Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 718 ggr
ariama
4/3/16, 10:23 AM

De långa trådarna...

Jag hoppar oftast över de lååånga trådarna, för min dator tar sån tid att skrolla ner. De är jobbiga och otympliga, i mina ögon.

Men ibland kikar jag in i någon enstaka, och då ser jag, att det är DÄR folk skriver. Om det mesta. Som snacktråden om påskfototävllingen, den hoppade jag över.

När jag sedan fotade för tävlingen, satte jag in övriga foton i en egen tråd. Senare kikade jag i långtråden och såg att det var DÄR folk satte i fotona som blev över. Så skulle jag naturligtvis gjort.

Det här gör att jag drar mig för att skriva här. För jag känner att jag inte ska starta en massa nya trådar (som den enda som gör det, som den som kräver extra uppmärksamhet eller nåt). Och de stora långtrådarna är jag ju inte i…

Vad ska man skriva om, för att det är okej att starta en ny tråd? Behöver snabbt hjälp, dvs problem? En egen fototråd (som man själv gör lååång) har jag förstått är okej. Specialämnen som rör möss anser jag själv är okej, dvs avelsfrågor och annat.

Men sen? Är tanken att det blir för många trådar? För uppsplittrat? För rörigt? Jag vet inte. Själv tycker jag att det är roligare med "ett levande forum" med många trådar att välja bland.

Annons:
Grodan
4/3/16, 12:05 PM
#1

Något att fundera över.

Vad är långa trådar för dig? Över 10 inlägg? Över 100.

Jag kan tycka att det ibland startas för många nya trådar, men då med köpes-annonser eller ämnen som är lätt att söka på  och finna många intressanta trådar om. Men det är eg inget stort problem nu när aktiviteten här är så låg.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alana82
4/3/16, 12:35 PM
#2

Jag älskar nya trådar, inte för att det är svårt att scrolla när det finns en knapp som heter olästa och min dator orkar oftast med, utan för att det oftast betyder att det hänt något nytt, undantaget köpes/säljes med tanke på att det finns en uppfödartråd och en säljestråd för varje månad

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

ariama
4/5/16, 8:55 AM
#3

#1. Hur långa trådar? Det beror faktiskt på ämnen!

Jag öppnar inte alla trådar, bara de som intresserar mig. Trådar som behandlar mushållning, musgenetik, musbeteende, och sånt. Jag är inte så intresserad av "småprat" om ditt och datt.

Rent allmänt skulle jag nog aldrig vilja ha en tråd som är längre än 100 inlägg! De på 200 och + är rena döden och inte ett dugg kul ens om de är intressanta.

Sedan tycker jag  (de gånger jag ändå kikar i en lång tråd ) att där finns inlägg som jag skulle velat se som egna trådar!! Som påskfotona som blev över, varför ska de gömmas djupt inne i en mastodont-tråd? Eller annat som med ett eget inlägg också får en egen rubrik, och alltså kan jag VÄLJA om jag vill titta eller inte.

Jag tycker: Var inte så blyga! Vi är ju bara ett fåtal som startar egna trådar här. Och till slut känner jag, att nä, det är ju bara jag som dominerar forumet, så ska det ju inte vara, och så slutar jag också. Utan att gå in och sälla mig till mängden inne i de långa trådarna.  😉

Låt forumet vara levande och livligt istället. 😃

KickiG
4/6/16, 8:05 AM
#4

Jag gillar långa trådar, jag. Jag läser i stort sett allt, vissa saker skummar jag igenom, andra läser jag noga. Men alla trådar öppnas. Och långa trådar stör inte mig det minsta, jag behöver ju inte läsa allt om och om igen, utan hoppar bara till senaste olästa inlägget.

Men korta trådar skulle ju som ariama säger ge mera liv åt sajten.

Hmm… Långa svammeltrådar, men vara snabbare överlag på att flytta över till nya eller öppna egna trådar från början?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Vattnadal
4/6/16, 10:19 AM
#5

Jag läser inte allt, men det mesta. Trycker alltid på "olästa" så jag hoppar till det som är nytt för mig. Orkar extremt sällan gå in via mobilen, utan är bara på iFokus när jag har dator igång.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
4/6/16, 11:12 PM
#6

Jag ääääälskar långa trådar


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: