Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 788 ggr
SwilMer
2016-02-03 20:35

Musabstinens

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej, de var inte igår man var aktiv här..
Efter 5år helt utan möss börjar musabstiensen komma fram, och inte så lite heller!
De började efter ha råkat snubbla över tanken på möss för två veckor sedan, efter de tog jag upp saken med sambon om man kanske inte skulle skaffa ett gäng honor senare när vi flyttat till större (bor i en etta nu), vilket vi självklart skulle. Dagen efter kommer man till jobbet och upptäcker att vi har tagit hem mushonor från en finsk uppfödare, vi som egentligen inte normalt sätt har de i butiken,  och gissa om man stått och dregla med handen full med små honor i blandade färger och hårlag. Och idag, bara dagar efter så dyker en uppfödare upp från tiden då jag fortfarande höll på med möss upp på jobbet… De känns som nått försöker säga åt mig att de är dags för möss igen.. typiskt att man såklart slängde alla burar och tillbehör förra månaden ;)

Vilka gamla rävar är fortfarande aktiva ännu som var aktiva i Svemus runt 2008-2010?

Bjuder på ett gäng gamla bilder på mina egna uppfödningar så jag kan väcka lite mer musabstinens hos folk ;)

Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

Annons:
SwilMer
2016-02-03 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Liten guldklimp från egen uppfödning som växte upp till en riktig myskille <3

Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

SwilMer
2016-02-03 20:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Långhåriga aby bebisar😍

Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

SwilMer
2016-02-03 20:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Trio i blåa nyanser ;)

Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

ariama
2016-02-04 07:04
#4

Hej SwilMer! Så det var du du var😃! Det var kul att träffas i alla fall.
 Jag fattade inte att ni hade möss där, även fast du sa det. Både för att det aldrig finns möss där, och för att jag inte är särskilt intresserad av djuraffärsmöss även om det alltid är kul (fast ibland inte 😕) att titta på såna. Men främst för att jag inte hade sovit på natten och var lite seg i huvudet.

Tack för hjälpen också! 😃

Zamwyn
2016-02-04 17:47
#5

Bara att ge efter för musabstinensen så fort du får möjlighet. 😉

Jättefina möss och bilder!

Grodan
2016-02-05 21:37
#6

Vad kul!

Nu blir jag nyfiken på vilken zoobutik du jobbar på, vilken uppfödare mössen kommer ifrån o vad det var/är för möss…

Vilka gamla rävar är fortfarande aktiva ännu som var aktiva i Svemus runt 2008-2010?

Ja, du. SVEMUS är idag lite utarmat… folk är mest aktiva på internet…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ariama
2016-02-06 08:01
#7

Butik får hon svara på själv. Mössen, ja jag var förstås så nyfiken på samma frågor som du Grodan, att jag var tvungen att titta in dagen efter.

Såg inte mössen så noga och bad inte heller att få se. En satt och putsade sig, alternativt kurade ihop sig och sov, ovanpå taket på ett hus, i en hörna där glaset reflekterade ljuset och nån etikett skymde sikten.

En liten viltfärgad mus (agouti) som såg ut precis som mina vildmöss hemma. Jättesöt, men "ointressant" för mig. Inne i ett bo stack en svartvit mus ut nosen emellanåt för att dra in mer bomaterial.

Det var allt jag behövde veta. Såg inte SwilMer denna gång.

Grodan
2016-02-06 15:37
#8

#7 ok. läste väl mest "blandade hårlag"… haha


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

SwilMer
2016-02-07 12:38
#9

#6 jobbar i Stockholm, exakta butiken kan jag svara i pm om de är intressant. Mössen är väl mer åt svensktypade hållet i färgerna splach, tricolor, chocolate, svart, augoti med broken. I kort och långhårigt. Synd att Svemus inte är lika aktiv längre. Värkar vara svalare i allmänhet bland mysvärlden och svårt att få tag på möss? Nästan så man blir sugen på att börja avla igen för att hålla beståndet uppe på trevliga möss ;) #7 synd att man va ledig annars hade ja gärna visat dem ;)

Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

Upp till toppen
Annons: