Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1310 ggr
Alwyn
2016-04-05 11:30

DIY. Labyrint av toarullar

Jag tänkte visa hur jag gör en labyrint av toarullar utan tejp. Många möss gnager sönder dem fort men när man lärt sig göra dem går det snabbt att göra nya. Toarullar och hushållsrullar har man ofta hemma så då kostar det inget 😉

1.

Första rullen (stommen) är en hushållsrulle och lite större än de andra. På så vis får jag in toa-rullarna lättare.
Jag skär med vass kniv eller klipper upp kryss med samma omkrets som smårullarna, där jag vill ha dem. 

2.

Sedan viker jag flikarna utåt. Det gäller att inte råka riva upp dem för mycket för att de ska sitta på plats utan att släppa in för mycket strö när man gräver ner dem.

3.

Till sist pressar jag försiktigt in smårullarna. 
Det är lätt att forma labyrinten som man vill och bygga på med fler hushållsrullar om man vill ha den större. Eftersom jag ville gräva ner min riktade jag en sido-rulle lite uppåt. 

Lycka till!

Annons:
ariama
2016-04-05 20:07
#1

Smart det där med att gräva ner en del av den och ha ett ingångshål.

Alwyn
2016-04-05 21:38
#2

Jo det blir liksom som ett extra utrymme i buren

KickiG
2016-04-06 08:17
#3

Gräver jag ner rullar, gräver mössen upp dem. Lämnar jag rullar på ytan, gräver mössen ner dem. Hur jag än gör blir de aldrig nöjda! 🤪🤔 Kanske detta skulle vara lösningen, ett så stort rörsystem att de inte kan gräva upp/ner det!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Alwyn
2016-04-06 09:31
#4

Ja det stannar nog lättare under bottenmaterialet om man gör en stor labyrint som kilas fast genom att inredningen vilar ovanpå! :)

Lojs
2016-04-06 11:34
#5

Jag är lat och lägger äggkartonger, toarullar, hushållsrullar, rivet tidningspapper och diverse pappkartonger under ströet, så gör mössen egna labyrinter. ;) Man vet aldrig var de kommer dyka upp när de går ner i något hål. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Alwyn
2016-04-06 12:46
#6

Ja olika möss gör så olika. Mina gräver aldrig, ganska typiskt för Sebror.

Annons:
Grodan
2016-04-06 23:06
#7

En av mina möss var försvunnen idag. Jag letade i spånet. Luktade. Men det luktade inte död mus. Så puffade det i spånet… jag grävde… o där i en underspånig tunnel satt han. Han har byggt med toarullar och rör alldeles själv…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2016-04-07 10:48
#8

Haha urgulligt!

Upp till toppen
Annons: