Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 830 ggr
MissanTissan
11/2/15, 12:29 PM

Vart släpper man ut dom?

Hej. Vi har vad vi vet en vildmus som just nu försöker förbryllat att ta sig in i hundmaten, och vi tänker fånga in den i en human fälla. Problemet är att vi inte vet vart vi sedan ska göra av den då vi inte har hjärta att avliva den. Vart är bäst att släppa ut dom?

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
[Synnerlig]
11/2/15, 12:41 PM
#1

Jag tror att man bör åka minst 1 km bort och släppa musen. Att tänka på är att möss som bott i hus inte alltid vet hur de ska klara sig ute i det vilda och kan bli ugglemat :( Men jag hade nog hellre försökt gett dem en chans att överleva än att döda dem bara för att de råkade tycka att det var varmt och mysigt hemma hos mig.

Jag har också hört att man kan skaffa någon apparat som ger ifrån sig ett ljud som människor inte hör men som möss avskyr. Det ska tydligen vara effektivt för att hålla dem på avstånd :)

[Synnerlig]
11/2/15, 12:47 PM
#2

Här kan du läsa mer om hur du håller möss och råttor borta :) http://www.skadedjursfri.se/ultraljud

Jag tycker att det är mycket bättre än att sätta ut hemska mus- och råttfällor som dödar dem. Med en sådan här apparat istället så trivs bara mössen och råttorna inte och vill inte vara i ditt hus, så de får hitta någon annanstans att bo :)

MissanTissan
11/2/15, 1:45 PM
#3

Det hade varit effektivt, men har ju både tamråttor och tammöss. :/ Kan man släppa av dom hos en bonde? ;D

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Gronstedt
11/2/15, 2:04 PM
#4

#3: Att släppa dem hos en bonde vore aktiv skadegörelse, så det kan knappast rekommenderas.

emms
11/2/15, 2:06 PM
#5

Möss är skadedjur och inget en bonde vill ha, tvärt om 😉

Emma

MissanTissan
11/2/15, 2:42 PM
#6

Oh, iförsig. Haha! Tänkte inte så långt. Då blir det nog skogen för dom små mössen. (Nu har jag sett två stycken.)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: