Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1067 ggr
PetQueen
2015-10-26 12:57

Halloween-Tema i buren!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Nu är det snart Halloween och har gjot i ordning åretes inredning. Hoppas mina tjejer gillar det, jag tyckte det blev helt okej. På bilderna saknas även en dekoratin runt locket, men jaja :) 

Är det någon annan som har gjort Halloween tema i buren?

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Annons:
[Tuulikki]
2015-10-26 13:10
#1

Trillade in här av en slump men måste bara kommentera; Gud vad härlig idé! Så mysigt!😍

PetQueen
2015-10-26 13:28
#2

#1

Åhh tack så mycket 🌺 Hoppas mina små tjejer också tycker om buren ;)

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

MissanTissan
2015-10-26 16:41
#3

Det var verkligen SUPER fint! vart har du hittat pumpa huset och tallriken? :D

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

PetQueen
2015-10-26 19:49
#4

#3 Tack så hemskt mycket ;) Det stora pumpa huset är köpt från öob, tror det ska vara en ljushållare. Dock så skulle jag inte rekommendera den egentligen, fanns massor med vassa kanter som jah fick fila ner, och man måste kolla konstant att de inte gnagt nånstans på huset så det blir vasst ;) Men annars går det ju. Tallrikarna är köpt på Ica Maxi, tror det fanns en med döskalle också :)

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Zamwyn
2015-10-26 19:54
#5

Jag gillar egentligen inte att vi börjat fira halloween i Sverige, men det här var fint så jag låtsas att det är spöktema i största allmänhet så går det så fint så. 😉

MissanTissan
2015-10-26 19:56
#6

Next stop: ÖoB och Ica Maxi! Tack för tipsen!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Alwyn
2015-10-26 20:15
#7

Coolt!

Emouse
2015-10-26 21:07
#8

#5 Av ren nyfikenhet Zamwyn… Varför det? Jag tycker tvärtom att vi borde börja fira lite mer som i USA där det är en stor grej med halloween! Mysigt med lite zombies och godis, bra kombination. Men mest för barnens skull. Det finns inte så mycket "åsido" traditioner längre såsom just halloween eller påsk som vi hade.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Zamwyn
2015-10-26 21:30
#9

#8 Det har inga rötter i annat än kommersialism i Sverige. Gillar inte den överdrivna amerikaniseringen generellt heller, USA är ett riktigt jäkla skitland. 😎

PetQueen
2015-10-26 21:55
#10

#9 Tycker också USA är skit, men gillar högtider och mysigt så tänkte ja, varför inte liksom ;)?

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

komigentammie
2015-10-26 23:09
#11

Superfint!

Tycker att ska ni vara negativa mot ett annat land etc. så ta det på annat håll så kan vi andra njuta 😃

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

MissanTissan
2015-10-27 08:42
#12

#9 Har du varit i USA/Bott där? Jag är halv amerikan och har bott där en del av mitt liv, och visst allt är ganska överdrivet där. Men folket är oftast mycket trevligare där en i Sverige, tyvärr. (Förlåt om jag kapar tråden nu, kommer inte skriva mer om saken nu. Är bara nyfiken.)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Zamwyn
2015-10-27 10:40
#13

#10 Ja, det var absolut ingen kritik, det första inlägget var lite halvt på skoj. ;) Du har gjort det jättefint till mössen.

#12 Jag vill inte gå in på det mer nu för det hör egentligen inte hemma i tråden. Svarade bara kortfattat på en direkt fråga, men nu blir det för OT tycker jag.

Annons:
JennyME
2015-10-27 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Yes :D

ajanki
2015-10-27 19:25
#15

Så fint du gjort till dom!

Jag älskar att vi firar Halloween i Sverige nu med pumpor, spindelnät o.s.v

Har tyvärr inte gjort nån så fin halloweenbur till mina möss!

MissanTissan
2015-10-27 20:09
#16

Nu har vi handlat massa fina saker vi också! Tack för tipsen! :D Lägger upp bilder på min bur på halloween!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Emouse
2015-10-27 21:01
#17

Buhu vill också ha halloween tema i burarna.. Måste ned i källaren för att plocka upp lite halloween grejer!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

PetQueen
2015-10-27 21:06
#18

#14 Åhh va fint!! Och vilka vackra möss du har :)

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

monstermash
2015-10-29 23:34
#19

Så fint!

ariama
2015-10-30 08:00
#20

Jättemysigt! ❤️ Möss passar ju bra ihop med "spökteman" av nån anledning.

En liten kommentar om såna här keramik-ljushållare bara.  Jag har flera, bland annat en läcker julgran. Och  jag kollar alltid efter fler såna att köpa. 

Men det finns 2 saker att tänka på, och kolla upp. Det ena är (som PetQueen säger) att man måste känna med fingrarna inuti, efter vassa kanter som mössen kan skada sig på. Det andra är att de hål/stjärnor/fönster osv. som brukar finnas på sidorna, inte får ha "fel storlek". De ska vara antingen så små att mössen inte får igenom huvudena, eller så stora att de kommer igenom helt.

Annars finns risken att de sticker igenom huvudet men inte får tillbaka det igen. Och det kan vara mkt svårt att hjälpa dem utan att slå sönder ljushållaren, och det funkar ju inte heller.

Annons:
JennyME
2015-10-30 11:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Mina fick lite extra mums i buren igår ;)

PetQueen
2015-10-31 00:08
#22

#20

Bra skrivet! Jag håller med dig, det är viktigt att man vet vad det är som man stopper in i musburen, och till alla djur generellt. Mina mushonor är mycket små och kan lätt hoppa ut från ögonen och munnen, de kan få i huvudet i näsan med, men inte kroppen så de brukar oftast bara stoppa in huvudet där och kolla en stund och kan lätt ta ut lilla huvet igen. Har iallafall, för säkerhets skull bara inne pumpa medan jag är hemma, bara så att jag kan hålla ett öga på att de inte hittar på något.

Och tack för att du sa att det var fint ❤️

#21 

Gud vad fint du gjort! Det ser jätte mysigt o gott ut ;)

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

MissanTissan
2015-10-31 09:47
#23

Vi har mustema i halloweenenburen. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
2015-10-31 09:48
#24

Men snälla. :') Lite för tidigt för mig känns det som. Halloweentema i musburen*

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Grodan
2015-10-31 09:53
#25

#0 Naw, vad rart.

Olika tema med årstider osv är faktiskt jättebra. Jag ville förut ha sådana tävlingar. För vår skull, vi musägare, människor. Men även för mössen. Möss älskar när de får nya saker, ommöblerat osv. Det är en oerhörd berikning för dem.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

JennyME
2015-10-31 10:46
#26

Tack petqueen ;) funderar redan över jultema.. Riktig gran? Mossa? Kottar? Tomtar? Får googla på vad som är ok & inte i ätvög ifall de tuggar på granen! Happy halloween alla :)

JennyME
2015-10-31 10:49
#27

#23 Haha satte kaffet i halsen lite ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: