Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 671 ggr
Elvy2015
3/15/16, 12:32 PM

K: Cinnamon broken

Önskar att köpa Cinnamon rödtonad broken (gärna satin)

Kommer att användas i min RY-avel för att få fram lite mer röd nyans på mina RY.
Om någon har kull på gång eller planerar så skriv gärna så sätter jag mig gärna i kö.

Ha en bra dag ❤️

Annons:
Grodan
3/15/16, 7:41 PM
#1

Vattnadals har väl ibland…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Elvy2015
3/16/16, 9:17 AM
#2

Tack Grodan, då ska jag hålla utkik ❤️

Vattnadal
3/18/16, 12:02 PM
#3

Har tyvärr väldigt sällan cinnamon…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Elvy2015
3/21/16, 7:09 AM
#4

Ok Vattnadal, tack för att du informerade 🙂

Grodan
3/22/16, 7:29 PM
#5

Asch då. Du hade förr. Har du slarvat bort chokladgenen vattnadal?

Kolla med amaira och tsunamis…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
3/23/16, 9:11 AM
#6

Tsunamis har "nyfödda" fina cinnamons!! Ser ut att bli bra rödfärg. Visserligen inte broken, men ibland får man ta ett steg i taget, och samla ihop delarna, även om det blir "tusen delar" som sen ska sammanföras.

Just "rödfärgen" är svårast att få tag i.

Jag säljer inte avelsmöss, vilket TS redan vet.  Det vore ju urbota dumt, när jag själv lägger ner dem pga för många tumörer, och själv startar på nytt.

Annons:
Elvy2015
3/23/16, 9:32 AM
#7

Det går även bra med rödtonade augotis. Målet är att få fram en gulröd nyans på RY. Så som sagt rödtonade augotis och cinnamon är välkommet, ett stort plus om dom råkar vara broken och satin också.

Givetvis så är ju temp och hälsa det viktigaste, men det tror jag ni redan har förstått att jag är ute efter.

Trevliga möss för mig är när dom inte blir livrädda så fort man närmar sig buren, att dom är nyfikna på sin omgivning, kontaktsökande, inte blir stela som en pinne i handen, utan dom fortsätter vara lugna , harmoniska och nyfikna.

Zamwyn
3/23/16, 10:12 AM
#8

Jag tänker på Svartlings, vet inte hur det är med satin men både vitfläckigt och choklad, kanske cinnamon med, torde väl finnas där? Kolla SVEMUS uppfödarlista för kontaktuppgifter.

Elvy2015
3/23/16, 11:55 AM
#9

Ska kolla upp med tsunamis. Precis som du säger ariama så får man ta en bit i taget. Ska även kolla upp med svartlings. Tack alla för tips ❤️

Upp till toppen
Annons: