Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 801 ggr
Max96
11/17/15, 1:19 PM

Insta-snö?

Hallå hallå!

Det finns ett pulver som man blandar med vatten som torkar och blir som torrsnö, det heter typ insta-snow eller något. 

Det står att det är "non-toxic" men tror ni att det skulle fungera att ha ovanpå bottematerialet i mössens bur så att det ser ut som snö? Håller på att planera för juldekorationen i buren men är lite nojig för att det ska vara dåligt för mössen? Någon som har erfarenhet eller vet något?

Annons:
Tsunamis
11/17/15, 1:23 PM
#1

Det jag hittar när jag googlar om Insta snow är att man tillsätter vatten och det expanderar upp till 40 ggr i sin egna vikt och att man inte ska ge det till små barn pga efterföljande kvävningsrisk. Inget jag skulle ge til lmöss av samma anledning, de kan bli för nyfikna och börja tugga i sig det.

Kolla på Carefresh Ultra istället? Det är vitt ofarligt pappers-bottenmaterial, om du vill ha det i mindre bitar är det nog bara att plocka isär det.

MvH  Tsunamis

-Aida-
11/17/15, 1:30 PM
#2

Min mamma hade sånt snö, de är inget man bör ha runt djur ifall de kommer äta upp de, även om de är färdigt med att expandera så kan jag inte tänka mig att de är hälsosamt att äta va de nu är gort på, möss är väldit små och känsliga, så jag skulle aldrig våga ha de i buren till en gnagare.

Upp till toppen
Annons: