Annons:
Etikettfilmer
Läst 1101 ggr
Alwyn
12/2/15, 10:44 AM

Sebramys heter det va?

Så här mysigt har vi det nu ❤️

Kullen är 2,5 vecka gammal och till vänster ligger storasyster Iris!

Annons:
Grodan
12/3/15, 7:13 PM
#1

Naw. sötnötar. ❤️

Vad lugna och trygga de verkar vara.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
12/4/15, 10:19 AM
#2

Ja det är roligt att de är så lugna! Det trodde jag aldrig att de kunde bli innan jag fick hem dem.

Tsunamis
12/4/15, 12:37 PM
#3

Deras försvarsbeteende är att stå stilla 😉 men ja de kunde också hoppat iväg men har vant sig och gör inte det.

MvH  Tsunamis

Alwyn
12/4/15, 5:54 PM
#4

Tsunamis det är lite individuellt, så gör inte alla av dem. Vissa springer undan, pappan till exempel och mamman sprang också undan fötut. Men inte nu mer. Denna kullen är väldigt ok med att man pillar i buren och klappar på dem.

ajanki
12/4/15, 6:23 PM
#5

Vilka gullnosar❤️

Tyvärr så är det ju som Tsunamis skriver att dom sitter stilla som försvar. Jag hade ju sebramöss i flera år och ville verkligen ha dom jättetama så jag höll på med dom väldigt mycket varje dag. Dom accepterade mig, dom satt stilla så jag kunde klappa dom, en del av ungarna kunde jag även ha i handen och gå runt lite med, men dom blir ju aldrig tama på samma sätt som en tammus, dom har alltid det där flykt eller sittastill beteendet i sig, det var därför jag tröttnade, det var inte min grej. Jag ville kunna lita på dom och det kan man inte på en sebramus tyvärr. I början var det liksom det som fick mig att fastna för dom, att dom var annorlunda.

Det är roligt att se hur mycket du tycker om dina sebror och håller på med dom! Ska bli kul att fortsätta följa dom❤️

Alwyn
12/4/15, 10:18 PM
#6

Ja visst det blir ju inte som en tammus, jag skulle aldrig ta ut dem utanför terrariet för som ni säger kan de skvätta iväg helt plötsligt utan att man är beredd. Jag tycker mest det är härligt att de är så ok med att jag grejjar med dem :) sen är det väl mer för min skull jag klappar på dem än för deras hehe. De är ju så söta så det blir svårt att låta bli!

Annons:
Grodan
12/6/15, 3:14 AM
#7

De borde väl kunna gå att temperamentsavla också, men det kan ta tid då väldigt få håller på med sebror och hur temperamentsavlar man dem? Vad är bra temp på en sebra?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
12/6/15, 3:18 PM
#8

Ja temperamentavla är just vad jag hade planerat göra, fast nu blir det nog inget för det visade sig att de bar på svansknick! Vad som är bra temperament är för mig tydligt nu redan efter två kullar. Första kullen plus pappan har det oönskade beteendet att de springer och gömmer sig när jag öppnar buren. Den kullen pep av rädsla när de låg i boet och man hade handen för nära…alltså ganska otrygga och reaktiva. Denna kullen är helt annorlunda, väldigt lugn och go, ungarna kan sitta och äta medans jag klappar dem och de har aldrig pipit.

Upp till toppen
Annons: