Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1337 ggr
denaesboz
2/22/16, 9:54 AM

Burbygge

Nu i veckan ska jag ta och köpa en bokhylla som jag tänkte göra om facken till burar då jag ska ta och flytta hem mot sommaren och kommer därför inte ha plats för en massa burar men plats för en bokhylla finns. Efter en massa räknande har jag kommit fram till att ca 130 Möss kommer att få plats enligt jbv dock kommer inte så många att bo där. Men jag har stött på ett problem , hur ska jag göra för att få bokhyllan vattentätt?

Annons:
denaesboz
2/23/16, 8:41 AM
#1

Skulle det funka med att ha vaxduk så att det skyddar bokhyllan mot fukt?

KickiG
2/23/16, 9:05 AM
#2

Jag tror personligen att vaxduk är för mjukt, i synnehet om det bor gnagglada möss i buren. Lägga in en plastlåda eller liknande i botten? Behöver ju också en kant framtill för att inte strö ska trilla ut. Plexi eller glas kan man ju fixa till i rätt mått och silicona med akvariesilicon för att få tätt, men det är ju lite dyrare det.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

denaesboz
2/23/16, 12:40 PM
#3

#2 Akvariesilicon har jag här hemma, om man kanske klipper till vaxdukarna i rätt mått och sedan tätar kanterna med siliconet?Eller det kanske inte funkar fortfarande?  En kant som hindrar strö från att komma ut har jag redan planerat in 😃

KickiG
2/25/16, 8:44 AM
#4

Jag tänker mest som så att vaxduk är ett så mjukt material att mössen lätt kommer åt att gnaga hål i det. Tänkte inte så mycket på hur man får det tätt i kanterna, utan som sagt på materialet i allmänhet. Men sedan är det ju så stor skillnad på möss, jag har några som vaxduk skulle funka hur bra som helst med och så i synnerhet en som skulle äta sig igenom det på nolltid.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

denaesboz
2/27/16, 8:12 AM
#5

Sant! Jag har dock inte märkt att dem gnager så mycket men får testa mig fram om det skulle fungera ^.^ Tack så mycket! :D

Alwyn
2/27/16, 4:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har testat lite allt möjligt och nu hittat något jag tror kommer bli toppen! På Bauhaus har de plastmattor på 2 meters rulle. Jag köpte 60cm för ca 90:- och det räcker till två burar här. De är så mycket bättre än vaxduk, stabilare liksom. En bit dubbelhäftande tejp så ligger de still man måste bara se till att kapa dem exakt efter buren/möbelns storlek. Står emot kiss bra tycker jag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: