar. Först ut är honan Brillan. Längsta svansen jag någonsin sett!

Anmäl
2015-10-01 17:39 #1 av: Alwyn

Här valde de att boa, konstigt nog för det är inte i den uppvärmda delen DreglarFunderar

Anmäl
2015-10-01 17:44 #2 av: Alwyn

Får ingen bra bild på Linsen nu, lägger upp när jag lyckas Skrattar

Anmäl
2015-10-01 21:49 #3 av: Grodan

ååååååååååååh, vad kul... förstår din glädje... ÄNTLIGEN!!!

Jättefina. Jag förväntar mig massa härliga foton framöver på vackra sebrisar. Kanske finns chans att få se dem i riktig macro. Det är ju rätt sällsynt...

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2015-10-01 23:31 #4 av: Heidi

Grattis till sötnosarna :-)

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Anmäl
2015-10-02 08:17 #5 av: ariama

Vad härligt! Riktigt söta Hjärta  grattis! Skrattar

Anmäl
2015-10-02 09:29 #6 av: ajanki

Äntligen! Stort Grattis till dom fina sebrornaKär

Anmäl
2015-10-02 09:40 #7 av: Alwyn

Tack ska ni ha! Jag har en systemkamera som jag ska damma av idag, Grodan ;-)

Anmäl
2015-10-02 14:03 #8 av: Alwyn

Men gud hörrni... de parar sig! Chockad Förskräckt GladGapskrattar Det här ska vi fira!Partajar

Jag trodde de skulle vänta till våren men de är gamla nog nu (5 månader) det tog lite tid att få hit dem, så jag tar det som ett tecken på att de trivs med sin nya lya!

Hjärta väntar Sebra-bebisar! Hjärta

Anmäl
2015-10-02 21:36 #9 av: Heidi

Men va kul att dom trivs så bra att dom utökar familjen :-) Grattis igen då får man väl säga!

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Anmäl
2015-10-02 22:09 #10 av: KickiG

Vad spännande! Och roligt att det blir bebisar så fort. Grattis!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2015-10-03 10:57 #11 av: Alwyn

Tack! Det är spännande så klart, tur att burskåpet är stort och delningsbart :-P

Anmäl
2015-10-04 10:13 #12 av: Emouse

Grattis till kommande kalvarna❤️❤️
Nu behövs bara vänta!

Emma, Medarbetare på Cocker Spaniel, Mus & Problemhundar iFokusBallong

Anmäl
2015-10-04 10:40 #13 av: Alwyn

Tack Emouse, jag har märkt ut 21 dagar i kalendern och skapat härstamningsbevis. Nu gäller det bara att ge extra nyttig mat för att ge dem så bra förutsättningar som möjligt och grejja lite med dem var dag så att de blir lite tamare. Skrattar

Anmäl
2015-10-04 11:40 #14 av: Emouse

#13 Ja, jag tycker att sebror är så mysiga när de väl är tama! Se till att ge dom en puss från mig hehe;)

Emma, Medarbetare på Cocker Spaniel, Mus & Problemhundar iFokusBallong

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.