Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1136 ggr
MissanTissan
2015-11-15 20:32

Musbebisar till salu!

Lägger upp denna annons åt en väninna som var med och räddade mössen.

Hon har tre kullar hon säljer. Alla är leveransklara sedan fredag.

6 gråa och resten (24) vita. Både honor och hanar. :) Dom har syskon som är bruna men alla dom har hittat hem. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
HunterLily
2015-11-16 08:27
#1

Bild?😛

Kaninhoppning

MissanTissan
2015-11-16 17:05
#2

Lägger upp när jag kommer hem! :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Grodan
2015-11-16 20:38
#3

Gråa hanar… *nyfis*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MissanTissan
2015-11-16 23:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#4

Lite bilder. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Minoth
2015-11-17 00:08
#5

Är honor särade från hanar?  skriv hur många av varje kön de finns

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

MissanTissan
2015-11-17 01:06
#6

Japp! 30 musbebbar. 13 i en kull ( 7 hanar och 6 honor) 17 i en annan kull ( 10 hanar 7 honor)

Alltså totalt 13 honor och 17 hanar. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Minoth
2015-11-17 14:27
#7

#6 är de särade på ? För jag tycker mig se en pung på en av mössen på bilden men ingen på de andra. 

Dom är förövrigt agouti de bruna. Inte "gråa" :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

MissanTissan
2015-11-17 15:06
#8

Ja dom är särade på, detta var precis innan dom särades på alltså dagen dom blev 4 veckor. :)

Okej! Jo, var ganska osäker på att det var gråa möss. Har inte sett dom i skinnet själva. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Minoth
2015-11-17 16:31
#9

Jag vet ju vart dessa mössen kommer ifrån och det var väl en himla tur att  inte behöll alla dräktiga möss själv som först var tanken. 17 hanar på bara två kullar… jag varnade för detta. Hoppas de blir sålda nu så det inte blir 17 burar med hanar sen om de måste säras på :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

MissanTissan
2015-11-17 20:02
#10

Jasså, det är du. Som ville att vi skulle massavliva dom.

Vi har lösningar ifall vi inte hittar hem åt dom. Men många har hittat hem nu.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Minoth
2015-11-17 21:00
#11

#10 jag tyckte att ni skulle kulla ungar ja. Eftersom ni hade 10 dräktiga honor från foderdjursuppfödning. Som dessutom kanske redan fått massor av kullar.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

ariama
2015-11-18 06:49
#12

#10. "Som ville att vi skulle massavliva dom. "

Så du får det att låta. 😉 Som auswitch eller nåt. Du låter till och med lite aggressiv? Är det verkligen så hemskt? Underförutsättning att avlivningen går till på ett vis så de nyfödda ungarna aldrig har en aning om vad som händer dem, att de aldrig blir rädda (ens för en sekund) och absolut inte lider?

17 hanar,  17 burar. Ett enda misstag, eller misslyckande, och ni har skapat lidande.  Det kan mycket lätt övergå i djurplågeri, något som har hänt gång på gång när det gäller möss, och just såna här scenarior.

Det är mycket lätt att ta sig vatten över huvudet, det har vi varit med om flera gånger, vi som hållt på med möss ett tag. Vi har erfarenhet av vad som brukar hända och hur det går.

Bli inte arg eller "aggressiv" på oss för det. Vårt syfte är att förhindra lidande i största möjliga mån, OCH ni är ute på djupt vatten.  Klarar ni det den här gången så är det verklligen bra. Men det är knappast en bedrift som ni  kommer att kunna upprepa alltför många gånger.

Lycka till med de här nu, och jag hoppas verkligen att det funkar hela vägen fram. 😘

ariama
2015-11-18 06:57
#13

Det handlar ju inte bara om att hitta "17 burar" åt hanmössen (hos dig, er, eller hos andra). Det handlar också om livskvalitet för grabbarna i dessa 17 burar.  I två års tid behöver desssa grabbar - inte ett "fängelse" där de får "överleva sina liv", utan även en tillräckligt stor bur med god skötsel och bra stimulans (så livet blir värt att leva!).

Ibland får man fundera över vem det är som får ta lidandet, människan eller djuret. För många gånger är det människan som är rädd för döden, inte djuret, och som låter djuret lida för att de själva inte klarar att konfrontera döden.

Annons:
Minoth
2015-11-18 11:49
#14

Ja detta är ju 17 hanar från bara 2 honor som fått kullar. Det var 10 honor som togs över. Så det kommer vara betydligt fler hanar som kommer behöva hem kan jag tänka mig.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Tsunamis
2015-11-18 12:57
#15

Ja det handlar ju bara om att vi förespråkar minsta möjliga lidande för djurens skull och ibland kan det faktiskt vara att inte behöva leva över huvud taget under dåliga, tråkiga förhållanden eller säljas till hem som inte tar hand om dem ordentligt och kanske i slutändan avlivar dem ändå (själva eller veterinär).

Jag VILL faktiskt se er lyckas att hitta hem till alla, att de får bra hem och omvårdnad men det ÄR svårt med hanar. Vi vet! När inte ens speciella färger, exotiska teckningar eller långa stamtavlor spelar någon roll 😕

MvH  Tsunamis

MissanTissan
2015-11-18 17:05
#16

Jo, förstår er. Vi tog över 11 honor, där 5 var gravida. En gravid hona hamnade hos mig. En hos en Annan tjej och 3 hos min väninna. Det finns alltid lösningar. Jag har flertal väninnor som har sagt att dom kan ta mushanar om vi inte hittar något annat åt dom. Själv har jag plats, tid och pengar för en hel del djur. Därför öppnade jag ett akuthem. Nu tänker jag lägga ner ett tag och fokusera på mina djur. Många här har säkert ingen koll, men jag är "djuraktivist" och skulle ALDRIG låta ett djur lida, eller sitta i "fängelse." Jag har redan börjat bygga om några stora skåp som kommer bli perfekta burar. Dom är större en dom flesta hamsterburar. När det blir tight med tid för mig så hjälper min rumskompis gladeligen till.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

JennyME
2015-11-18 18:25
#17

Här är jag igen som har hanar som lever fredligt ihop :) jag bor i Borås & om transport går att ordna så kan jag ta emot några, för att underlätta, två hanar kanske.. Har många burar ifall att :)

MissanTissan
2015-11-18 18:59
#18

Okej! Skickar PM. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

ariama
2015-11-19 09:01
#19

#16. Ni är "ovanliga" i mussammanhang 😉, ni klarar det nog.

Det är bra. 😃😘

Upp till toppen
Annons: