Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 906 ggr
Emouse
2015-10-03 17:25

Omval

Hehe nu har jag bestämt mig för vad jag vill avla och hålla på med, nu är det så bra som det kan bli! Jag som har haft svårt att välja färg på mina kommande möss. Först var det, RY, cinnamom och agouti och sen ändrade jag mig till blue, Himalaya och siames, men nu har jag bestämt mig, OCH BOKAT.. Broken lh i chokolate, dove, blue och blue agouti❤️ Kommer även enfärgat blue och lilac såsmåningom. Äntligen alltså!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Zamwyn
2015-10-04 11:54
#1

Vad roligt! 🎈Men hoppas du tar illa upp om jag protesterar ingen lite mot det här med att ändra sig. Man får ju göra det, och jag kan nästan lova att du kommer göra det då och då om du håller på tillräckligt länge. 😉 Och det är helt okej, tycker jag.

Emouse
2015-10-04 12:16
#2

#1 Nej absolut får jag inte ändra mig för mig själv heller, bara INNAN jag har skaffat mig dom. Nu vet jag vad jag vill hålla på med, vilket var det svåra att välja innan!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emouse
2015-10-04 12:24
#3

Det var svårt att få tag på broken vilket gjorde att jag velade mellan de kalla och varma färgerna i enfärgat. Broken är min favorit och när man bor så dåligt som jag gör är det lite lättare att sälja broken möss (för vem fastnar inte för några fläckiga kalvar?;) Jag gör iallafall)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ariama
2015-10-04 13:09
#4

Chocolate:     aa bb  DD PP

Dove:              aa BB DD pp

Blue:                 aa BB dd PP

Blue-agouti:  AA BB dd PP

Ur dessa kommer det med tiden att dyka upp - om du blandar fritt -  även svart, lilac, agouti, cinnamon och lilac-agouti. Samt de rödögda varianterna dove, champagne, silver, pale-lilac och de rödögda agoutivarianterna argente, champagne-argente, blue-argente och lilac-argente. Bara så du vet .

Ur dessa du valt får du alla (oblekta) färger som finns. 😃 I både svart- och rödögt.  Det är bara blekgenen C som är "orörd" här.

Eftersom du väljer tecknat, spelar färgernas kvalitet mindre roll (dvs. det är okej att blanda friskt), och samtidigt kan du ju välja ut den färg som du faktiskt gillar bäst, med tiden. För man brukar behöva ha dem själv, och känna efter ordentligt.

Eller helt enkelt bara fortsätta med broken i alla färger som finns (utom blekgensvarianterna då, som t.ex. chincilla-broken, beige-broken, och vad det nu skulle kunna bli)

Hur som helst, grattis, och  KUL. 😘

Emouse
2015-10-04 13:46
#5

#4 det vet jag, men det jag menade var att jag har bokat dom färgerna och sedan kommer det komma upp andra där emellan också!:) vill ha varierade färger och nyanser, därav funderade jag på RY ett tag eftersom de kan bli så olika i nyanserna! Sen är det ju alltid kul med olika fläckiga möss också! Jag ska blanda de färger jag gillar bäst och se sen vad det ploppar upp. Dock så är de mössen jag bokat inte "färdiga" broken enligt standarden. Fläckmässigt alltså. Det är ju lite fusk om man börjar avla på de färdiga mössen tycker jag! Jag vill ha MÅL med min avel. Snygga, trevliga möss men endå så kommer jag lägga mest av tyngden på medfödd tamhet och temperament❤️ De är perfekta för mig iallafall! Tack amaira❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Zamwyn
2015-10-04 14:03
#6

# Hoppas du INTE tar illa upp skulle ju stå, även om du förhoppningsvis förstod att det var det jag menade…☺️

Nä, jag syftade inte på att du ska ändra dig innan mössen kommer ens, det är jätteroligt att du fått tag på det du allra helst ville ha. Önskar absolut all lycka till med ditt drömprojekt. ✨

Annons:
Emouse
2015-10-04 15:15
#7

#6 märkte inte ens att du skrivit fel! Tack så mycket! Är verkligen jätte glad över att jag fick tag på don❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Skogshumblan
2015-10-09 12:59
#8

Broken svartvit är ju svårt att stå emot. Min pixel är ju en sån. Men brun vit är också svårt att stå emot. Märkte jag….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tsunamis
2015-10-09 13:06
#9

Asch för att få tag på bra möss får man åka lite. Då är inte Stockholm eller Örebro så orimligt och då kan du ju få tag på broken 😉

MvH  Tsunamis

Emouse
2015-10-09 15:49
#10

Nä, inte så långt men jag hittade inte mina "perfect match" möss som jag verkligen ville ha. Jag ville ha de perfekta för just mig!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

zickan
2015-10-10 01:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Inge fel att det är långhår med.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Emouse
2015-10-10 20:30
#12

#11 Min fina pojke!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emouse
2015-10-10 20:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

Här är flickorna

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
ariama
2015-10-12 14:36
#14

Sickena sötnosar!! ❤️

Zamwyn
2015-10-13 10:06
#15

Jättesöta!

Upp till toppen
Annons: