Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1153 ggr
Grodan
5/30/16, 9:48 PM

Vilket djur önskedrömmer du om?

Visst finns det något husdjur (ej vilda eller olagliga att äga) som du önskedrömmer om eller skulle vilja ha men vet att du inte klarar av att sköta?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
5/30/16, 9:56 PM
#1

Jag har nog en liten mindre lista… men just eremitkräftor är jag vääääldigt förtjust i. Jag vet dock sedan barnsben att akvarium och terrarium som skall hållas varmt och fuktigt osv inte alls är min grej, så jag vågar inte - jag fixar det inte.

Jag gillar dem. Jag brukar kolla på filmklipp… de är såå himla balla… o så hänger jag lite på eremitkräftor-ifokus ibland…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
5/30/16, 10:20 PM
#2

Eremitkräftor och Sugar gliders just nu. De kräver mer skötsel och yta än jag kan ge tyvärr.

KickiG
5/30/16, 10:26 PM
#3

Getter och axolotl. Jag skulle antagligen klara av att sköta bägge, men har inte utrymme för varken eller just nu.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

MissanTissan
5/31/16, 12:06 AM
#4

Iller och häst. Haha!
(Iller mest för att jag inte har utrymmet eller tryggheten för resten av djuren)

Häst för fyattans vad dyrt! + Mitt trasiga och aldrig läkandes knä :/

Sen är det getter och grisar, men det ska skaffar när jag flyttar ut på landet. <3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Lilithium
5/31/16, 12:10 AM
#5

Jag skulle väldigt gärna vilja ha en grävling eller skunk (om man tar bort körtlarna så klart :P), sen skulle jag även gärna vilja ha axolotls men känner att jag inte riktigt skulle klara  av det.


Grodan
5/31/16, 12:21 AM
#6

#5 (ej vilda eller olagliga att äga)!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lilithium
5/31/16, 2:51 AM
#7

#6 Det är det inte heller, inte grävling iaf.
Det går att få ta hand om domesticerade grävlingar och skunk går det att få importerad men det är väldigt svårt.


ajanki
5/31/16, 7:45 PM
#8

Sugargliders skulle jag vilja ha, men har absolut inte plats.

Hästsuget börjar också återkomma, men det är för mycket skötsel och pengar inblandat för att den drömmen skulle kunna gå i uppfyllelse.

Men jag har ju djur så det räcker egentligen😛men drömma kan man ju göra! 😃

Sanjolina
5/31/16, 7:58 PM
#9

Oj vad svårt att välja🤦‍♂️

Men iller, Chinchilla, Undulater, Nymfparakiter, Islandshäst eller Fjording, kanin. Alla dessa om jag hade haft ekonomin och platsen. Kunskap i hur man sköter dem har jag redan. 

Chinchillor blir nog nästa djur.. eller kanin (gräsklippare😉 haha!) 

Nej men det blir nog några av dessa djur när jag har mitt egna hus och tomt. Familjen uppskattar inte djur som inte har fyra tassar, lång svans och kallas för katt. Inte ens mina söta möss är något de accepterar😡

Vattnadal
6/2/16, 3:21 PM
#10

Jag och maken fantiserar om grisar, helst linderöd, och det kommer att ske, inom några år.

Jag skulle gärna ha någon ko, åsna, kanske russ, men det blir för tungt för min trasiga kropp.

Fast jag ska väl inte gnälla, då jag har det mesta jag vill ha, och det är inte lite heller.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Minoth
6/2/16, 7:01 PM
#11

En lite större varan typ Varanus griseus är högt upp på listan. En dag kanske när man har plats med ett typ 5kvm terrarium… :P 

Annars är jag otroligt sugen på tukaner av någon mellanstor art :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Lojs
6/2/16, 8:58 PM
#12

Jag är mest sugen på hönor, men det får vänta tills vi inte bor i lägenhet längre.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Sanjolina
6/2/16, 10:53 PM
#13

Jag glömde ju tre djur. Afrikanska dvärgetter, vovve och katt!

Hund o katt har jag ej ekonomi för just nu. Afrikansk dvärgget krävs lite mer kunskap och bra myyyycket mer plats en min lilla tomtplätt.

Annons:
Grodan
6/2/16, 11:46 PM
#14

haha… vad små mina e-kräftedrömmar känns mot era bamsedjur…

fast det är klart, jag har en hemlig dröm om en blue dobbis…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alana82
6/3/16, 12:12 AM
#15

Det skulle nog vara Iller, så himla fina men jag har inte vare sig utrymme, kunskap, ekonomi eller nog hård hud 😃

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

MissanTissan
6/3/16, 12:18 AM
#16

Åh, två till hundar skulle vara trevligt också. (Amstaff och någon liten sak)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Lojs
6/3/16, 9:14 AM
#17

Okejrå, ska vi vara såna så vill jag ha en till hund, vilken sort vet jag inte, har många favoriter. Men vi kan inte ha mer än två, så det får vänta. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Grodan
6/23/16, 8:35 PM
#18

Jag har börjat längta efter en till iller…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hyeonmu
6/23/16, 9:50 PM
#19

Tinkerhäst, natalpälsråtta, tamråtta, varghybrid, Shiba-Inu, 
Akita, Tibetansk Mastiff, iller, ett gäng olika ödlor(bl.a 
skäggagam), flera olika sorters ormar (pyton bl.a.), saknar
 att ha fågel något oerhört och vill ha nymfparakit, duvor och grå
jako och en liten falk, vaktel, ankor, Bohusläns-Dals svarthöna, 
sen är det olika saltvattenfiskar och andra  krävande fiskar jag 
inte kan ha nu. Samt landsköldpadda. Och salamander. Sist är 
det två på-vippen lagliga(/lagliga olika ställen där jag inte har koll 
på sveriges bestämmelser) djur: Ökenräv och Serval.

Ja…. o-o;;

ALL THE ANIMALS!! oAo GIF  ME -ALL- TEH ANIMAALLSS~

[Jennah]
6/23/16, 10:25 PM
#20

Leguanödla skulle vara rätt coolt, och likaså en papegoja! Men det passar inte oss och vår livsstil. Möss är bättre :D

Annons:
Grodan
6/24/16, 12:06 AM
#21

#19 ah, du är så girig… hälften av de där du nämner är smutsgrisar som ändå bara bajsar ner hela din lägenhet…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/24/16, 12:16 AM
#22

Dvärgspets, men är rätt övertygad om att det inte blir någon mer hund. Inte på några år/en livstid iaf. Höns, men har inte plats och syrran är allergisk. Kapybara, men vart i hela friden skulle man hålla ett gäng sådana? Iller, men luktar för mycket och vi skulle inte kunna ha öppet för katterna som vi har nu. Igelkott, men dom är på tok för krävande/avancerade för att syrran skulle låta mig skaffa. Papegoja, men är rädd att jag inte skulle kunna ge dom vad dom behöver. Samt katter. Saltvattenkar, men har inte plats, råd eller kunskap.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/24/16, 12:20 AM
#23

påskhare skulle jag vilja ha. en sån som värper godisägg… jättestora fulla med flera kilo gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooodis

näe… men åsna funderade jag på ett tag… blev kär i en mässa för lääänge sedan…de blir upp till 35 år gamla och kan bli så trogna o goa…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
6/24/16, 10:09 AM
#24

Lamm! Som aldrig växer upp och vill suga på mina fingrar varje dag <3

Alwyn
6/24/16, 10:10 AM
#25

#22 Du får komma och lukta på Phoebe, hon luktar inget tycker jag :)

Grodan
6/24/16, 2:00 PM
#26

Iller luktar gott. När de fiser/skunkar luktar de mindre gott, men det får man ta…

#25 näe, inte mycket… och inget illa… jättefin o söt o så jäkla snäll, precis som min pastellkille Abbe. Han är uppfödd av familj hemma i Markaryd, men linjen härstammar från farm/jaktilleruppf. Han saknar stamtavla…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
6/24/16, 6:25 PM
#27

#26 exakt. Ja jag tycker ju att hon luktar gott när hon inte fiser :P Brukar snorta henne i pälsen. Hon har också farmare två generationer bak i släkten men är uppfödd av en familj.

Annons:
Lamina
6/24/16, 7:15 PM
#28

Ha! Tror iller blir nästa sak jag siktar in mig på efter att ha övertalat syrran att få skaffa råttor.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Hyeonmu
6/25/16, 2:02 AM
#29

#21
Menehh! xP  Därför de inte kan bo här nu ju - hälften ska ha sina
egna stall eller hus! *w* (Särskilt eftersom jag redan knarkar 
allergimedicin 24/7 mot djuren jag redan har… 😮) De kan bo
nära tjänarna jag skulle behöva för att driva mitt zoo… =A=;;

Grodan
2/8/17, 6:25 PM
#30

Apa… sån där färgglad med stora ögon som man drunknar i…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zickan
2/9/17, 1:18 AM
#31

#7 Skunk är inte lagligt att hålla som sällskapsdjur i Sverige utan djurparkstillstånd. Det då de tillhör rovdjur. Ende rovdjur man får äga utan tillstånd men med rätt intyg är grävling, iller, hund, katt. 

Jag vill ha massor. Alltid velat ha en egen häst. Gärna Lipizzaner, frieser, andalusier, achalteker, rocky mountain, apalosa, tinker, knabstruper, tinker eller trakehnare. 
Saknar att ha reptiler. Skulle gärna velat ha lite ormar och ödlor igen. Skulle vilja ha olivpyton igen. Men även alltid varit sugen på vitläppspyton även om de sägs ha hemskt humör. Men även lite andra arter vore kul. 
Hade jag haft plats och råd hade jag gärna haft lite stora ödlor igen. Älskar stäppvaraner. Kanske nån leguan. 
Hade mer än gärna haft flera akvarium med diverse grodor. Vitläppad lövgroda är ett måste som pilgift. Aga padda hade varit lite kul. 
Stora papegojor eller mindre ovanliga små fåglar. Även påfågel hade varit kul att ha gående ute. Men egna höns, vaktlar hade också varit skoj. 
Gärna haft kaniner igen. Speciellt stora raser. Belgisk jätte ligger varmt om hjärtat. Men skulle väldigt gärna vilja ha katt igen. Speciellt sugen på sokoke, toyger, charteux, somali, bengal, norsk skogkatt. 

Saknar suga glider, jordekorrarna, sjusovare, gp, igelkottar, pygmemöss. Listan kan göras lång på vad jag gärna vill ha igen eller ha för första gången. Men varken tid, yta eller pengar finns det så gott om just nu.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
2/9/17, 4:03 PM
#32

aha, det var DEN tråden… där man ska tänka på lagar också… när jag puttade upp den med #30 så tänkte jag inte på lagar o tjafs


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zickan
2/9/17, 6:29 PM
#33

#32 dumt skriva med lagar när du gör trådar 😉

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
2/9/17, 6:39 PM
#34

mmm… önskedrömma är laglöst, anarki…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
HunterLily
2/14/17, 10:43 PM
#35

åh så svårt, själv så önskar man att pappa skulle sluta vara rädd för ormar så att man skulle kunna få skaffa en liten majsorm🤪

Kaninhoppning

jossa5
2/16/17, 9:27 PM
#36

Åh, hur ska man kunna välja?! Alla utom spindlar och läskiga kryp! Men ska jag välja en så blir det nog afrikansk jättesnäcka! Dom är så tuffa! <3

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

nadinemachines
2/17/17, 11:12 PM
#37

Jag vill ha nån slags vinthund, typ greyhound/whippet/galgo español, en dag när jag har plats, råd och tid haha 🤤

Grodan
2/18/17, 1:14 PM
#38

Jag vill ha en till hund, helst brun dobbis, men en chihuahua lh eller en dvärg weimaran eller dvärgpointer eller dvärg vorsteh brun kh eller en black and tan tax eller… 

, o så vill jag ha en personlig tränare


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2/18/17, 3:55 PM
#39

Jag skulle vilja ha dvärggetter ❤️Men har ingenstans att ha dom 😕

Annars vill jag ha en hund till en chinese crested powder puff,chihuahua,italienare,sheltie eller pomeranian.Just det skulle vilja ha en GD men inser ju att jag varken kommer ha råd att mata stackarn eller hålla i den på promenader 😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: