Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 533 ggr
Elvy2015
3/10/16, 8:04 AM

Presentation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej alla musälskare!

Är väl på sin plats med en presentation.

Heter Angelica Grenell och är 36 år.
För tillfället är jag mammaledig och har en tös på 3 månader.
Har hållit på med möss nu i cirka 4 år. Hade även en liten uppfödning innan, men livets lite större händelser gjorde att jag fick lägga musuppfödningen på hyllan. Jag håller även på med marsvinsuppfödning i mycket liten skala. Är extremt kräsen när det gäller val av avelsdjur och avlar bara när det känns 110% rätt.

Nu känner jag mig redo igen för att komma igång med min musavel. Mitt mål i aveln är engelsktypade korthåriga Tricolors, Colorpoints eller Burmese och Broken med satin. Men mest fokus på hälsa och temperament. Dock vill jag i största möjliga mån undvika en gensoppa.

Jag är medlem i Ssv (sydsveriges smådjurs vänner) och tänker ställa mina djur där. Tycker det är roligt med föreningsliv, men då jag ännu inte har körkort så håller jag mig till dom utställningar som ligger närmast.

I skrivandets stund så bor en gammelmus hos mig från min egna uppfödning. Han fyller 2 år nu 1:a Maj, och igår flyttade också 2 beige pojkar hem till mig (bilder kommer jag lovar).  Egentligen skulle jag har tagit hem en blue broken pojke, men konstigt nog fastnade jag mer för dessa pojkar, trots att dom inte är alls vad jag hade tänkt mig i avel, förutom då heeelmysigt temperament. Ja ja vi får se.

Vill även tillägga att jag har vart medlem här tidigare och var ganska så aktiv. Var hjälpreda ett tag också, men tyvärr så hände en hel del tråkigheter som gjorde att jag försvann från musvärlden. Jag vill be om ursäkt speciellt till Ajanki och Grodan för att jag bara försvann. Vill ni ha en närmare förklaring så kan jag skriva till er i pm.

Skickar med lite bilder på 2 tjejer jag hade här hemma som verkligen blev favoriter, tyvärr så lever dom inte idag.

Annons:
ariama
3/10/16, 8:18 AM
#1

Hej och välkommen (tillbaka)! Kul att du är tillbaka, och spännande med dina nya avelsplaner. 😃

Elvy2015
3/10/16, 8:21 AM
#2

Tack ariama ❤️

Grodan
3/12/16, 11:58 PM
#3

Hej och välkommen tillbaka! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Elvy2015
3/13/16, 9:50 AM
#4

Tack Grodan ❤️

Zamwyn
3/13/16, 3:08 PM
#5

Välkommen tillbaka!

Elvy2015
3/13/16, 4:02 PM
#6

Tack Zamwyn ❤️

Annons:
LisaR
3/13/16, 6:34 PM
#7

Välkommen! :D

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Elvy2015
3/13/16, 7:08 PM
#8

Tack LisaR ❤️

Upp till toppen
Annons: