Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Avel & Uppfödning

Mushane?

2016-04-22 12:48 #0 av: Sanjolina

Hej, tänkte höra om det är någon som vet någon eller skulle kunna låna ut en hane för parning? Alternativt sälja en hane som är mogen nog för att paras? Gärna i Stockholms området. Skrattar

Anmäl
2016-04-23 01:56 #1 av: Grodan

Vad är det för hane du söker?

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2016-04-23 10:32 #2 av: Sanjolina

Jag letar inte efter färger eller teckningar utan går på temperamentet. Jag söker en lugn kontaktsökande hane som är nyfiken av sig, gillar att komma ut i handen. Såklart en frisk hane med bra hull. 

Vad jag har läst bör man inte para satin med satin för att man då kan få glespälsade ungar? Tänker då en hane som är bärare på satin då jag vet att den honan som nu är tänkt för parning är bl.a satin.  :)

Anmäl
2016-04-23 15:11 #3 av: Grodan

#2 Det finns inga sådana problem med satinmöss, men det är inte kul att ha en kull med enbart satin. Det är skönt att ha några satin och några icke-satin. SkämtarLipar

Anmäl
2016-04-23 20:48 #4 av: Sanjolina

Okej, ja då söker jag en satinbärande hane Skrattar

Anmäl
2016-04-23 22:09 #5 av: Grodan

haha... tycker jag... Skämtar

Anmäl
2016-04-24 02:34 #6 av: Alana82

Och jag som ÄLSKAR satin hade valt en satinhane framför en ickesatin om de i övrigt var lika fina Skrattar

Anmäl
2016-04-24 11:44 #7 av: Sanjolina

Hahah nu blev det ju jättesvårt ju! Men som sagt om man borter från färger/teckningar/hårlag osv så är allt som står först det jag söker Förlägen

Anmäl
2016-04-24 21:01 #8 av: Grodan

Du vill ha en satin eller satinanlagsbärare. Ålder? Typ?

Vad är det för hona du vill para? Kan ju hjälpa en del med valet också...

Anmäl
2016-04-24 22:59 #9 av: Sanjolina

Precis, när det gäller ålder har jag noterat att flera anser olika. Tänker att hanen bör minst vara 6-12 mån gammal.
Typ: Engelsk eller korsad.

Honan jag vill para är otroligt nyfiken fin tjej, hon kommer alltid fram och vill alltid vara med till varje pris.

Hon är chocolate/tan. Kan återkomma med typ då jag inte har det i huvudet just nu men engelsk eller korsad.

Anmäl
2016-04-24 23:01 #10 av: Grodan

Titta, nu har det framkommit massa nytt. Eftersom jag förstörde din tråd med massa frågor kanske du ska göra en ny "annons"? Tips är att ta med ett foto på mushonan och även berätta om henne...

Anmäl
2016-04-24 23:37 #11 av: Sanjolina

Tack, ska göra en ny:D

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.