Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 828 ggr
Tess21
2016-01-04 11:09

Uv lampa till möss?

Hej Jag har funderat på att skaffa någon slags uv lampa till mina möss, just nu har jag en vanlig lampa men tänkte köpa en uv för hört att dom mår bra av det och får d vitamin osv Så tänkte fråga har någon erfarenhet att ha den här hos mössen? http://www.zoo.se/produkter/fagel/fagellampor-uv-belysning-varmelampor-for-faglar/uv-lampor-for-faglar/compact-flourescent-bird-lamp-arcadia-uv-lampa-20-w.html

👻🌛

Annons:
Minoth
2016-01-04 12:25
#1

du länkar till en fågel lampa.. För det första är möss skymning och nattaktiva och behöver inte UV ljus för att må bra eftersom de inte vistas ute i solen i det vilda heller. de kommer fram först efter solen gått ner.

Men däremot tycker jag det är viktigt med en dygnsrytm till mössen. Jag har kallvit LED lampa över burarna.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Tess21
2016-01-04 12:39
#2

okej tack :)

👻🌛

Alwyn
2016-01-05 19:23
#3

Lampa till möss borde vara för att ge dygnsrytm och ev extra värme. Om du vill ge dem extra värme på något ställe, vilket säkert kan uppskattas, är en vanlig halogenlampa bra. Annars funkar led lampa bra, de ger ingen värme.

Tess21
2016-01-05 19:36
#4

okej tack :)

👻🌛

Tess21
2016-01-05 19:41
#5

vilken halogenlampa? googla och fanns väldigt mycket men kan inget om lampor :/ finns det olika styrkor på värmen också så man inte tar för varm :)

👻🌛

Alwyn
2016-01-06 09:35
#6

Det beror på hur varmt du vill ha det, ju fler watt desto varmare, du måste sätta den på ett säkert sätt så det inte blir brandrisk eller för varmt. Jag har vanlig glödlampa på 40w i en bur och spotlights med 20w i de andra.

Annons:
Grodan
2016-01-11 01:12
#7

Kent sa en gång att mina möss som bodde i en ventilerad klädkammare utan fönster, behövde dagsljus. Jag tycker det verkar sunt att de behöver det. De behöver inte solljus, men dagsljus. Har man dem i ett vanligt boende och inte i ett rum utan fönster så fixar det sig väl naturligt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: