Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 740 ggr
Ellrose
12/30/15, 7:49 PM

bur

Hej. jag har precis börjat med en bur till möss av ett gammalt skåp. men undrar vad jag kan ha för att kisset inte ska tränga in i trät och lukta skit.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
Sanjolina
12/31/15, 2:01 AM
#1

Flera lager av giftfri lack borde funka ? :)

fillemjau
12/31/15, 10:39 AM
#2

Lack skulle hålla hela 5 minuter hemma hos mig innan mina sötnosar hade gnagt söner det x)

Det bästa jag kommer på är att köpa plexiglas och såga eller skära upp det efter måtten på skåpets golv och väggar, o sen limma fast det i skåpet. Fast kanske lacka trät i mössens blivande tak och under glaset, för att ge skåpet en lite längre livstid innan det börjar lukta kiss ^^ dvs jävligt mycket jobb för en bur, haha! Men jag har själv byggt en massa träsaker till mina djur och det är fan inte lätt o bygga nåt som inte börjar lukta kiss efter nån månad! Även fast man städar hos dom ofta. Skitirriterande :D

Ellrose
12/31/15, 4:49 PM
#3

vad för lack skulle man då kunna ha. jag har för mig att jag sätt en massa trådar innan om att man har haft vaxduk, golvmatta i plast och massa annat men det kanske inte finns kvar. men om jag har plexiglas så lär man ändå foga och så.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

KickiG
1/3/16, 8:03 AM
#4

Vaxduk och plastmatta kan fungera hos mössen. Det beror på hur mycket dina möss gnagar. Det tar inte många minuter för en mus att göra hål i vaxduk eller plastmatta.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: