Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 562 ggr
Thowas
2/6/16, 11:13 AM

sjuk mus

Jag fick hem några honor av en vän, varav en är dräktig och tyvärr verkar sjuk. Jag har hört henne nysa,pipa,kvittra ibland, men inte hela tiden. Hon äter och dricker och verkar frisk i övrigt. Inga andra som är sjuka.

Vad gör jag?

Annons:
Aleya
2/6/16, 11:29 AM
#1

Ring veterinären tycker jag. Om dom tycker att det är akut eller om dom kan ge dig råd på behandling.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Thowas
2/6/16, 11:39 AM
#2

har pratat med vetrinär som vill att man kommer in med musen, men besöket skulle kosta 750kr…. det tycker jag är lite väl mycket pengar…

Jag har faktiskt kostat på en mus dessa pengar förut, och en massa vetrinärbesök och mediciner, men i nuläget finns inte dessa pengar…

Finns det inte nån som har just baytril hemma över som jag får köpa av? Som kanske medicinerat sin mus för Rossel och likn?   eller som kan få tag i via sin vetrinär?

ajanki
2/6/16, 11:43 AM
#3

Ge henne massa nyttig mat som lax, ärtor, babyspenat, broccoli, köttfärs, vitaminpasta m.m

Ibland kan mycket nyttig mat vara det enda som behövs mot Rossel och nysningar.

Håller tummarna att det vänder för din hona!

ariama
2/6/16, 12:36 PM
#4

Här står en del:

http://mus.ifokus.se/discussions/56a5a9c48e0e7402f8000b63-rossel-beskrivning-och-behandling?discussions-5

och så kan du söka på "rossel" på forumet om du vill, för det finns hur mycket som helst.

Upp till toppen
Annons: