Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Luktar möss?

2016-06-07 23:51 #0 av: Lizelda

Snabb fråga, luktar möss mycket? Läst en del inne på reptilsidor där de skriver att möss luktar riktigt mycket och googlande gör mig inte ett dugg klokare då alla har olika uppfattning..

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Anmäl
2016-06-07 23:54 #1 av: Lamina

Möss luktar, ja. Det beror dock lite på kön, hur många man har i buren och musen/mössen i sig. Vissa luktar mer andra mindre. Men om man städar regelbundet kan man undvika det till stor del. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Anmäl
2016-06-07 23:54 #2 av: Lilithium

Ja, möss luktar en del. Hanar luktar oftast mer än honor.

Anmäl
2016-06-07 23:59 #3 av: Alana82

första två dagarna luktar mina burar ingenting eller jo de luktar men inte av mus utan av strö, efter det börjar musdoften infinna sig i alla burar utom den som det bor två herrar från Vattnadals i, den luktar aldrig mus mysko nog

Anmäl
2016-06-08 00:03 #4 av: Lizelda

Ah, okej. Har läst att många väljer Nataler istället för att de skulle lukta mindre?

Anmäl
2016-06-08 00:06 #5 av: Alana82

Gerbiler är även de nästintill luktlösa, men blir inte tama på samma sätt som möss tycker jag, mer spring i benen så att säga

Anmäl
2016-06-08 00:08 #6 av: Lamina

Jo, dom sägs ju göra det. Men tycker man ska välja husdjur efter vad som lockar en och inte hurvida dom luktar eller inte. Städar man så luktar det ju inte. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Anmäl
2016-06-08 00:15 #7 av: Lizelda

Jo, såklart men har vissa problem med en del lukter så det är en inspelande faktor :)

Anmäl
2016-06-08 09:48 #8 av: Namiko

Jag hade två honor, en rätt stor bur och det luktade aldrig annat än strö ur buren på 4 år. Har man små burar, strö som inte drar åt sig lukten, fler möss eller hanar så kan jag tänka mig att det börjar lukta rätt snabbt.

Familjen McMillan
Historier om sims
Google is your friend

Anmäl
2016-06-08 15:12 #9 av: Tsunamis

Är man skraj för lukt ska man undvika hanar. 2-3 honor i en duna bur eller större i storlek luktar inte särskilt mycket.

Nästan helt luktlösa är nataler, taggmöss och gerbiler (med undantag för sandbad om man har det).

MvH   SE-Tsunamis   hemsida   ~   email   ~   Facebook
Sajtvärd på Gerbiler ifokus

Anmäl
2016-06-19 18:56 #10 av: KickiG

Jag tycker också att det är stor skillnad mellan olika strö och hur snabbt samt hur mycket mössen börjar lukta.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2016-06-19 19:41 #11 av: [Jennah]

På reptilsidor pratar de om fodermöss. De får förmodligen inte samma omsorg som våra små bästisar, och städar man inte tillräckligt ofta så ja - då luktar det! Jag upplever att man behöver städa lite oftare till en mus än t.ex. till en hamster, men tycker inte det är särskilt märkvärdigt faktiskt. Luktar det så städar man, de e inte så svårt ;)

Anmäl
2016-06-19 22:17 #12 av: Grodan

Tammöss är underbara djur, så man får stå ut med att det kan lukta lite popcorn. Städa ofta, välja bottenströ som absorberar bra och burinredning som går att slänga/byta ut vid varje städning eller går att rengöra ordentligt.

Jag tycker inte att det går att ersätta tammöss med annan musart tyvärr - men det är visserligen jag och mitt tycke...

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.