Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Klippa klor på en aldrig stilla sittande mus

2015-10-07 22:38 #0 av: Kizuna

Såg min mus klor idag och såg att dem blivit väldigt långa på baktassarna, jag förstår att man kan använda sax, fil eller dylikt men min Apollo vill aldrig sitta still och vill verkligen inte skada honom, vad ska jag göra?

Anmäl
2015-10-07 22:42 #1 av: Tjeja

Lägga in klätterstenar i buren kanske som dem kan klättra runt på så klorna slits naturligt? En fundering bara. Pimpsten? Är dem giftiga eller nåt för möss? Annars slipar ju dem bra.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-10-08 08:23 #2 av: ariama

Pimpsten är ett bra förslag som jag själv fick från Vattnadal för många år sedan. Använder ibland vid behov.

Anmäl
2015-10-11 08:31 #3 av: Artlink

Normalt behöver man inte klippa klorna på möss men ibland kan just ett par klor på baktassarna bli onormalt långa och grova. Jag har använt en liten nagelknipsare, inte sax. Jag krokar i klon och klipper av den biten som tån/klon hänger i. Konstig förklaring men jag tror man förstår om man provar ;)

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.