Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1491 ggr
RoxannaS
2016-01-29 11:36

OT: Falska rykten

Ja som ni vet så sitter en medlem och sprider rykten. För det första jag har ALDRIG ens haft iller. Jag har ALDRIG slängt ut ett djur i skogen. Jag har aldrig vanvårdat ett djur. Jag har aldrig suttit och tiggt om att få köpa djur. Jag har aldrig försökt köpa djur om jag inte haft pengar. Ja jag hade länsstyrelsen på besök. Ni som vill kan ringa dit och fråga själva. De anmärkningar jag fick INNAN jag blev grön var små saker. Jag har ALDRIG varit "nära" att få djurförbud. Inte ens i närheten. Så allvarliga brister hade jag inte. De handlade om att länsstyrelsen var slarvig och påstod att mössen inte hade bo material, dem kollade aldrig ens in i burarna under husen. Jag tog emot avlivningshotade djur och omplacerade dem vidare. De är vad de handlar om. En kanin jag fick av en bekant var dräktig när jag fick henne. När bebisen (som blev en hane) blev könsmogen tog jag första bur jag kom över för att kunna flytta på honom. Och ja den buren var 3 cm för låg i tak. Han var bara några månader gammal. Och en dvärgkanin. Jag han. Inte köpa ett hus åt honom för att läns kom någon dag efter han flyttat ut. Därav kartongen till hus. Ja kaninerna hade lite för långa klor. De åtgärdade jag. Jag hade ingen erfarenhet av hur långa klor som var ok på en kanin. Därav var dem för lång. Hundarna slutade äta maten. Så jag fick byta mat rakt av för att få dem att äta, därav dålig i magen och avföring på golvet. Läns kom precis när jag klivit upp så jag han. Inte städa undan de. Och jag hade en kompis hemma ständigt i hopp om att få hundarna rumsrena. Katterna blev många för att jag som jag nämde ovan tog emot avlivningshotade katter för att ge dem en ny chans. Kattungarna jag tog emot hade en mor som blev mer och mer aggressiv och till slut även gav sig på sina ungar. Jag ringde Jordbruksverket för att få godkänt att avliva henne. En av kattungarna fick ögoninflammation. Vi åkte direkt till veterinären när de upptäcktes. I samma veva började hon även kissa blod så vi betalade flera hundra kronor för att göra röntgen och se vad som var fel. Hon hade njursten stor som en pingisboll. Vi rådfrågade veterinären vad dem skulle rekommendera. Operation eller avlivning. Och dem rekommenderade avlivning för att dem misstänkte att denna honan skulle behöva opereras för njursten livet ut annars. Då valde vi avlivning. Råttorna och katterna satt ständigt och bråkade med varandra. Till slut fick en katt stora sår av betten från råttorna därav valde jag att flytta på dem då jag inte hade möjlighet att sätta råttorna i ett rum där katterna inte fick vara. Igelkottarna var inte mina. Dem tog jag hand om åt en tjej som skulle studera utomlands ett år. En mushona jag fick var även hon dräktig. Därav blev de för mycket möss. Jag dammsög säkert 2-3 gånger per dag. Städade lattlådorna minst 1 gång om dagen. (Hade 6 lådor på 12 katter). Är de något mer ni vill veta så fråga då! Sitt inte och lita er blinda på medlemmens snack som inte ens stämmer. Jag har även vittnet som kan intyga att ingen av djuren mådde dåligt. Och idag äger jag en hund (samma som var med då) hennes kompis har killen jag var tillsammans med nu. Vi bestämde att han fick ta henne när vi gick ifrån varandra. En av familjens katter står skrivna på mig. De är allt jag ägt sen dess. Och jag BER till admin på denna sida att låta detta inlägg ligga kvar så folk får veta sanningen. Jag fick godkänt av länsstyrelsen efter mycket om och med av dessa små saker. Läns visste inte ens vad dem gjorde. Dem påstod att igelkottar är fruktätare. Dem visste inre vad de innebar att kaniner är kolonisjur. Dem hörde inte ens hälften av vad jag sa till dem och drog egna slutsatser. *Redigerat av moderator för att ta bort användarnamn*


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[dynamitella]
2016-01-29 11:44
#1

Kanske vore en god idé att inte ta dig an så många djur. Låter rörigt, smutsigt, jobbigt och dyrt. Oavsett om du menar väl eller inte låter det inte helt osannolikt att några djur kan ha mått dåligt under din vård. 
Folk menar väl när de vill att djuren ska ha det bra, rent och kunna hållas friska och skadefria.

Så mycket djur du tagit dig an får jag hoppas att du bor i ett stort hus på landet med typ 6 rum och kök. Annars kan detta väl inte gå?

Djur:

Möss+ungar

Råttor

Kanin+ungar

Hundar

Katter+ungar (12 st)

Igelkottar

* Avsaknad av bomaterial till möss

* För liten bur till kanin

* Avsaknad av ordentligt hus till kanin

* För långa klor på kaninerna

* Hundbajs på golvet/bristfällig hygien/rastning

* Foderbyte rakt av som orsakade diarré

* Avlivning av djur pga dålig hälsa och temperament

* Katt lös med råttor utan uppsyn/galler

* Slagsmål som resulterade i skador pga dålig uppsyn

* Igelkottar bor var och hur? (ska ha 20 kvadratmeter utan andra djur)

(Mvh, har 15 ödlor, 1 groda, 3 katter och 3 afrikanska pygmémöss, men inte då har någon varit sjuk, slagits, rymt, skadats eller haft för långa klor/bristfällig skötsel någonsin. Lever för mina djur och sätter dem före mig själv).

RoxannaS
2016-01-29 12:24
#2

Som sagt. Jag har folk som kan intyga att ingen av djuren var sjuka eller så pga livssituation. Och ja jag ha eller mig något av detta. Och kommer inte göra om de. Jag vill bara få tala för mig själv så folk lan sluta ljuga dör varandra om hur de egentligen var. För Ingen var där och såg det. Och om du inte läste ordentligt vilket du uppenbarligen inte gjorde så hade mössen bomarerial. De var läns som inte kollade in i burarna… Läs ordentligt. Är du snäll. Ingen av de här grejerna var långvariga. De sa jag också. Att allt eftersom läns påpekade en brist så åtgärdades detta. Sen får ni tro vad ni vill. Behövde djuren vård fick dem vård. Och katten jag tog emot med ungarna, tog jag emot för att dem skulle skicka henne med ungarna (då 3 veckor gamla) till Karlstad från Gävle pga att familjen som hade dem innan hade en liten dotter som blev så illa biten att hon fick infektioner i hela kroppen pga katten. Så nej. Katten blev inte aggressiv hon mig hon var de redan när jag tog henne. .. Så tro så inget annat. Kaninen fick hus dagen efter läns var där. Jag vet då ingenstans man kan få tag på ett hus klockan 22 på kvällen. Vad skulle du själv göra om hundarna vägrar äta maten du har? Förädla blanda ändå och veta att dem ändå bara äter ena sorten ? Vad är de ens att bråka om? Jag gjorde vad jag kunde. Ingen av djuren fick nerslag på deras utseende. Dem var varken magra, skitiga eller något. Och vadå utan galler? Sluta dröm dina egna versioner. Dem bodde i bur självklart. Råttorna alltså. Men katterna satt på buren vilket råttorna tyckte var roligt för då kunde dem jävlas med dem. Och ja jag vet att allt detta var fel av mig. Men jag hade mina skäl till alla dessa djur då. Och som sagt. jag lärde mig massor utav detta. Jag växte upp Är inte de skäl nog att låta en få en andra chans? Igelkottarna bodde i köket. Dem hade ett eget krypin i ett hörn som var stängt från alla andra djur på dagarna medan dem sov. Så öppnade jag åt dem på kvällarna och stängde dörren in dit så dem fick vara ifred.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[dynamitella]
2016-01-29 12:35
#3

Det är ju ditt ord mot andras, och allt jag hört än så länge tyder på en himla massa sammanträffande. Att just precis de dagarna som länsstyrelsen dök upp, då var allt tillfälligt fel bara. 

Tvivlar starkt på att de skulle utfärda varningar i onödan. Det är inte precis så att de är där för att jävlas med någon, utan är förstående om man förklarar och visar. (sa dem att där inte var bomaterial så kunde du ju simpelt lyft på husen och visat, exempelvis). 

Som sagt. Det låter som att du tar dig an för mycket djur. Det är vanligt att det blir för mycket att ta hand om och att skötseln brister (du skriver ju själv att det varit precis som jag uppfattat det.. minus bomaterialet..)

RoxannaS
2016-01-29 12:42
#4

Ja och ord är väl ingenting att fastna blint för?! Ingen SÅG de med egna ögon… Så orden kan du ju inte lita på Och nej jag har aldrig sagt att de var någon tillfällighet att dem kom just när dem kom.. Jag sa bara att jag åtgärdade de dem påpekade på en gång. Ja om dem hade varit intresserade av att kolla när jah försökt visa så ja. Jag försökte. Men dem struntade blankt i de. Jag sa en hel del också som dem inte heller fick med sig i sina papper som dem sedan ringde och frågade om så jah fick berätta över telefon. Dem var inte ett dugg villiga att sammarbeta med en när dem kom. Dem var riktigt otrevliga att ha och göra med. Några besök senare kom två helt andra personer. Och de var så allt vände. För dem gick de att prata med.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Knutte-love
2016-01-29 13:16
#5

#3 ska jag va ärlig så vet jag inte vad du sitter och gör just nu. det enda hon bad om att va att en människa som ser att det hon skriver är sant. och vela hjälpa Roxanna att bevisa motsatsen för er trögsynta. det va det enda hon bad om. och att låta bli att snacka falska rykten om henne som inte ens stämmer över huvudtaget. "Tro inte allt ni läser" låt människan i sig förklara och va försåelig.  Hade jag inte varit en av dem som verkligen vet sanningen hade jag trott helt klart på Roxanna. då det kommer ifrån henne och inte någon som inte vet ett skit. 

Jag "skyddar" inte Roxanna. Utan jag vet sanningen.  DEt går lika bra att komma till mig och fråga om man inte vågar gå till Roxanna. för på något sätt lär folk inse att detta som hon själv skriver är faktiskt sant. även om ni inte vill tro det.  

Snälla människor läs detta inlägg och inse att det är sant.

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Minoth
2016-01-29 13:22
#6

Sen är det så att alla kommer själv välja vem de vill sälja till eller inte. För mig spelar det ingen roll om man "bättrat sig" och lärt sig av sina misstag. Vanvård är vanvård. Jag hade aldrig släppt iväg mina djur till någon man inte känner sig säker på. 

Sen jag har läst vad roxanna skrivit och hon får det att låta som att det inte var så illa. men när man börjar titta på det så låter det faktiskt illa.. 

För den som är intresserad är alla såna här fall hos LS offentliga dokument och man kan själv välja att ta del av den rapporten om man vill.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Tsunamis
2016-01-29 13:35
#7

RoxannaS  du bör ta en titt på mus.ifokus skrivregler appropå att ägna sig åt personandrepp. Du hittar dem här.

MvH  Tsunamis

Knutte-love
2016-01-29 13:38
#8

#6 vadå vanvård? djuren mådde bra.. så varför ens påst att det va varnvård?? 

asså snälla. jag bodde hemma hos henne och om någon vet förutom hon så är det väl endå jag? 

Länstyrelsen och alla tidningar eller vad det nu va skriver det som är värst för att alla människor ska tro att det är så. men i verligheten är det inte alltid så. dem gör det värre än vad det är helt enkelt. 

varför är alla människor rädda för att få reda på sanningen? Sanniingen är bättre än massa idiotiska lögner.

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

Minoth
2016-01-29 13:41
#9

#8 om LS skriver vanvård i sin rapport återstår att se :) Jag har sett detta förut… folk som får det att låta som att det inte var illa. sen när man väl läser rapporten ser det helt annorlunda ut.. Så jag säger inte att jag vet något säkert försen jag läst rapporten själv. 

Men jag kommer att tro på det jag läser från LS mer än vad Roxannas bild av det är.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
2016-01-29 13:43
#10

Sen är väl ändå ett hem fullt av djur med avföring på golvet, långa klor och sånt ändå en form av vanvård eller? Roxanna skrev ju själv att det gick överstyr och så mådde hon dåligt vilket gjorde att hon inte riktigt tog hand om det så som hon skulle ha gjort. 

Sen bodde väl inte tex igelkottarna lagligt ens? Om dom var instängda i köket till exempel. Kök är väl sällan 20 kvm.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

ariama
2016-01-29 13:50
#11

Nu är inte jag hundra procent säker, men jag tror du varit med här på forumet förut för några år sedan, och då råkade vi i diskussion vad gäller några av dina möss. Jag ifrågasatte starkt hur du gjorde och resonerade då, och det innesluter inget av det du skriver om här ovan.

Har jag fel så tala om vad ditt förra nicknamn var, så kan jag avskriva dig från min lista över tvivelaktiga personer som djurhållare.

Fast, å andra sidan, utan att jag vill vara elak, så räcker det du skrivit här ovan för att jag inte vill sälja till dig - om jag nu hade något att sälja vilket jag inte har.

Du rättfärdigar dig, och försöker förklara varför dessa saker hänt. Tyvärr blir det i mina ögon bara en bekräftelse på att det HAR hänt, och det räcker.
 Det är inte "otur", det är dålig planering, dålig förberedelse, dålig kunskap,  Sorry, men så är det.

För mig är det viktigt, och känns oerhört BRA när jag har turen att få ansvarstagande och goa och mogna köpare, som är väl förberedda, bra pålästa, och tar väl hand om djuren. Det är vad jag väljer, om jag inte tar miste vilket givetvis kan hända tyvärr.

RoxannaS
2016-01-29 13:52
#12

#10 kan lova dig att de köket var lagligt. Inte ens läns påpekade de. Och då berättade jag för dem att dem endast bodde i köket. #7 du gör själv personangrepp så sluta yttra dig om det. Du sitter och skriver ut vart i Sverige jag finns in i mista ort i princip. Jag överväger faktiskt att anmäla dig till polisen för det.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Minoth
2016-01-29 14:07
#13

#12 vänta lite nu. sen när är offentliga handlingar olagligt? 

Vill höra det samtalet med polisen 

"hej fru polis. Jo det är så att en person skrev till en annan person ungefär i vilket område i sverige bor, jag vill anmäla detta " 

Polisen har bättre för sig ;) Skärp dig

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Velinga1984
2016-01-29 17:00
#15

Jag hoppas att admin låser tråden. Sån här pajkastning tycker jag inte ska förekomma på musifokus  /Veronica

Lamina
2016-01-29 17:01
#16

Vill be alla att tänka på tonen när dom skriver. Att kalla någon omogen är ett personangrepp och emot reglerna. Se detta som en varning.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Denna kommentar har tagits bort.
Lamina
2016-01-29 17:34
#18

Har inte hört vad som sagts. Men det du själv skriver, RoxannaS, väcker många frågor. Jag är tveksam till att ta dom öppet. Men då du själv har valt att gå ut med detta och skriva öppet om hur situationen var så… Håll i åtanke att jag inte menar något illa med mina frågor, vill bara försöka få lite klarhet i hur exakt det kunde bli som det blev. Du säger att du hade så många djur bara för tillfället då du tillfälligt tagit dig an djur som inte var dina. Hur kommer det sig att du kände dig tvungen att ta dig an alla dessa djur? Var dom alla avlivningshotade? Vad gäller situationen med kaninerna så låter det som att du fick lov att panikflytta hanen till en egen bur. Men som jag förstår det så föddes han hos dig och du borde således haft koll på att han skulle komma att behöva en egen bur med inredning. Hur kom det sig att detta inte hade föreberetts innan? Du säger att katterna var i luven på råttorna hela tiden, men att du löste situationen först när en av katterna vart allvarligt skadad. (Tack gode gud att det inte var tvärtom) Hur länge pågick detta? Vad hade du tagit för åtgärder för att hindra detta? Och hundarna, vad är deras historia? Hur kommer det sig att dom plötsligt började matvrak? Hade du bytt mat? Hade dom nyligen flyttat till dig? Vad var anledningen?Det är ju inte särskilt vanligt att en hund helt plötsligt tvärvägrar att äta den mat den är van vid. Än ovanligare att flera hundar skulle göra det samtidigt. Men om nu så var fallet, gjordes det några kontroller på hunden/hundarna för att ta reda på om det låg någon sjukdom bakom? Sist men inte minst undrar jag hur du egentligen bodde vid detta tillfälle? Du säger att du inte hade möjlighet att hålla katter och råttor isär. Samtidigt har du stort nog att hålla igelkottar och 12 katter? (+kaniner, råttor och möss. ) För övrigt undrar jag hur någon ska kunna få dom bevis du påstår finns hos LS, du säger ju själv att dom inte lyssnade på vad du sa och skrev felaktigheter i rapporten?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Knutte-love
2016-01-29 18:18
#19

#18 vad ajg vet och läst så har inte Roxanna skrivit att det finns i rapporten hur det låg till. däremot kan man ringa och fråga om hon vart godkänd och det vart hon. Resten kan inte jag svara på.

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

RoxannaS
2016-01-29 19:28
#20

Lamina: Nej inte alla. Jag gick i funderingar kring musavel. Därav de första mössen. En tjej blev allergisk. Därav tog jag emot hennes för jag hade vägarna förbi henne i alla fall. (Hon bodde väldigt avigt). Jag mådde fruktansvärt dåligt psykiskt. Led av djup depression vid de här tillfället. Jag har alltid levt för djur och kände att alla djur kunde fylla tomrummet av mina morföräldrar som gick bort 2 månader efter varandra. Jag hade bara en vän i stort sätt. Så djuren blev min familj. Ju förr jag hade desto mindre behövde jag tänka på annat. De blev mer att göra för att hålla mig sysselsatt. Djuren fick mig att må bra. Och ja jag erkänner. De spårade ur något fruktansvärt. Men jag såg de inte där och då och de går inte en dag där jag inte ångrar de. Men som sagt så hade jag inte så många vänner som kunde få upp ögonen på mig och se till att jag fick hjälp. Och nej jag skyller inte detta på någon annan än mig själv. När jag fick kaninbebisen, så var jag inte medveten om att hon får dräktig. Och jag visste inte om att buren jag hade var för låg. Jag tyckte den såg laglig ut jämfört med mina andra burar. Så de var en miss av mig. De var en bur jag hade i förrådet som jag plockade fram så jag tänkte inte mer på de. Tog de jag hade och trodde den var laglig. Buren han bodde i hade ett hyllplan. Och när jag väl flyttade honom så hade jag köpt så mycket andra saker så jag glömde helt enkelt bort hus till honom. Så när han väl flyttade så hann jag inte fixa ett hus innan läns kom. Men de var planen att han skulle få ett hus och sen få ett eget hem. Tänkte inte spara honom egentligen heller. Jag hade inte råttorna så lång tid. Kommer inte ihåg exakt. Har förträngt mycket av detta. Men jag försökte ställa undan buren på en hylla som jag trodde katterna inte skulle komma upp till. Och de hände inget med katterna innan. Jag såg att dem var där och föste bort dem. Jag försökte hålla dem borta därifrån. Och jag stängde dörren till köket när jag inte var hemma. Jag höll på att städa musburar i köket när katten blev biten av råttorna. Och fick panik. Visste inte hur jag skulle lösa situationen för att hålla katterna borta från dem. Så jag omplacerade dem vidare istället. Ena hunden (hon som bor kvar hos mig) har haft perioder fortfarande där maten rätt som de är inte duger. De kan Knutte också intyga. Så jag har fått byta mat ofta. Tror hon tröttnar på den och slutar äta. Varför den andra slutade äta den vet jag faktiskt inte. Men slutade gjorde hon i alla fall. Så jag kände att de var lättast att byta för att lösa problemet. Nej de var inga kontroller på hundarna varför dem slutade. Men dem åt bra efter jag bytt så jah såg inte något problem med att dem slutade. Bodde på 2 rum och kök. Varav både kök och vardagsrum var 20 - 25 kvadrat stora. Sovrummet var litet och likadan hall och badrum. Vet inte om de var 65 kvadrat kanske? Och de med läns vet jag inte hur de funkar så de kan jah inte svara på


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
2016-01-29 20:07
#21

Vet att alla misstror mig osv. Men jag skulle verkligen uppskatta att få en chans att visa att jag ändrat mig. Vill så gärna vara en del av gänget och kunna känna mig välkommen osv. Står för det som hänt. Och ångrar verkligen allt. Och svär på att de aldrig kommer hända igen. Så om någon vågar ge mig en chans så lovar jag att jag har ändrat mig.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lamina
2016-01-29 20:57
#22

Personligen tycker jag situationen som du beskriver den låter bedrövlig. Det ska inte behöva gå så långt. Men det verkar du ju inse själv också. Och om det är som du säger, att du har kommit ur detta och bättrat dig så borde du få en andra chans. Särskilt som du ju faktiskt är uppriktig med att det har varit så och inte försöker mörka. Det är iaf vad jag anser. Men ja, sånthär gör folk misstänksamma. Och det kan du nog tyvärr inte komma ifrån, oavsett hur ärlig du är och hur situationen ser ut nu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

RoxannaS
2016-01-29 21:09
#23

#22 Tack Lamina. De värmde verkligen. Jag hade verkligen hoppats på att folk skulle kunna tänka så. Att jag inte längre mörkar ner det utan vågar stå upp. Få en chans att förklara. Och förhoppningsvis en chans att få visa att jag verkligen. Skulle verkligen uppskatta om någon vågade chansa på det. Skulle även kunna tänka mig att lämna tillbaka djuren i fråga om de inte känns okej trots allt för den som vågar. Skulle bara bli överlycklig att få en chans. Tingade en hamster. Men enligt uppfödaren ska denne ha brytit benet så hon skulle behålla den och se om den kommer klara sig. Och sen dök allt detta upp. Så jag har en färdig bur, inredd och klar. Hade till och med satt extra galler på den för att hålla katterna borta från djuren. Har till och med en ny petbox med mig i hopp om att då hämta hamstern på vägen hem. Såg så mycket fram emot en liten kompis igen efter alla dessa år. Så jag satt och grät i säkert 2 timmar när jag fick höra detta. Funderade över antingen 2 mushonor eller en kinesisk hamster. Men funderar även på ryska vintervita dvärghamstrar. Så jag är så fruktansvärt ledsen över allt de här just nu. Och känner mig verkligen värdelös efter allt snack som uppstod. Gick under jorden i flera år för att jag inte vågade mig in i djurvärlden igen i vetskap om att de här skulle återkomma igen. Men jag är verkligen villig att göra allt för att få chansen till nya små vänner att pyssla om. Har som sagt i dagsläget bara en hund som är min. Och jag bor hemma hos familjen igen. Och vi har 2 katter kvar från resan som varit. Men dem är inte bara mina och kommer antagligen stanna hos familjen när jag väl flyttar ut igen. Så jag har verkligen tiden som krävs för i alla fall en bur.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ariama
2016-01-30 08:22
#24

#21. "Men jag skulle verkligen uppskatta att få en chans att visa att jag ändrat mig. Vill så gärna vara en del av gänget och kunna känna mig välkommen osv. Står för det som hänt. Och ångrar verkligen allt. "

Jag tycker alla har rätt till en andra chans, när de inser sina misstag och önskar bättra sig.  Så för min del önskar jag dig "välkommen in i värmen" 😘😃. 

Sedan kanske du får inse att det ibland kan ta lite tid att förtjäna tillit till att du klarar att hålla dina ord. Livet funkar så, men stå på dig och låt tiden visa att du verkligen kan vara en bra och ansvarsfull djurhållare! Kramisar till dig!!  Strongt skrivet och handlat av dig!! 🙂

zickan
2016-01-30 09:41
#25

Själv har jag inte ena svarat på ditt mail. Fann rätt lustigt att du sökte möss hos mig. En av personerna du tjaffsade med förr. Men jag minns dig mer som person under dels nicket missdiss. Avstängd från råtthjälpen pga allt som var. Iller har du väl aldrig haft. Mesta utom kullen kattungar och råttorna från katoz som skulle mellanlanda hos dig, men som du bad om att få behålla. Finns på din gamla hemsida http://mysticblackmagic.weebly.com/mina-djur.html

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tsunamis
2016-01-30 09:41
#26

#12 Exakt var har jag gjort ett personangrepp? tycker det är intressant att hot får förekomma och ligga kvar på mus.ifokus på det här sättet.

Jag har inte haft minsta intresse att delta i tråden för att händelser och sammanträffanden' får tala för sig själva. Nu har du självt valt att diskutera detta öppet så därför svarar jag här. 

För mig är det ingen rättighet att äga djur speciellt när ohälsa har funnits med i bilden och påverkat djurens skötsel. Det spelar ingen roll hur dåligt man mår djuren kan inte säga ifrån och ska skötas annars ska man inte ha djur.  Det finns absolut inga ömmande anledningar att äga en stor mängd djur och samtidigt må så dåligt och inte ta hand om dem ordentligt. Sälja några, köpa nya och fortsätta så.

Det enda du verkar har försökt göra är att dölja att någonting har hänt istället för att ha varit ärlig från första början. Tror du inte att uppfödare hade reagerat lite annorlunda då? Du har svurit åt mig, kallat mig sjuk (?) och din vän som sökte upp mig här påstår att jag varit ute efter hämd (?) och du har blockat mig innan jag fick en möjlighet att fråga dig hur det låg till. Men det väljer du att avstå att ta upp. Vill du förklara någon situation över huvud taget tycker jag du också ska vara ärlig och säga allt. Inte hälften.

Jag är också för en andra chans och jag har fått tillbaka mitt förtroende för köpare som en gång förlorat det förtroendet, de har valt att vara taktfulla och beskrivit sin situation istället för att aggressivt hoppa på mig som orolig ägare till mina saludjur som vill mina djurs bästa.

MvH  Tsunamis

ariama
2016-01-30 09:52
#27

Jo Roxanna. 🙂 Håll kvar vid din "förändring" och fortsätt vara ödmjuk. Du har gjort fel, och du har betett dig illa. Vill du få en ändring i framtiden, så VISA att du ändrat dig. Det kan bara tid och tålamod visa.

Just nu har du kört förtroendet-för-dig i botten hos många, sånt tar tid, och framförallt BEVIS att förändra.  Handling. Inte ord. Handling, under tid.  Och du måste också kunna lyssna till det som du gjort fel… även om det känns tufft.

Jag vill dig bara väl, och önskar att du ska fixa det här!! Men du har ett svårt och tufft "uppdrag" framför dig. I dagsläget ligger du inte så bra till. Men det GÅR att förändra.

Annons:
Grodan
2016-01-30 14:57
#28

Tack Lamina för uppstädning och närvaro. ❤️

Jag tycker det är mycket vågat och beundransvärt av TS att våga skriva detta på ett offentligt forum.

Psykisk ohälsa och djursamlartendenser är svåra saker. Om man kan inse detta innan det blir riktigt illa för djuren så är det verkligen beundransvärt. Då är man sin egen läkare och bromsare. Som vid alla sjukdomar behöver man hjälp och stöd.

Jag jämför med alkoholism och drog-addiction. Hur reagerar omvärlden? Hur stark måste man själv vara? Hur lätt är det att vara ren när man bestämt sig? När blir det svårt och är lättast att "falla tillbaka"? Hur blir man "frisk"? Vad måste man jobba med hos sig själv för att bli stark?

Jag anser att ALLA människor är värda en, två och flera chanser. Vi lever länge, vi kan inte vara förevigt bannlysta för misstag vi gjort. Misstag lär vi oss från. Medmänniskor behöver vara ödmjuk inför andras misstag.

Att gå ut såhär och öppet deklarera fred tycker jag är mycket bra.Det är bra att få saker o ting utredda och framdragna i ljuset.

Det är en utvecklingstråd. Det händer saker. Finns ingen anledning för mig att eg skriva, ni har skött er rätt bra med något undantag, men jag skriver för att tala om att jag är här o ser er. 🤪


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

RoxannaS
2016-01-30 15:26
#29

#24 Tack snälla <3 

#25 Jag blev inte avstängd. Jag klev ur själv i samband med att jag flyttade upp till Gävle och höll mig till hamstrarna när jag flyttade. (Flyttade upp 2010). Sidan du länkade till får jag bara upp en felkod på när jag klickade på länken så den kan jag inte säga något om. Hade för mig att alla sidor och allting försvann men kanske inte allt gjorde det ändå. Och ja, jag vet att vi tjafsade förr. Men har som sagt hoppats på att jag kunde få en ny chans. 

 #26 Hur lätt tror du de här är för mig? Jag har bävat för de här ända sen de hände att de här skulle dyka upp igen och när du då sitter och skickar runt meddelanden om vart i Sverige jag finns, vad du påstår att jag har gjort de är väl självklart att jag blir förbannad. Jag försökte (via Facebook) få en chans att förklara men upplevde din attityd otrevlig och kände inte alls att du ens ville lyssna på vad jag hade att säga. Då valde jag att blockera dig och backa undan. Jag försöker hålla mig stark och få förklara mig. Be om ursäkt och tala om att jag vet att jag gjort fel men att då hela tiden få upptryckt i ansiktet att man vanvårdat djur när man känner motsatsen själv. De klarar jag inte. De blev för mycket. Jag åkte till veterinär när något var fel, behövde djuren medicin eller röntgen eller något så fick dem de. Och att jag tog emot djur som var avlivningshotade för att ge dem en ny chans till ett nytt hem. De tycker inte jag är vanvård. Men jo. De blev för mycket djur. Och de vet jag. Men burar, lådor osv var rena , städade varje dag olika burar, och dammsög och torka golv varje dag. Men när läns kom och jag precis hade bytt mat på hundarna och precis klivit upp ur sängen, de är väl inget konstigt att hundarna har blivit dåliga i magen och inte kunnat hålla sig under natten? Jag gick ut med hundarna och bad läns vänta inne medan så hundarna fick gå ut, och sen när läns gått så började jag direkt att städa upp efter hundarna. De var ett tillfälle de såg ut så. Hundarna blev värre i magen så de var inte bahs på golvet jämt som folk verkar tro. 

 #27 Tack <3. Men jag vet inte hur jag ska kunna visa att jag har bättrat mig när jag inte får en chans av någon. Vet inte hur jag ska gå till väga. 

 #28 Tack <3 Och ja jag tycker mig ha skrivit flertalet gånger i tråden nu att jag vet att jag gjort fel och att jag har ändrat mig. Och ja, självklart så tar jag reda på info inför nästa gång. De kan även Flingans uppfödare intyga. När jag frågade om kinesiska hamstrar. Jag frågade allt jag behövde veta och läste på nätet och bad om hennes syn på det hela för att själv kunna bygga en bild av hur man tar hand om kineser. Och vad dem har för behov osv. Och ha de blev väldigt mycket text. Men jag ville få en chans att förklara, ge er en chans att fråga och kunna reda ut de här


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2016-01-30 15:27
#30

Och hälften av de jag skrev försvann :/ får försöka igen när jag sitter vid datorn istället. :/

Fick fram allt när jag tog upp datorn och skulle redigera de jag skrev. 


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tsunamis
2016-01-30 15:55
#31

* edit Exakt hur har jag inte lyssnat på dig? Du fick snarare panik och blockade första person som frågade dig om gamla grejer du skämdes för. Sen råkade det vara jag, som i allra högsta grad är en aktiv skrivare och uppfödare. Mitt PM: Rapport från länstyrelsen har jag redan tänkt att läsa, ja. Och det handlar inte om att gotta sig i olycka snarare att rätt information kommer fram, åt båda hållen. För just nu sitter väldigt många oroliga uppfödare på smådjur och skickar meddelande fram och tillbaka. Som sagt, folk glömmer inte. Det är bara så" Det var där du började anklaga mig för att hänga ut dig och märk väl att det var långt innan dina gamla användarnamn dök upp i diskussion. Notera att även jag säger det är viktigt att rätt information kommer ut. Sen håller jag inte med dig hur du anser länstyrelsen gör sitt jobb men det är en annan sak.

MvH  Tsunamis

RoxannaS
2016-01-30 17:43
#32

Helt ärligt så bryr jag mig inte om hur du ser på länsstyrelsen för du träffade inte dem jag träffade. Så sluta yttra dig om saker du inte vet. Och sen kan du sluta sitta och skicka runt dina meddelanden om vad jag hade för djur osv för de stämmer inte ens. Jag fick de meddelandet jag också. Så sluta sprida falska rykten. Misstänker att du och jag aldrig kommer komma sams. Men de betyder inte att ingen annan kommer göra de. Så nu har jag tagit upp de här öppen. Så du kan släppa dina falska rykten du sprider. Vill någon veta något så får dem vända sig till mig som vet sanningen om vad som hände. Och hur de hände osv.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lancia
2016-01-30 18:03
#33

Jag har rapporten från länsstyrelsen, måste bara leta fram den här hemma. Det är inga smågrejer i den utan snarare allvarliga brister.

thea_thea
2016-01-30 18:20
#34

#33 PMa mig!

Annons:
zickan
2016-01-30 18:20
#35

#29.. ja inte konstigt att den slutar fungera när du stänger ner den. Har fungerat toppen fram tills du märkte att den ännu fanns kvar.  Men då många är vana med just det beteendet att plocka undan fort som tusan. Så har hela din sida printscrenats tidigare i dag. Innan den helt plötsligt stängdes ner.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

lollynonna
2016-01-30 18:22
#36

#33 Skulle du kunna PM:a mig också?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

zickan
2016-01-30 18:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Hemsidan har fungerat bra i alla dessa år fram tills i dag när jag lade ut länken här och uppmärksammade att den fanns. Då försvann den fort sedan. Bilden är från hur den såg ut tidigare i dag.  Men 10 katter hade du iaf då enlig den sidan. Varav 1 ungkatt under 1 år du skrev ut att du hade köpt. Resten var äldre obesläktade utöver två som var bröder. Så det var alltså alla dessa 10 vuxna + en kull kattungar?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lancia
2016-01-30 18:55
#38

Givetvis delar jag med mig av rapporten så fort jag hittat den. Det är en offentlig handling och det finns inget lagbrott i det. :)

Tills vidare kan ni hålla till godo med att ta er igenom dessa trådar:

http://rattor.ifokus.se/discussions/5036a6d488f4720f9d002c30-omplaceras-tva-hanar-fran-katoz-s-kull

http://exotiskadjur.ifokus.se/discussions/4d7141d4b9cb46222d0572ed-pygmemoss-vill-hitta-hem
(Kommentar #10 länkar vidare till ett gäng fler läsvärda trådar!)

RoxannaS hette tidigare E**** H********. I samband med att shit hit the fan började hon kalla sig för Roxanna H******** istället. Och nu är alltså efternamnet också utbytt till S******* och hon har aktivt börjat söka djur igen, av ofta samma personer som nekat henne tidigare när de känt igen hennes namn, Ingen skam i kroppen.

Tidigare användarnamn är MissDiss, RoxannaH

Och ja, hemsidan funkade fram tills nyss när du såg att Zickan länkat den. Jag var inne på den i förrgår och friskade upp minnet. :) Tur att allt finns skärmdumpat.

Velinga1984
2016-01-30 19:10
#39

Var inne på hemsidan idag efter Zickans inlägg, så den är borttagen under dagen. /Smyger ut från tråden igen då jag saknar ord ..

Tsunamis
2016-01-30 19:25
#40

Ja jag har inte mycket ord kvar jag heller. Det går inte att prata med människan så jag tänker inte ens försöka längre.

MvH  Tsunamis

RoxannaS
2016-01-30 19:51
#41

Jag har inte rört sidan. Jag ville själv gå in å kolla. Den lär ju vara hur gammal som helst. Jag kom inte in på den. Försökte även logga in där. Men de funkade inte heller. Stod att mejlen inte fanns giltig där.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
lollynonna
2016-01-30 20:03
#42

#41 Nah det där låter lite konstigt faktiskt. Den var kvar och fungerade tidigare idag men så fort någon nämnde den i tråden var den borttagen. Och det är ju antagligen bara du som har tillgång till sidan, vem annars skulle ha tagit bort den?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Knutte-love
2016-01-30 20:34
#43

#42 En oaktiv hemsida ett ex antal år brukar rensas av den man har sidan hos. för att dem ska kunna spara plats åt nya som dessutom är aktiva. Jag tycker inte det lät konstigt alls.  

Hörrni tro inte illa om folk bara för att ni vill det.

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

 

 

 

thea_thea
2016-01-30 20:35
#44

#43 Fast samma dag som den lagts upp i denna tråd?

RoxannaS
2016-01-30 20:50
#45

Jag har inte rört sidan, jag visste inte ens att den fanns kvar? Varför blir jag då utpekad för att ha tagit bort den helt plötsligt? 

Jag kunde inte ens logga in på den, för de fanns inget konto som stämde överens med mina uppgifter där?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Grodan
2016-01-30 21:34
#46

Ok. Nu vet jag inte om jag gillar det här längre. Ni kanske kan ha den här tråden på annan sajt?

Låser.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: