Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Mat och utfodring

Bakat nyttiga kakor

2016-01-31 11:28 #0 av: Alwyn

Jag tyckte att Sebramössen varit lite svårflirtade med mat, det är inte mycket som de älskar... så jag testade att baka nyttiga kakor åt dem och jösses vad det gick hem! De älskade både degen och de slutliga hårda kakorna Partajar

(Här finns receptet om någon vill prova:)

https://knivstaetologen.wordpress.com/

Anmäl
2016-01-31 11:52 #1 av: Grodan

Kul att de uppskattar dem.

Det är så himla tråkigt när man gör något och så vill de inte ha. Jag har förstått att bakbulver-bakat inte är poppis, däremot jäst-bakat bröd går utmärkt. Dock gillar jag mest att ge mina rått o naturligt.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2016-01-31 13:15 #2 av: Alwyn

#1 ja absolut, naturligt ska det va, det är därför jag enbart torkar dem långsamt i ugnen på 75 grader istället för att baka dem i extrem värme Skrattar

Jag testar säkert olika recept med tiden och ser om jag kommer på fler godsaker som de gillar.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.