Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 617 ggr
Övradal
2016-02-24 20:45

Gurkmeja mot cancer och alzheimer

Har på flera sidor läst om gurkmejans effekt på cancer och alzheimer. Forskningen är gjord på möss och har visat sig kunnat förebygga cancer och alzheimer. Kanske något att kunna prova på möss som drabbas av tumörer lr cancer?
Länk till en artikel

Liten uppfödning av möss under namnet Övradal

Annons:
Jaguar_
2016-02-24 21:08
#1

Det är bevisat i tester ja, men det är just mängden som kan vara lite klurig har jag hört. Äter du för länge kan de ge biverkningar så som cancer. Om du äter för mycket kan de ge cancer. Trixigt men bra att de sett att de hjälper en aning :) Har med läst om detta.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Malinolsn
2016-02-25 00:06
#2

Oj, har aldrig hört att för mycket av det kan ge biverkningar och cancer 😮 Kanske bäst att börja ta det lite lugnt då 🤐

Övradal
2016-02-25 09:44
#3

Har inte jag heller hört (att de kan ge cancer) och de har inte stått något om det i forskningsrapporterna jag läst heller =/

Liten uppfödning av möss under namnet Övradal

Jaguar_
2016-02-25 09:51
#4

Jag läste på en del om det hela och sen skulle jag till läkaren kort där efter. Frågade honom om metoden och vad han tyckte. Jag hade då en inflammation som  gurkmeja kan vara bra mot. Då sa han det att det är klart det är bra men för mycket kan leda till det man tar det för och för länge kan också leda till annat än den effekten man önskar. Så ja, jag tar det nog lugnt med den konsumtionen :P

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Upp till toppen
Annons: