Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 637 ggr
ClaraDuVet
12/29/15, 12:45 AM

Mindre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två av mina möss (Rose och Rex) är mindre än dom andra som precis lika gamla (ca 4,5v) de är också mer "ruffsiga" i pälsen och ser alltid trötta ut. En av dom (Rose) är också lugnare än dom andra och så tycker jag att hon går konstigare och långsammare än dom andra. Någon som vet vad det kan vara?

Annons:
Lindb
12/29/15, 12:30 PM
#1

Rose och Rex ser inte ut att må bra i alla fall, och någon barberar dom ser det också ut som. Pasteurella, snedskalle eller utmobbning är min gissning. Sätt dom i en egen bur, och kolla om dom barberar varandra eller mår bättre då. Äter dom? Får dom äta för de andra mössen?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

ClaraDuVet
12/29/15, 3:25 PM
#2

Känns som att Rex lider. Han bara ligger här och så ser det jätte konstigt ut när han andas. Låter det inte som Rossel?:'(

ClaraDuVet
12/29/15, 3:54 PM
#3

Videon kom visst inte med

Minoth
12/29/15, 4:00 PM
#4

Det där är sjuka möss båda två.  Rex i videon ser riktigt sjuk ut.. I detta stadiet kan det vara försent att åka till veterinär. Men det är ett måste omgående om du vill försöka rädda dom. Annars lär dessa möss inte klara sig många dagar till innan du hittar dom döda i buren :( 

Hade jag haft möss som sjukdom gått så här långt på hade jag avlivat dom direkt.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
12/29/15, 4:05 PM
#5

Vart kommer mössen ifrån? Är det dessa om är på annons som är till salu? Du får avvakta med resten av syskonen så det är inte någon skit som går i besättningen.. Sälj inte några vidare tills du sett att inte syskonen också drabbats.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Grodan
1/19/16, 11:49 PM
#6

Jag tycker ClaraDuVet var duktig som såg att Rex var sjuk och bad om hjälp.

Jag vet inte hur det gick med Rex och de andra. På videon såg han inte helt dödsdömd ut, så med värme och massa nyttig mat kanske han kunde bli lite starkare för att sedan kunna få medicin (alt tillfriskna själv).

Jag har sett betydligt sjukare i Rossel där de hostat efter luft eller åtminstone låtit mer. Ruggig i pälsen, nerkyld och snabb andning kan vara för lite mat och behöver inte alls vara Rossel.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: